niin että jos on tyhjä esim. 10 alkioinen taulukko, niin miten kaikkien alkioiden arvoksi asetetaan esim. 3?
Perustaulukko ihan yksinkertaisesti vaikkapa for-silmukalla:
int[] taulukko; taulukko = new int[10]; for(int i = 0; i < 10; i ++) taulukko[i] = 3;
Oletko for-silmukasta koskaan kuullut? Voit käyttää myös fill-funktiota:
java.util.Arrays.fill(taulu, arvo);
Metabolix kirjoitti:
Oletko for-silmukasta koskaan kuullut? Voit käyttää myös fill-funktiota:
java.util.Arrays.fill(taulu, arvo);
tarkoitatko tuota tosissasi tuota " oletko koskaan kuullut for- silmukasta?" vai ihan kiusallaan.. mutta kiitos avusta, nyt toimii!
Metabolixille chillpill, eio pakko vastata jos ei tykkää kysymyksestä, säästää hermoja ;). Tommittajalle suosittelen Javalaan (englanniksi) ja Arto Wiklan aineistoihin sekä Mureakuhan Wikin Java-oppaaseen (suomeksi) tutustumista.
ensimmäiseksi vastaan tuohon viestiisi että: Javala on sekä suomen että englannin kieleksi
2: minulla on kirjastosta lainattuna Arto wiklan kirja: ohjelmoinnin perusteet java-kielellä, eli juuri se kirja, joka sisältää nuo nettisivun asiat...
Siinähän se, kirja pitää palauttaa ensi kuun 5 päivä, koska olen pidentänyt sen lainausta jo 3x ja se on maximi.. on todella hyvä kirja, suosittelen kaikille aloittelijoille :D
Edit: ennen tuota kirjaa en osannut edes tehdä helloworld- ohjelmaa ilman mallia, silloin tein vielä niin, että laskin kuinka monta välilyöntiä piti tehdä ja kirjoitin kommentitkin täysin identtisesti, kun luulin että kommentti vaikuttaa jotenkin, kun se oli kaikilla hienoilla sanoilla, kuten "implements" varustettu..
PS: luulen, että missään mureakuhan java-oppaassa kerrotaan vähän enemmän perusasioita, siis jopa helpompia kuin minä osaan :P
Tommittaja kirjoitti:
Siinähän se, kirja pitää palauttaa ensi kuun 5 päivä, koska olen pidentänyt sen lainausta jo 3x ja se on maximi..
Jos kukaan ei ole varannut kirjaa, voit pidentää lainaa edelleen käymällä kirjastossa ja palauttamalla ja lainaamalla kirjan automaateilla (jos kirjastossasi on semmoiset) tai pyytämällä uusintaa virkailijalta (tämä onnistuu varmasti).
kiitos neuvosta! luulen kyllä, että sellossa on automaatit.. ;) noh.. olen siellä kyllä käynytkin niin tuo "luulen" on hieman epämääräinen ilmaus..
PS: minä käytän kyllä aivan liikaa kolmoispisteitä...
hei, Antti, miten teit tuon kotisivullasi olevan luku- muuntimen? aika hieno.. :D
Tein sen PHP:llä suunnilleen samalla tavalla kuin tässä vinkissä:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
korjasitkos tuon nollabugin siitä lukuavaimesta? sitä ei enää tule; 0000000000000001 on one ja yksi..
Korjasin virheen ja vastasin sähköpostiisi, mutta minulle tuli seuraava:
Automaattinen vastaus kirjoitti:
en ole paikalla, tämä automaattinen vastaaja lähettää viestejä
enintään kerran neljässä päivässä lähettäjille..Jos haluat tavoittaa minut, messenger osoitteeni on: - -
heh, laitoin sen asetuksen päälle, koska en hirveän usein katso e-mailia.. pitää ottaa pois jos se noin usein vastaa..
Edit: nyt pois päältä, helpompaa vain katsoa sitä useammin..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.