Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: TV-Ohjelmista

Sivun loppuun

Pollapoju [10.08.2008 21:22:04]

#

Mitä TV:stä kannattaisi katsoa? TVlinks helpottaa tässä asiassa paljon mutta valinnanvaraa on niin paljon ja aikaa ei riitä kuin parhaille.

efteri [10.08.2008 21:25:26]

#

Koitatko Pollapoju päästä oputkan statseissa top1 aiheiden aloittajaksi vai mikä näissä sinun aiheissa on ideana, ja aikaa ei riitä kuin parhaille? nyt menee pikkasen yli koitatko sanoa että mikä ohjelma pitäisi jättää katsomatta että voisi katsoa sen toisen jo näin niin osta tallentava digiboxi.

Metabolix [10.08.2008 21:34:36]

#

Kyllä taitaa tosiaan näin olla. Ota järki käteen ja siirrä tällainen chattailu vaikka IRCiin.

TV on turha väline, harvoin tulee mitään katsomisen arvoista ohjelmaa. Opettele mieluummin vaikka lukemaan.

Grez [10.08.2008 21:36:24]

#

Minulla on hyvä vinkki, heitä se toosa mäkeen, niin jää paljon enemmän aikaa mielenkiintoisempiin juttuihin. Itse olen viimeisen parin vuoden aikana katsonut satunnaisesti luokkaa 2 h / kk, eikä kyllä ole minkään näkemättä jääminen harmittanut. Pikemminkin silloin harvoin kun katson niin tulee fiilis että olipas turhaa ohjelmaa.

Ja tosiaan tällaisille jutuille sopii varmaan paremmin joku suomi24 tai sitten se irkki.

Lebe80 [11.08.2008 00:11:22]

#

ensiksi ollaan tylsistymässä ja nyt ei riitä aikaa ku telkkaria pitää seurata.


Itse katson Grezin tapaan erittäin satunnaisesti ja harvakseltaan televiissiota.

JIM:ltä Kahjot Ninjat. Hauskaa sekoilua.

Myytin murtajissakin oli hauskoja aiheita, jos semmonen ohjelma enää edes pyörii.

Roomasta alkaa uusi tuotantokausi syksyllä.

Idolssin alkujaksot on myös surkuhupaisaa katseltavaa, samoin Big Brothers on silloin tällöin hauskaa katseltavaa (tuleeko se muuten edes tänä vuonna)

Pekingin Ölymppiailaisissa potkitaan silloin tällöin jalkipalloa, sitä varmaankin tulee seurailtua, jos siihen aikaan löydän itseni television edestä.

temu92 [11.08.2008 00:20:39]

#

Itse olen varmaan katsonut telkkaa viimeisen kolmen vuoden aikana valehtelematta alle 100 h. Kyllä sieltä kaikkee saattaa tullakin hyvääkin esim. Myytinmurtajat (joita katson) jne.

Newb [11.08.2008 02:55:59]

#

temu92 kirjoitti:

Itse olen varmaan katsonut telkkaa viimeisen kolmen vuoden aikana valehtelematta alle 100 h. Kyllä sieltä kaikkee saattaa tullakin hyvääkin esim. Myytinmurtajat (joita katson) jne.

Sama homma. Muutamia kertoja tullu myytinmurtajat katottua eikä minuuttiakaan mitään muuta yli vuoteen. :E
Uutiset, sarjat, leffat ja kaikki kun saa niin kätevästi katottua netistäkin ja vielä ilman mainoksia.

ByteMan [11.08.2008 10:47:04]

#

katson puol yhdeksän uutiset ja sään keskimäärin 2 kertaa viikossa.
sitten jos internet kaatuu, siitä saa tiedon kokeilemalla(siis kun netti ei enää toimi)
sodan/ydinkatastrofin/yms. sattuessa tulee yleinen hätämerkki.
urheilutulokset kuulee koulussa/töissä.
viihteen voi hoitaa pelikonsolilla/tietokoneella/OP:n foorumilla tai irkissä / yms. non-irl sijainnissa

toisin sanoen: tv:stä(tai nykyisin ilmeisesti digiboxista) ei ole mitään hyötyä, kaiken lisäksi 99% ohjelmistosta on roskaa.

groovyb [11.08.2008 10:51:54]

#

house on ihan ok sarja, just alkoi uus tuotantokausi.

Pollapoju [11.08.2008 12:26:54]

#

ByteMan kirjoitti:

toisin sanoen: tv:stä(tai nykyisin ilmeisesti digiboxista) ei ole mitään hyötyä, kaiken lisäksi 99% ohjelmistosta on roskaa.

Niinpä mutta muutama ohjelma on katsomisen arvoinenkin.

TsaTsaTsaa [11.08.2008 12:27:58]

#

Serranon perhe ftw!

Jalmari91 [11.08.2008 12:42:22]

#

Serranon perhe on kyl paras ohjelma mitä tv:stä tulee =).

Pollapoju [11.08.2008 13:38:23]

#

efteri kirjoitti:

Koitatko Pollapoju päästä oputkan statseissa top1 aiheiden aloittajaksi vai mikä näissä sinun aiheissa on ideana

Yhteensä: 100 viestiä (0.07%), 18 uutta aihetta (0.1%), 0 koodivinkkiä (0%), 20 kommenttia (0.15%)

Ei ihan näytä siltä. Mutta melkein.

Grez [11.08.2008 14:05:29]

#

Niin, onhan tuosta 18 vielä matkaan tämän hetken 10. sijalla olevan Tuomaksen 118 uuteen aiheeseen. Luulen kyllä että bannit tulee jos joku yrittää päästä vaan top listalle ilman että on mitään järjellistä, ohjelmointiin liittyvää, sanottavaa.

Jalmari91 [11.08.2008 14:08:44]

#

Grez kirjoitti:

Niin, onhan tuosta 18 vielä matkaan tämän hetken 10. sijalla olevan Tuomaksen 118 uuteen aiheeseen. Luulen kyllä että bannit tulee jos joku yrittää päästä vaan top listalle ilman että on mitään järjellistä, ohjelmointiin liittyvää, sanottavaa.

Mitä hyötyä siitä on, että on top-listalla?

Grez [11.08.2008 14:13:46]

#

Jalmari91 kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä on, että on top-listalla?

Jotkut ehkä kuvittelevat että siitä saa mainetta ja kunniaa. Varmaksi en osaa sanoa, pitäisi kysyä joltakulta, jolla on tavoitteena sinne pääseminen.

Voihan siitä jotain hyötyäkin olla, iskurepliikkinä "pääsin muuten just ohjelmointiputkan top10 listalle" voi hillittömän nauruunrepeämisen ansiosta toimia jäänsärkijänä, mutta en kyllä usko että pelkästään sillä lohkeaa, ellei sitten säälistä. :D

Tzaeru [11.08.2008 14:19:58]

#

Grez kirjoitti:

ellei sitten säälistä. :D

Niitä on siis muitakin mahdollisuuksia?

terv. akne, likaiset hampaat, 24/7 tuntia koneella ja ilmavaivat

Pollapoju [11.08.2008 14:21:42]

#

Toplistalle pyrkijä tekisi jokaisesta olymppialaisten lajista oman keskustelun. Ja mielipide jutuissa on lupa vain 1 postaukseen.

Viitapiru [11.08.2008 14:22:31]

#

Metabolix kirjoitti:

TV on turha väline, harvoin tulee mitään katsomisen arvoista ohjelmaa. Opettele mieluummin vaikka lukemaan.

Agreed. Telkkarista todellakin tulee tosi harvoin mitään katsomisen arvoista. Lisäksi netistä saat kaiken mitä ikinä haluatkaan nähdä.

Pollapoju [11.08.2008 14:27:10]

#

Tiedetään tiedetään!(Bumtsibumissa joku aina sano tolleen kun olin 6v.) Internet ohjelmia saa tietenkin suositella ja on suositeltavaa jakaa suosittelemisen arvoista viihdettä suosittelu aiheessa.

Tzaeru [11.08.2008 14:37:12]

#

Pollapoju kirjoitti:

Toplistalle pyrkijä tekisi jokaisesta olymppialaisten lajista oman keskustelun. Ja mielipide jutuissa on lupa vain 1 postaukseen.

Ei oo :]

Pollapoju kirjoitti:

Tiedetään tiedetään!(Bumtsibumissa joku aina sano tolleen kun olin 6v.) Internet ohjelmia saa tietenkin suositella ja on suositeltavaa jakaa suosittelemisen arvoista viihdettä suosittelu aiheessa.

Ohjelmoi. Paitsi hauskaa ja kehittävää, niin myös mahdollisesti hyödyllistä mahdollisessa tulevassa työelämässä.

Pollapoju [11.08.2008 14:38:25]

#

Niin mitä? Ei ole uutta putkapostia.

tgunner [11.08.2008 15:24:39]

#

Pollapoju kirjoitti:

Niin mitä? Ei ole uutta putkapostia.

Sä oot kyllä yks mielikuvituksettomimpia henkilöitä, joihin oon netissä törmännyt. Lyö päätäs seinään, kunnes tulee idea, jos et parempaa keksi.

Pollapoju [11.08.2008 15:28:03]

#

:{ Tuli paha mieli.

ByteMan [11.08.2008 16:56:39]

#

Pollapoju kirjoitti:

Niin mitä? Ei ole uutta putkapostia.

siis. Olet siis kaikki 25 postia saanut ratkaistua oikein?
Siinä tapauksessa suosittelen että alat vaikka peliä koodaamaan.
Tai itseasiassa demoa, siinä kun pääsee enempi kai algoritmeilla leikkimään.

Grez [11.08.2008 17:04:11]

#

Pollapoju kirjoitti:

Niin mitä? Ei ole uutta putkapostia.

Onhan noita kaksikin sen viimeisimmän jälkeen minkä nähtävästi olet ratkaissut.

Ja onhan esim. tuolla Project Eulerissa 202 tehtävää, ja lisääkin tulee käsittääkseni silloin tällöin. Kyllä niitä tehdessäkin saa päivän tai ehkä parikin kulumaan. ( Ja jos ei osaa englantia, niin sitäkin opetellessa saa ajan kulumaan :D )

nomic [11.08.2008 17:16:54]

#

Itse alkuperäiseen kysymykseen heittäisin vastakysymyksen: millaista tykkäät katsoa?

Esim. jotain reality-tv:tä on turha suositella, jos se ei kiinnosta. Pientä skarppaamista noihin aloituksiin.

Ja kuten täällä mainittu: pientä ristiriitaa havaittavissa.

Toinen täällä mainittu: lue tv:n katselun sijaan. Itse tein näin joitakin vuosia sitten enkä ole kertaakaan katunut päätöstäni.
Lapsena tuli enemmänkin katsottua telkkaria, kun "ei ollut aikaa" kirjoille ja niiden rauhalliselle tahdille (tahdoin että sata asiaa tapahtuu minuutissa), mutta tämänhän ei pitäisi sinulle olla ongelma, kun mainitsit toisella langassa, että aikaa löytyy. :)

Ja mitä tulee mielikuvitukseen, niin kirjat vahvistavat ja värittävät sitä mielestäni mainiosti. Hyvää treeniä kuvitella ne tilanteet.
Ja varmasti on kirjoja, jotka on sinulle sopivia.Kaikki kun ei ole sitä rakkautta ja kaipuuta 1800-luvulla ja Pottereita. :P

Eli suosittelen: tutki, mikä sinua kiinnostaa ja innostaa. Sen ei välttämättä tarvitse olla kirja, sillä se voi olla ihan mitä tahansa: maailmassa on muutakin kuin se tv ja tietokone.

jlaire [11.08.2008 20:39:30]

#

Grez kirjoitti:

Ja onhan esim. tuolla Project Eulerissa 202 tehtävää, ja lisääkin tulee käsittääkseni silloin tällöin.

Normaalisti yksi viikossa, mutta tiimi on kesätauolla: "we have made the slightly regrettable decision to suspend the release of weekly problems during July and August [..] we will return on 5/6 September with FIVE easy problems" (linkki).

Googlettamalla löytyy lisää ongelmia (esim. spoj), jos vaikka nuo loppuvat kesken. Minusta on tosin aika vaikeaa uskoa, että joku ei pystyisi keksimään mitään ideoita itse.

groovyb [11.08.2008 23:50:41]

#

Grez kirjoitti:

Niin, onhan tuosta 18 vielä matkaan tämän hetken 10. sijalla olevan Tuomaksen 118 uuteen aiheeseen. Luulen kyllä että bannit tulee jos joku yrittää päästä vaan top listalle ilman että on mitään järjellistä, ohjelmointiin liittyvää, sanottavaa.

no jos bannia alettaisiin jakamaan siitä että viestit on yleisellä osiolla muuta kuin ohjelmointia niin aika paljon sais jaella. yleinen osiohan on just yleisistä asioista. ei kai sen pelkkää ohjelmointia tartte koskea. itse irkkaan nykyään pari kertaa vuodessa joten miksei voisi bb:ssä heittää viestiä ilmoille. itse en jaksa tuhlata aikaa irkkaamiseen, vähemmällä vaivalla selviää tällä tavalla. spämmi on asia erikseen.

ylipäätänsä, foorumit ja ircin kanavat on tässä lähivuosina täyttynyt epämääräisistä säännöistä, joka tekee jo itse kommunikoinnin hankalaksi.antifloodaus scriptit ymmärrän, se oli vitsaus jo aikanaan 90luvun alkupuolella kun porukka teki floodiscriptejä botteja tiputtaakseen ja ajamalla servereitä alas.moni privaserveri ja bottien shellit kun oli modeemin takana ainoastaan.luonnollisesti teki myös kanavilla olon sietämättömäksi kuten nykyäänkin. nykyään vaan takerrutaan niin paljon pikkuseikkoihin että se rupee jo käymään yli. mitä väliä on jos joku heittää away ilmoitusta tai muuta vastaavaa. sehän on sama asia kun ei saisi kaverille sanoa lähtevänsä jonnekkin ja kaveri saisi soittaa puhelinvastaajaan tajutakseen että eipä taida olla paikalla. ainiin mut nyt on kännykät jokaisella ja sekin on jo oma vitsauksensa, suunnattomasti vituttaa kun tarvitsee kantaa romua mukanaan jo työn puolesta ja aina on saatava kiinni. offtopic, mutta niin on mielestäni
jo ohjelmoinnista puhuminen siinä kun joku kysyy mitä tv ohjelmaa kannattaisi katsoa.

Grez [11.08.2008 23:55:24]

#

No, pointti nyt oli lähinnä, että jos joku tekisi viikossa 100 uutta threadia toinen toistaan turhemmista aiheista, niin kyllä sen minusta voisi lukea spämmiksi.

Lebe80 [12.08.2008 00:00:53]

#

Mitä itse olen tämän vuosituhannen melko ahkerasti kuluttanut eri foorumien kaistaa, niin erittäin usein uudet käyttäjät käyttäytyvät seuraavanlaisesti:

"hei huomasin ettei aiheesta X ole vielä omaa aihetta, joten loin sen, mitä mieltä olette aiheesta X, voitte puhua vapaasti?"

Grez [12.08.2008 00:03:40]

#

No onneksi kuitenkin oman kokemukseni mukaan harvoilla foorumeilla harvat uudet käyttäjät. Monille foorumeille tulee satoja uusia käyttäjiä päivittäin, ja siltikään foorumit eivät useimpina päivinä ole täynnä kuvaamasi kaltaisia ketjuja.

groovyb [12.08.2008 00:05:50]

#

Lebe80 kirjoitti:

Mitä itse olen tämän vuosituhannen melko ahkerasti kuluttanut eri foorumien kaistaa, niin erittäin usein uudet käyttäjät käyttäytyvät seuraavanlaisesti:

"hei huomasin ettei aiheesta X ole vielä omaa aihetta, joten loin sen, mitä mieltä olette aiheesta X, voitte puhua vapaasti?"

no tuohan ei minua ainakaan haittaa. aiheita kun on yleisillä foorumeilla miljoona muutenkin, ja searchillä joutuu hakemaan haluamansa. en mä muutenkaan jokaista aihetta lue, ainoastaan mitä tarttuu silmään tai muuten kiinnostaa. makuasioita kaikki. Monella foorumilla kun on "näytä ainoastaan lukemattomat aiheet", joka tulee kahlattua läpi. ja niistä 80% tulee sivuutettua kun ei aihe kiinnosta.

Janzo [12.08.2008 00:37:35]

#

Pollapoju kirjoitti:

Ja mielipide jutuissa on lupa vain 1 postaukseen.

Sanoo mies joka on itse postannut tähän ketjuun n^x^y viestiä.

Metabolix [12.08.2008 23:19:39]

#

Pollapoju kirjoitti:

Niin mitä? Ei ole uutta putkapostia.

Ei ole, mutta on 25 vanhaa, joista olet vastannut kai peräti yhteen etkä siihenkään vielä täydellisesti. Rupeapa siitä tekemään ja tule sitten uudestaan sanomaan.

Lebe80 [13.08.2008 11:35:34]

#

Pollapoju kirjoitti:

Ja mielipide jutuissa on lupa vain 1 postaukseen.

mitvit?! mikäs sääntö tää on?!

Kaihan sitä saa foorumeille kirjotella vaikka kaks biljoonaa viestiä, jos pysytään suurin piirtein aiheessa eikä spämmätä foorumia täyteen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta