Terve!
En tiedä onko ihan oikea paikka kirjoittaa mutta tarvisin jonkun joka haluaisi tehdä kotisivut minun firmalleni(opiskelutyönä tms.)Mikäli jotain tämä projekti kiinnostaisi niin ottakaa yhteyttä.
Harmi kun ei enää opiskele :) voishan tuosta joku työharjoittelut mahdollisesti saada. Muuten en usko että on hirveäsi innokkaita huvikseen mitään tekemään.
Firmojen kotisivut on aina helppo koodata.. :D
Ainoa haaste on vain, että pitää tehdä hienompi ulkoasu ku muilla sivustoilla. :P
"Mainetta"
Edit: Siis tarkoitin sitä ettei sinne tarvitse laittaa paljoa sisältöä.
Hienompi ulkoasu on ihan riittävän suuri haaste jos työstää yksin ja on taitavampi jossain muualla kuin visuaalisella puolella :P
Nimimerkillä "graafiset taidot eivät CSS-taitojen tasolla".
Tosin, olen kyllä samaa mieltä siitä, että sisällön puskeminen sivuille on aina varsin tuskaista puuhaa, sitä enemmän mitä huonommin se on ajateltu alusta alkaen nettiin pistettäväksi (eli ei lainkaan).
Tehdäänkö tässä kuinka laajoja sivuja? Onko käytössä esim. jokin julkaisujärjestelmä, vai onko kotisivut vain "yksi sivu"?
Päivitetäänkö sivuja ja kuka sen tekee ja miten?
edit:
Ankzillan kommenttiin vielä, mielestäni yrityksen kotisivujen ei tarvitse olla "hienommat kuin muilla" vaan niiden pitää olla tietenkin siistit, mutta ennen kaikkea sellaiset, josta saa selville, mitä yritys tekee, mitä se on tehnyt ja mistä sen löytää.
Tuosta hienosta vielä, että kummalla sivulla tekisitte ensin ostokset.
Vasta_alkaja kirjoitti:
kummalla sivulla tekisitte ensin ostokset
Sieltä, mistä halvemmalla saa.
Olen hieman väsynyt, mutta "säätiedot Pyhäjärvellä 803.0 mb" :D
Bulldogin sivu on raskas, Juhamaticin sivu ehti ainakin olla latautuneena ja luettavissa hyvän aikaa ennen kuin Bulldogilla pääsi minnekään. Ulkoasu ei määrää ihan kaikkea, vaikka jälkimmäisessä esimerkissä onkin visuaalisesti paljon parannettavaa. Tosin Bulldog ei sekään ole visuaaliselta kantilta ihan paras mahdollinen esimerkki.
Tottakai sitä ostetaan sieltä mistä halvemmalla saa ja buldog on raskas. Mutta jotain sanaa sillä hyvällä grafiikallakin on. Tietenkin jos se rupeaa tehoja rassaamaan niin silloin mennään jo ihan väärään suuntaan.
Enempää ei noilla tiedoilla sivusta osaa tehdä :)
Joo, on tylsää taas.
<html> <head> <style type="text/css"> .maintable{ width:100%; background:skyblue; border:1px solid black; } </style> <title> Minun kaupan kotisivut !!</title> <body> <table class="maintable"> <tr> <td><input type="button" onclick="alert('home page')";></td></tr> </table> </body> </head> </html>
Vasta_alkaja kirjoitti:
Tuosta hienosta vielä, että kummalla sivulla tekisitte ensin ostokset.
Bulldogissa koska se on lähempänä,
Juhamaticin sivuilta löysin osoitetiedot paljon nopeammin kuin Bulldogin sivuilta, jossa niitä ei nopeasti edes löytänyt, vaan osoite piti kaivaa "infosivulta" tavallisen leipistekstin joukosta. Bulldogista pystyy myös ostamaan suoraan verkkokaupasta, toisin kuin Juhamaticista.
Juhamaticin sivut muutenkin olivat enemmän "Yrityssivustoa" kuin Bulldogin, joka taas oli puhtaasti verkkokauppasivusto.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.