Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: New feature please

Sivun loppuun

NiKC [24.06.2003 14:52:15]

#

Olisko mahdollista saada ankkuri tuon viestikirjoituslootan kohdalle. Melko ärsyttävää kun pitkässä threadissä klikkaa 'lainaa'-linkkiä ja huomata että on taas sivun ylälaidassa.

Muutamaan otteseen (no okei, kerran) reaktio on ollut 'Oho, mitäs mä nyt tein' ja sama uusiks.

Antti Laaksonen [24.06.2003 19:53:40]

#

Nyt on.

NiKC [24.06.2003 19:59:27]

#

Kiitos :)

odys [26.06.2003 14:05:38]

#

Mullakin ois tähän vielä parannusehdotus..
Eikös tähän sivulle voisi tehdä jonkun laskurin, joka laskee sivuilla vietetyn ajan joka sivulatauksella ja tallentaa sen johonkin kantaan ja myöhemmin voisi sitten katsella kuinka kauan sitä aikaa oikeastaan on kulunut putkassa ja mikä on päivän keskiarvo (tunteina). Ainakin minulla se menee yli tunnin pintaan :D

Eli semmonen hommeli? Mitäs sanot Antti?

Antti Laaksonen [26.06.2003 18:36:43]

#

Hankala juttu toteuttaa palvelimen puolella. Mutta voin tehdä pikku Windows-ohjelman, joka tarkistaa sekunnin välein, lukeeko jonkun ikkunan otsikkopalkissa "Ohjelmointiputka", ja lisää tällaisessa tapauksessa aikalaskuria yhdellä ;)

odys [26.06.2003 18:43:12]

#

Ei se ole hankala serverin puolella.
Itse olen toteuttanut semmoisen ihan pienellä koodinpätkällä.
Pieni esimerkki (Laittaa tämän joka sivun alkuun, paitsi jos sivut on dynaamiset niin index.php:n alkuun riittää):

<?php
  session_start();
  if ($_SESSION["aika"]) {
    echo "Olet ollut sivuilla ".time()-$_SESSION["aika"]." sekuntia."
  } else {
    echo "Olet ollut sivuilla 0 sekuntia.";
    $_SESSION["aika"] = time();
  }
?>

No siis eihän tuota tietenkään missään käytetä, mutta tuossahan se näyttää ajan sekunneissa kuinka kauan on ollut.. aina kun sivun refreshaa.. Niin ja sitten vaan kirjotetaan nuo tiedot kantaan.

Ei ole vaikeaa ei.

odys [26.06.2003 21:08:19]

#

Mitäs sanot Antti?
Minua ainakin kiinnostaa paljon oikeastaan tuleekaan vietettyä ohjelmointiputkassa :))

Tulilintu [26.06.2003 22:36:38]

#

Laitappa tohon osatut kielet listaan perl.

odys [27.06.2003 00:41:12]

#

Ööh kenelle sanoit, Tulilintu? :)

odys [27.06.2003 00:49:07]

#

Eikun ei mitään. :P
Niin siis Antille, että uudeksi kieleksi voi itselleen määritellä Perlin?

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta