Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Salasanan vaihdosta

Sivun loppuun

Merri [11.02.2009 17:30:24]

#

Vaihdoin tässä salasanani ja totesin, että sen toteutus ei ole ihan kohdillaan: näin itseni kirjautuneiden listalla, mutta en ollut kirjautuneena sisään, enkä voinut kirjautua sisään uudella tahi vanhallakaan salasanalla.

Ratkaisin ongelman lopulta etsimällä välimuistista sivun, josta löytyi uloskirjautumislinkki, klikkasin siitä ja kas kummaa: pystyin taas kirjautumaan sisälle (uudella salasanalla).

trilog [11.02.2009 18:24:47]

#

Käyhän tuota samaa muuallakin. Käyttäjä ei ole kirjauteena sisään, mutta järjestelmän mielestä on, eli jotain keksejä tai sessionin rippeitä roikkuu jossain. Yleensä nämä korjaantuvat itsestään muutamassa minuutissa tai voit kokeilla selaimen keksien tyhjentämistä. Tai kuten tässä teit, eli menit uloskirjautumissivulle niin järjestelmä siivosi sessionit ym. viittaukset ja homma pelasi jälleen.

PS. Jotain olit siellä tehnyt (esim. selaimen back-napin painelu), koska kun itse vaihdoin salasanan niin ei siinä mitään ongelmia ollut.

Metabolix [11.02.2009 18:29:33]

#

trilog kirjoitti:

Käyhän tuota samaa muuallakin.

Se ei tarkoita, etteikö asiaa kannattaisi korjata.

"Onkohan tämä ydinvoimala aivan turvallinen?"
"Mitä väliä, onhan niitä ennenkin räjähtänyt."

Antti Laaksonen [11.02.2009 22:24:54]

#

Nyt tämän ongelman pitäisi olla korjattu.

Salasanan vaihto:

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/vaihdasalasana.php

Merri [12.02.2009 08:45:42]

#

Joudun edelleen joka ikisellä eri selaimella jolla olen aiemmin kirjautunut Putkaan kirjoittamaan käsin osoiteriville ulos.php:n ennen kuin voin kirjautua sisälle. Tässä kohdin on jossakin bugi, minunhan pitäisi pystyä kirjautumaan sisään jos annan oikean salasanan riippumatta siitä, millaiset keksit minulla on tallessa.

Vähemmän hauskasti minulla on käytössä kolme eri konetta joissa kussakin on useampi selain, joten testausvaraa riittää yllinkyllin :P

trilog: en tehnyt mitään salasanan vaihdon ja ensimmäisen sisäänkirjautumisyrityksen välissä. Käytössä oli Google Chrome. Tämä toinen sisäänkirjautuminen tapahtui nyt Firefoxilla Ubuntussa, eri koneella.

Metabolix [12.02.2009 12:38:37]

#

Merri kirjoitti:

Joudun edelleen joka ikisellä eri selaimella jolla olen aiemmin kirjautunut Putkaan kirjoittamaan käsin osoiteriville ulos.php:n ennen kuin voin kirjautua sisälle.

Erikoista. Testasin juuri Firefox 3.0.5:lla (Arch Linux), ja vaihto toimi aivan ongelmitta: vaihtosivu kirjasi minut ulos, ja sisään pääsin aivan normaalisti.

Merri [12.02.2009 13:09:48]

#

Tosin Anttihan totesi muuttaneensa jo sivua: ilmeisesti hän vain lisäsi keksit poistavan koodinpätkän sinne, mikä korjaa osan ongelmasta. Minusta tuntuu silti oudolta, ettei "virheellisiä" keksejä jätetä huomioimatta kirjautuessa.

Minusta salasananvaihtosivun pitäisi myös kirjata takaisin sisälle, kaikki muut foorumit tekivät niin. Ei mikään välttämättömyys, toki.

Muoks!
Ja pitää korostaa sitä, että kyse on eri selaimista ja eri koneistakin. Olen kirjautuneena Putkaan pysyvästi varmaankin kuudella tai seitsemällä eri selaimella, joista edelleen neljällä/viidellä silloin kun käytössäni oli vanha salasana. Näissä joudun todennäköisesti edelleen kirjoittamaan ulos.php:n osoiteriville päästäkseni uudelleen pysyvästi sisälle.

Antti Laaksonen [12.02.2009 17:39:50]

#

Tosiaan en ottanut huomioon, että vanha kirjautuminen voi olla voimassa eri koneissa ja eri selaimissa.

Nyt kuitenkin yritin korjata tämänkin ongelman.

Merri [12.02.2009 20:00:12]

#

Jep, nyt toimii :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta