Hello!
Mitenkä on löytyykö jotain free taikka open ohjelmaa,
jolla voisi sekoittaa Java koodia,
esim kaikki muuttuja aa,ab,ac,ad,ae,jne..jne..
esim kaikki metodit aa(),ab(),ac(),ad()..jne..
jotta se sitten olisi .class fileestä rekäännettäessä hieman hankalampaa seurata,
ei ole mukavaa kun joku pääsee noin vaan hyödyntämään monen tunnin työtä.
//----
kiitos,,
Avainsanat: java obfuscation
Itse en ole käyttänyt sellaista, joten en osaa suositella mitään tiettyä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hakkerietiikka ;)
Enkä muutenkaan ymmärrä miksi haluat ettei kukaan saisi ohjelmiasi käyttää - eihän palvelusi käsittääkseni edes tähtää kaupallisuuteen ja loppujenlopuksi sinuakin autettiin, mitä pahaa muiden auttamisessa on?
Toisaalta päätös on aina omissa käsissä...
Tahdon tähän väliin toivottaa itse kullekin säädylle rauhaa, rakkautta ja GPL:ää.
Ahneutta kai se on tämäkin.
kpzpt kirjoitti:
Hello!
ei ole mukavaa kun joku pääsee noin vaan hyödyntämään monen tunnin työtä.
Onko sitten mukavaa kysellä googlesta löytyviä asioita ja täten hyödyntää
muiden monta tuntia aikaa vaatinutta tietotaitotaidon hankkimista kyselemällä
foorumeilla?
No tämähän nyt on ihan tyypillistä aloittelijoille, että halutaan estää muita näkemästä mitä on tehty, syinä tyypillisesti seuraavat:
1) Luullaan, että se mitä itse on saanut aikaiseksi on jotenkin ainutlaatuisen arvokasta
2) Oma koodi on niin surkeaa että häpeäisi jos muut sen näkisivät
Käsinhän tuo on helppo tehdä. Samalla oppii. Katso opasta vaikka http://www.dreamincode.net/forums/index.php?
Aika valikoivasti taitaa villevee lukee nämä viestit :)
Grez: Tai sitten on kopioitu rankasti jonkinlaisen lisenssin alaisia koodeja eikä haluta edes mainita niiden tekijöitä :D
Laitinen kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hakkerietiikka ;)
Enkä muutenkaan ymmärrä miksi haluat ettei kukaan saisi ohjelmiasi käyttää - eihän palvelusi käsittääkseni edes tähtää kaupallisuuteen ja loppujenlopuksi sinuakin autettiin, mitä pahaa muiden auttamisessa on?
Toisaalta päätös on aina omissa käsissä...
Jeh!
Uskoisin että päätös käyttää "koodi sekoitinta" johtuu suurimmaksi osaksi siintä
että vapaus tehdä huonolta näyttävää koodia on suurempi,
jos sitten saa menestystä sivustolla ni negatiivinen keskustelu jota huonolta näyttävä koodi aiheuttaa ei ole niin helppoa.
en puhu nyt hitaasta taikka tuhlaavasta koodista vain huonolta näyttävästä.
aion tehdä useita lautapelejä muutamassa kuukaudessa usean vuoden ajan.
http://www.lautapelisuomi.eu
http://www.boardgamefinland.eu
http://www.talvisota.eu
http://www.jatkosota.eu
otan varmaankin vielä ton http://www.lapinsota.eu myöhemmin.
lautapeleistä siis kyse. Suomalainen komppania 3-3 iskee Neuvostoliittolaisen komppania 4-3 kimppuun, tuhoa aiheuttaen, 4-3 puolittuu.
Pelit ovat JOGL Web-Start Applicationeja, joista yhteys serveriini.
(Muokkaus) mahdollisesti teen, no joo varmaankin aika varmasti, niin mahdollisuuden pelata AWT Appletilla, kuten Aapelissakin on.
//----
kiitos,,
Oikeinkirjoitus auttaa menestymään paljon paremmin kuin "koodi sekoitin".
anttipanda kirjoitti:
Oikeinkirjoitus auttaa menestymään paljon paremmin kuin "koodi sekoitin".
Jeps!
Tiedostan ongelmani, lopetin aikuislukion kesken -97, en ehtinyt lukea äidinkieltä.
peruskoulu loppui -85.
kuten sanoin tiedostan ongelmani ja sen sijaan että yrittäisin välttää virheitä,
niin, teen niitä hieman enemmän, kun pyrin ylläpitämään sujuvan ja hieman runollisenkin keskustelun sävyn.
en siis osaa tällä hetkellä korjata äidinkielen virheitäni, jotenka teen virheitä lineaariseen sävyyn, muuten tulee pää kipeäksi.
täytyy ostaa peruskoulun ja lukion äidinkielen kirjoja ni ongelmani sitten korjaantuupi.
lukio lyhyt matikka oli 9.75 fysiikka 9 maantieto 10, mutta äidinkieli 6.jotain.
