Päivitys 19.11.2014:
Nykyinen blogi: http://mars2400.blogspot.fi
Facebook: https://www.facebook.com/SingleDimensionGames
Moi,
olen väsäillyt pikku avaruuspeliä joka on nyt alpha-vaiheessa. Jos joku viitsisi kokeilla että lähteekö peli edes käyntiin (en ole kokeillut kuin omalla koneella) niin olisin kiitollinen :P
Peli löytyy täältä:
Mars 2400
cheers,
zdax
hei
Laita pakettiin ainakin MSVCP60D.dll ei löydy koneeltani.
EDIT. pitäisi kotjautua kun asennan Microsoft (R) C++ Runtime Libraryn.
MSVCP60D.dll:ssä tuo D kai kertoo, että kyseessä on debug-versio kirjastosta. Ehkäpä kannattaisi kääntää ohjelmasta julkaisuversio, joka käyttäisi kirjastoa ilman D:tä.
Lisäsin tuon puuttuvan DLL:n pakettiin.
cheers,
zdax
MSVCRTD.dll tarvitaan myös :)
Edit:
Testailin vähän ja hyvin näytti toimivan(WinXP SP3).
Kuitenkin jäi vähän kaivelemaan, mitä tossa pelissä olis tarkotus tehdä? Vaikkei mitään tutoriaalia olisikaan niin jos readme.txt:een tai edes tänne putkaan pistäsit tiedon :)
Edit2: FPS 64. Rajoitettu? Vai oikeesti noin raskas?
latasin molemmat dll mutta ei toimi, jäätyy alkuvalikkoon
EDIT: Siis valikko ja tausta näkyy mutta mitään ei voi painaa eikä mitään tapahdu, ja kursori näkyy myös.
EDIT2: no plääh, valikkoa piti tietty liikuttaa nuolilla :P, kannattaa laittaa niin ettei hiirtä näy jos sitä ei voi käyttää!
Hyvin toimii winen läpi linux-koneessa. FPS oli jotain 48. :)
Vois varmaan joku muualle mirroroida tuon tiedoston, kun näytää pukkaavan 503:sta tuolta.
Gaxx kirjoitti:
MSVCRTD.dll tarvitaan myös :)
Edit2: FPS 64. Rajoitettu? Vai oikeesti noin raskas?
Rajoitettu noin 60 FPS:ään.
Pelissä ei ole mitään varsinaista tavoitetta, muuta kuin hankkia rahaa ja varustaa alusta, laillisin tai laittomin keinoin..
Joo, täytyy tuo hiiri piilottaa, turhaan siinä häiritsee...
Hyvältä vaikuttaa tuo peli. :D
SDL_ShowCursor(0); //Kursori piiloon
Uusi versio nyt saatavilla, jossa pari fixiä. Nyt löytyy myös täältä kotisivujen lisäksi.
http://www.file-pasta.com/file/Mars2400_Alpha2.0.1.zip
Testailin nyt vähän enemmän tuota peliä ja täytyy sanoa, että melko lupaavalta vaikuttaa, joskin vähän motivoivampi tavoite olisi hyväksi.
Kuitenkin välttämätön korjaus täytyy tehdä syötteiden käsittelyyn. Siellä on selvästi jokin purkkaviritys, koska fps on 64 ja peli jättää noteeraamatta yli puolet näppäinten painalluksista. Tämä tekee valikoiden selaamisesta tuskastuttavaa.
Yritin tehdä tehtäviä ja onnistuinkin saamaan sellaisen, mutta miten ne tehtävät päätetään? Esimerkiksi tehtävä, jossa pitää viedä jotain tavaroita toiselle asemalle.
Gaxx kirjoitti:
Testailin nyt vähän enemmän tuota peliä ja täytyy sanoa, että melko lupaavalta vaikuttaa, joskin vähän motivoivampi tavoite olisi hyväksi.
Kuitenkin välttämätön korjaus täytyy tehdä syötteiden käsittelyyn. Siellä on selvästi jokin purkkaviritys, koska fps on 64 ja peli jättää noteeraamatta yli puolet näppäinten painalluksista. Tämä tekee valikoiden selaamisesta tuskastuttavaa.
Yritin tehdä tehtäviä ja onnistuinkin saamaan sellaisen, mutta miten ne tehtävät päätetään? Esimerkiksi tehtävä, jossa pitää viedä jotain tavaroita toiselle asemalle.
Juuh, tuo näppis homma on ollut tarkoitus korjata jo pitkään, mutta ei ole saanut aikaseksi ennenkun nyt vasta, eli kiitos tuosta kommentista :) Tuossa tehtävä rutiinissa oli bugi joka sekin on nyt korjattu. Eli tuosta tehtävän suorittamisesta tulee ilmoitus kun telakoidutaan asemalle.
Uusi versio:
http://www.file-pasta.com/file/Mars2400_Alpha2.0.2.zip
toi on muuten ihan hyvänoloinen peli mutta ohjaus on toodella hidasta, esim. kun yrittää kääntyä kovassa vauhdissa, niin joutuu tehdä todella suuren lenkin kääntyäkseen..
Niin no eihän ne avaruusalukset kovassa vauhdissa hetkessä käänny :) Tässä on koitettu suunnilleen fysiikan lakeja noudattaa. Mutta jos/kun tuo pelattavuutta heikentää niin täytynee sitten tinkiä hieman tuosta :)
Tervehdys,
Tämä ikuisuusprojekti on (edelleen) hengissä. Muutama vuosi meni taas muissa hommissa, mutta taas pikkasen olen viilaillut. Mm. siirtyminen Code::Block:siin ja SDL2 + SDL_Mixer:iin. Ja joitakin bugikorjauksia ym. pikku säätöä.
Nykyinen blogi:http://mars2400.blogspot.fi.
Facebook:https://www.facebook.com/SingleDimensionGames
Mod. siirsi projektialueelle ja laittoi em. linkit keskustelun alkuun projektin kuvaukseen. Voit päivittää kuvausta itse.
Löytyykö avointa lähdekoodia (tai muuten Linux-versiota)?
Pelin valikossa näkyy alusta asti vaihtoehto ”Continue current game”, mutta jos peliä ei ole vielä aloittanut, valinta kaataa ohjelman.
Hups :), täytyypä tuo korjata seuraavaan versioon.
Linux versiota ei vielä ole mutta pitäisi kyllä olla helppo tehdä nyt varsinkin kun vaihdoin visual studion mingw:hen. Itsellä ei vaan tällä hetkellä ole linuxia käytössä.
Uutta versiota tulossa lähiaikoina. Lisäyksenä ainakin "plasma projectile" -ase, jolla voi (yrittää) tuhota pelaajan alukseen lukittuneita ohjuksia. Myös "online" help ominaisuus lisättynä. Niin ja tuo Metabolixin mainitsema bugi korjattu.
Jos bugeja löytyy niin mielellään otan vastaan lisää bugiraportteja :)
Uusi versio nyt saatavilla, latauslinkki löytyy blogista.
Testasin Winen avulla ja huomasin muutaman asian:
Kiitos palautteesta! Laitan "taskilistalle" :)
Asentelin virtual boxin ja ubuntun, joten linux versio pelistä on tulossa jossakin vaiheessa.
Joitain huomioita:
-Kaatui yht. äkkiä Marsissa, kun olin hyväksynyt ensimmäisen tehtävän ja tutkin karttaa, olin avannut sen useamman kerran.
-itse en päässyt pois uutisista kun vain tab-näppäimellä
-peli voisi tulostella jotain lokia tiedostoon, helpottaa debuggausta.
Kiitos palautteesta Oskuz, lisään tuonkin bugin listalle.
Joo, tuo uutissivulta pois pääsy onkin jo "korjauslistalla".
Hyvä että tulee palautetta, itse kun ei hirveesti ehdi testaamaan, varsinkaan pitkän ajan "stability testiä", eli kiitos vielä ja lisää saa tulla :)
Versio 0.13b saatavana, latauslinkki:
Mars2400 0.13b
Muutokset in finglish:
NEW features:
- Story arch building started, news can be read from solar news screen..Not real interaction yet
- In-game help (F12 key)
- special rewards for killing pirates
- more credits from scavenging
- number of missiles now visible also in main screen
FIXED BUGS:
- Not possible to exit Solar news other than TAB
- Bug of ship factory go back selected being displayed in wrong place after screen size updates
- INCOMING alert is displayed continuously after missile locked to player ship but player escapes
- missionCount (number of completed missions in player statistics) was not updated for delivery missions
- delivery mission bug: if player gets fine for smuggling illegal items and after that mission times out, crash seems to occur. .=> crash fixed, STILL TODO mission status must be displayed as failed until it is purged from the list (once every 24hrs of game time)
Latasin ton uuden, ja nopean testauksen jälkeen löytyi seuraavia juttuja:
-Juuttu aloitus tekstiin kun painelin näppäimiä.
-Jos laskeutuu asemalle niin että avaa kartan (M) näppäimellä,
painaa go back ja varaa alustan ja laskeutuu. Silloin alus reagoi näppäimistöön edelleen kun selailee vaikka markettia ja yhteys asemaan säilyy, vaikka valikon selailun takia alus siirtyy lento-moodiin.
- Help käyttäytyy oudosti (värisee/vilkkuu nopeasti) jos painaa hitaasti/pitää F12 pohjassa. Samaa ei tapahdu muuten.
Tämmöistä tällä kertaa..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.