Kysyisin erästä kysymystä, mikä liittyy JavaScriptiin ja DOM-malliin. Eli jos minulla on textarea-elementti ja haluan poimia firstChild-metodilla kyseisen elementin tekstisolmun, niin miten tuon tekstin saa muutettua sellaiseksi, että ihminenkin ymmärtää sitä? Kun se palauttaa, jonkun ihme Object-härpäkkeen...
Minulla kyllä näyttää textarea elementin childNodes olevan 0 ja sitä myöten firstChild null. Tekstisisällön saa ihan textarea-elementin value-ominaisuudesta.
Jos elementissäsi oikeasti on tekstiä tuolla tavalla, ota text_node_object.nodeValue
. Kuitenkin textarean teksti on suoraan sen value-ominaisuudessa. Käyttämäsi tapa sopisi vaikka p-elementille.
Okei...Pystyykö tuota teksiä muotoilla style-kentän avulla, jos se haetaan lomakkeesta document.lomake.kentta.value-rakenteella?
Triton kirjoitti:
Okei...Pystyykö tuota teksiä muotoilla style-kentän avulla, jos se haetaan lomakkeesta document.lomake.kentta.value-rakenteella?
En ainakaan itse keksi mitään erityistä estettä tälle.
Tokihan textareaa voi muotoilla stylellä. Value:ta ei luonnollisesti voi itsenäisesti muotoilla, koska se on merkkijonoarvo eikä mikään objekti, jolla olisi style.
No jos mä lihavoin JavaScriptin bold-metodilla tekstin, niin miten se teksti pystytään esittämään lihavoituna myös textarea-kentässä? Kun normaalisti kenttään ilmestyy <b>-tagit...
Ei liene mahdollista. JS:n metodit ovat tuossa suhteessa typeriä muinaisjäänteitä, joiden käytölle ei ole minusta mitään perustetta. Ne siis oikeasti vain lisäilevät tageja.
Jos olet yrittämässä tehdä sellaista WYSIWYG-editoria niin luulempa, että niissä on ihan käytetty itse väsättyjä tekstikenttiä javascriptillä koodattuina. Siinä ainakin toimisi muotoilut.
temu92 kirjoitti:
Jos olet yrittämässä tehdä sellaista WYSIWYG-editoria niin luulempa, että niissä on ihan käytetty itse väsättyjä tekstikenttiä javascriptillä koodattuina. Siinä ainakin toimisi muotoilut.
Arvasit oikein...Olen siis tekemässä julkaisujärjestelmää, mihin haluan toisiaan muotoilut kuntoon jne... Täytynee tutustua JavaScriptin kaikkiin mahdollisiin piirteisiin, että pääsee editoria toteuttamaan.
Miten olisi joku kymmenistä valmiista, esim. http://tinymce.moxiecode.com/ tai http://www.openwebware.com/
Vai oletko tuntipalkalla rajattomalla budjetilla?
Grez kirjoitti:
Vai oletko tuntipalkalla rajattomalla budjetilla?
En varsinaisesti, mutta minussa on sellainen ongelma, että haluan tehdä mahdollisimman paljon itse...;)
Mahtaakohan tuo muuten olla isokin projekti?
Triton kirjoitti:
Mahtaakohan tuo muuten olla isokin projekti?
Sanoisin, että saatuun hyötyyn nähden aivan järjetön urakka. Asian voisi perustella minusta ainoastaan halulla nähdä ns. verhon taakse, jonka jälkeen siirtyisi kuitenkin ihan oikeaan ja testattuun järjestelmään.
Tein itsekin PDO tyyppisen rajapinnan mysql kyselyitä varten. Ihan hauskaa puuhastelua, mutta ei siitä takuulla tullut niin hyvää kuin aito ja oikea versio tuosta. Se hyöty tuosta tosin oli, että oppi hiukan ajattelemaan miten noista kyselyistä saa edes hieman turvallisempia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.