//----
kiitos,,
No ei muuta kuin onnea matkaan koodaus projektiesi parissa. Toivotaan että kykenet omaksumaan tarvitsemasi kooduastaidot riittävän nopeassa tahdissa.
Kannattaa huomata että java bytekoodin purkamista et edelleenkään kykene estämään mitenkään, joten joku riittävän osaava ja sinnikäs voi pelisi silti reverse engineerata. :)
Jeps!
Mulla on yhä harkinnassa se oma ohjelmointi kieli projekteilleni.
mutta varmaankin tää "koodi sekoittaja" saa riittää.
jos en löydä valmista free open ohjelmaa sekoittamaan java koodia,
ni varmaankin väsään sellaisen sitten itse.
teen oikein kunnon sillisalaatin,
lisään turhia funktio hyppyjä ja teen ylimääräistä matematiikkaa..
tällä karsin sitten sen että ei yleisty keskustelu siintä kuinka
keskinkertaista taikka huonoa koodi tapaa olen käyttänyt projekteissani..
tervetuloa vaan seuraamaan projektieni alkua,
ensimmäiset pelit varmaankin vasta ensi vuoden puolella täysin valmiina.
käytän kunnon lepoon loppuvuoden ja sitten teen tosi pitkää päivää vuoden alusta,
kunnes minulla on nuo 10-15 peliä linjoilla.
mutta demoja voi pelata varmaankin jo ensikuun lopusta lähtein,
viimeistään marraskuussa..
//----
kiitos,,
kpzpt kirjoitti:
jos en löydä valmista free open ohjelmaa sekoittamaan java koodia,
ni varmaankin väsään sellaisen sitten itse.
Vielä edeltävään keskusteluun palaten: "Hmm," mikä kumma voisikaan olla syynä siihen ettei koodinsekoittaja olekaan suosituin idea projektille vapaita ohjelmistoja tekevien keskuudessa :)?
(Ajattelin aluksi tarjota epäeettistä vinkkiä, mutta olkoot.) Huono tekosyy kyllä tuossa yllä; eipä ole vielä tullut vastaan tilannetta, jolloin reverse-engineeratun koodin perusteella olisi arvosteltu ohjelmoijan taitoja, riippumatta siitä kuinka hyvin tämä palautusprosessi olisi paljastanut ohjelman toteutustavan.
kpzpt kirjoitti:
teen oikein kunnon sillisalaatin,
lisään turhia funktio hyppyjä ja teen ylimääräistä matematiikkaa..tällä karsin sitten sen että ei yleisty keskustelu siintä kuinka
keskinkertaista taikka huonoa koodi tapaa olen käyttänyt projekteissani..
Olettaen nyt, että joku oikeasti viitsii decompiloida sun appletit, niin noinhan se vasta yleistyyki :P
"lolol, kato nyt ku tää laskee tässäki ihan turhia juttuja XD"
eq kirjoitti:
Huono tekosyy kyllä tuossa yllä; eipä ole vielä tullut vastaan tilannetta, jolloin reverse-engineeratun koodin perusteella olisi arvosteltu ohjelmoijan taitoja, riippumatta siitä kuinka hyvin tämä palautusprosessi olisi paljastanut ohjelman toteutustavan.
Sampo Pankki? ;) "public static final int RandomErrorNotEnoughRandom = 1;" (Tälle tosin on kai ihan järkevä selityskin.)
Ehkä kannattaisi nyt panostaa siihen varsinaiseen tuotokseen ennemmin kuin sen koodin obfuskointiin (älä lisää turhaa koodia epäselvyyden vuoksi!). Obfuskointi on ohjelman logiikan salauksessa täysin käyttökelvoton tekniikka, ainoa mistä siinä voisi olla hyötyä on tekijänoikeuskysymykset. Jos siinäkään. Sulla on nyt kuukausi aikaa tehdä kolme peliä valmiiksi ;)
Onko nuo muuten nuo kuvat tuolla nettisivulla ihan omatekemiäsi? Kuvien sekalaiset nimet ainakin vakuutti minut siitä: SLauta.png, SHAKKI_001.png, Delete_This0016.jpg (??!?), Ranska_Basic6.jpg.
Yhdyn useisiin aiempiin viestihin siinä, että ennen sekoituksen miettimistä tuntuisi olevan varsin monta muuta tärkeämpääkin asiaa mietittävänä :-)
Mutta alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, Google-haku "free java bytecode obfuscator" näyttäisi palauttavan ainakin 3 ohjelmaa heti ekalla tulossivulla.
Käytin itse joskus vuosia sitten RetroGuard ohjelmaa. Se tosin taisi olla ilmainen vain yksityiskäytössä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.