Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: (VB.NET) miten merkkijono valitaan

Sivun loppuun

jaanas [24.11.2008 13:08:08]

#

(VB.NET) miten merkkijono valitaan kokonaisuudessaan. Sen pitäisi olla kokonaan valittuna käyttäjän siirtyessä tekstiruutuun ?

Grez [24.11.2008 14:18:03]

#

TextBox1.SelectAll()

Kannattaa lueskella hieman sitä Textbox kontrollin dokumentaatiota. Itse asiassa jo editorin puolella kunkin textboxin metodin tooltipin lukaiseminen antaa aika hyvän käsityksen siitä, mitä kaikkea voit tehdä. Eikä mene montaa minuuttia.

jaanas [24.11.2008 15:22:47]

#

se ei tehnyt sitä mitä halusin. Haluaisin txtboxissa olevan merkkijonon värjäytyvän siniseksi (kursori on sininen).

Grez [24.11.2008 15:58:29]

#

No, saanko kysyä mitä se sitten tekee? (olettaen tietenkin, että lisäksi myös se focus siirtyy sinne)?

Värihän määräytyy Windowsin asetuksista, eli voi toki olla muukin kuin sininen..

Jos haluat sen tekstin siniseksi (mutta et valita merkkijonoa) niin voit toki vaihtaa textboxin värejä.

jaanas [24.11.2008 16:11:09]

#

no kun se ei näytä tekevän mitään näkyvää. Se focus kyllä siirtyy sinne, mutta selectAll:in lisääminen ei muuta mitenkään toimintaa. Ja haluan valita merkkijonon..kiitos neuvoista

Grez [24.11.2008 16:17:17]

#

Onko siellä sitten jotain tekstiä mitä voi valita?

Itse lisäsin formille yhden buttonin ja yhden textboxin ja laitoin sinne textboxiin testitekstiä.

Sitten kirjoitin seuraavan koodin

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    TextBox1.Focus()
    TextBox1.SelectAll()
End Sub

Tuloksena kun ohjelman käynnistää:
http://grez.info/putka/jaanas/ennen.gif

Ja kun klikkaa painiketta:
http://grez.info/putka/jaanas/jalkeen.gif

jaanas [24.11.2008 16:23:11]

#

nuo rivit siellä on minullakin ja tulos ei ole sellainen kuin kuvissasi (se on juuri se, mitä haluaisin).Tekstiboxissa on tekstiä. Tulos selectall:in suorittamisen jälkeen on, että kursori näkyy pelkkänä viivana tekstin jälkeen.
Ennen suorittamista kursori näkyy yhden merkin kokoisena sinisenä.Minä en ymmärää, miksi se muuttuu viivaksi.

jaanas [24.11.2008 16:43:16]

#

nyt se ryhtyi toimimaan, en tiedä,mitä muutin. Kiitos.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta