Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP: kuka käyttää ketä

B_R_H [02.01.2009 08:47:04]

#

Terve,

En nyt tiedä menikö otsikko oikein, mutta yritän etsiä jotakin valmista työkalua, jolla voisi saada aikaiseksi jonkinmoisen "kaavion" php-koodeista. Huhun mukaan näitä löytyy Javalle, mutta kukaan ei tunnut tietävän php:lle?

Eli yritän saada tolkkua nykyisestä sivuston koodeista ja jotenkin tarttis saada aikaiseksi sivustokartta siitä mikä tiedosto kutsuu/includettaa/requirettaa mitäkin tiedosta.

Toivottavasti olin tarpeeksi selväsanainen.

Teuro [02.01.2009 09:37:13]

#

Eli sulla on siis useita php tiedostoja, jotka kutsuvat toisiaan miten sattuu? Yksi ratkaisu voisi olla samantyyppinen, jota itse olen käyttänyt. Minulla on yksi käsittelijä, joka sisällyttää tuotetun sisällön ennalta määriteltyyn xml-tiedostoon.

Luulen, että ongelmasi juontaa alkunsa heikosti suunniteltuun rakenteeseen. Millainen sivustosi rakenne muuten on? Alkuun pääset käymällä käsin jokaisen sivustoosi kuuluvan tiedoston ja kirjoittamalla vaikkapa A3 paperille tiedoston nimen ja kaikki kutsut (polkuineen) muihin tiedostoihin. Kutsut voi piirtää vaikkapa viivoilla nimien välille.

Tämä luultavasti selvittää osaltaan ongelman syntyä. Olet ilmeisesti päätynyt avunpyyntöön, koska tulkki kiukuttelee puuttuvista tai useaan kertaan liitetyistä tiedostoista. en siis ole ollenkaan varma asiasta, mutta minulla oli ensimmäisten versioiden kanssa vastaavia ongelmia hahmottamisen kanssa.

Tuo piirtäminen on ainakin minulla toiminut hyvin ongelmien jahtaamisen tukena.

B_R_H [02.01.2009 09:56:01]

#

Kiitti neuvosta Teuro!

Sivusto on melkoisen kookas (n850 php-tiedostoa) ja sen käsinkäynti on aika raskasta. Tiettävästi tiedostot eivät käytä toisiaan ristikkäin vaan ainoastaan puumaisesti.

>Luulen, että ongelmasi juontaa alkunsa heikosti suunniteltuun rakenteeseen.
Yeps ja tyypillisesti dokumentointi on "unohtunut".

Lisäksi sivustolla on 1 ylläpitäjä ja kaksi tilapäistä ylläpitäjää, joten jokin automaatio (koska kumminkin piirretty ei pysy ajantasalla) olisi erinomainen ajoittain ajettavaksi.

Teuro [02.01.2009 10:03:50]

#

B_R_H kirjoitti:

Lisäksi sivustolla on 1 ylläpitäjä ja kaksi tilapäistä ylläpitäjää, joten jokin automaatio (koska kumminkin piirretty ei pysy ajantasalla) olisi erinomainen ajoittain ajettavaksi.

Muuttuuko php-tiedostojen koko olennaisesti "lennossa"? Toivottavasti vastaat tähän kieltävästi, koska muuten on syytä uskoa todella suuriin ongelmiin myös jatkossakin. Samalla voisi kysyä, että miksi kutsukaavio pitää ajaa uudelleen, koska sivuston sisällön muuttuminen ei saisi minusta vaikuttaa mitenkään ohjelmallisen osan toimintaan.

B_R_H [02.01.2009 10:30:05]

#

Ei muutu. Ne pysyvät +- samana.

Se pitäisi päivittää ajantasalle, koska ainahan koodit muuttuvat ja joku voi lisätä/poistaa jotakin kutsuja.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta