Näin loman lopussa loma alkaa jo kyllästyttää. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä.
syö siikaa
Nauti siitä vielä kun voit.
Kymmenen vuoden päästä harmittelet sitä kun aina on enemmän tekemistä kuin aikaa. Ultra Brakin lauloi:
"Tylsää, tylsää, oli niin tylsää
Enkä tiennyt kuinka myöhemmin kaipaisin
Hitaasti eteenpäin laahustavia päiviä"
Lenkille, pyöräilemään, biitsille tsillailee, pussikaljalle puistoon, shoppailemaan, kaverin tykönä käymään, leivo pannukakku, kudo villasukat, lue tarina, osta puku, opi tanssi?
Kesätöihin ensi vuonna?
Yleisesti sanotaan, että eläkeläisellä on aikaa. Asia näyttää kuitenkin olevan päinvastoin; kaikki hommat sujuvat niin hitaasti, ettei aika tahdo riittää mihinkään. Keskustelun alottaja voisi lähteä marja- tai sienimetsään. JVM
P.S. Marja- tai omenavarkaissa käynti toi nuorukaisena elämään jännitystä. Sama
Aina voi myös sivistää itseään :). Itse olen sitä mieltä että kaikki aika joka ei mene itsensä sivistämiseen (opiskeluun), tarvittavaan palautumiseen (nukkumiseen ja pelaamiseen, on se sitten jalkapalloa tai tietokonepelejä) ja tarvittavan elintason turvaamiseen (yleensä työssäkäynti, opiskelijalle ehkäpä opintopisteiden kasaaminen), on turhaa. Itse voit sitten pohtia että mihin väliin tässä kuvauksessa jäät. Jos aika menee vain hukkaan, eikä akkujen latautumiseen, niin sitten on ehkä syytä keksiä jotakin. Ainahan voi koodata putkaposteja tai vaikka tekoälyjä peleihin jotka ovat kiinnostavia (shakki, go, ristinolla jne.). Itselläni ongelmia on lähinnä sen kanssa ettei aikaa tunnu riittävän kaikkeen.
Edit: myös sosiaalisen statuksen ylläpitäminen on tärkeää, eli ei ole syytä unohtaa myöskään kavereita.
Kaverit mitä ne on?
No siinäpä on sitten oivaa tekemistä, ja keksit sen melkein ihan itse! Hanki kavereita, kun vielä voit.
Ja etsi itselleni ihana tyttöystävä niin kylläpä aika lentää jos kemiat sopivat yhteen.
Tarkotin kyllä lasketaanko IRC.
"joo"
Kavereita ei voi olla liikaa. Irkkikavereista ei välttämättä olisi irlikavereiksi. Itse tykkään lähteä vaikka kaverin kanssa viskomaan frisbeetä, ja istuskelemaan sataman terasseille.
Kalja.
aegis kirjoitti:
Kalja.
Jos olutta tarkoitit, niin en ehkä lähtis suosittelemaan 14-vuotiaalle (en kyllä tylsistymiseen suosittelis minkään ikäiselle). Jos ihan oikeesti kaljaa tarkoitit (eli "perhekalja" yms. alkoholittomat) niin olisi kiva kuulla mistä moinen suositus.
i-am-bored.com, kuvalauta (joojoo) ja crackmes.de... Emt, ehkä sieltä tietokoneen ulkopuoleltakin voi löytyä jotain?
Grez kirjoitti:
aegis kirjoitti:
Kalja.
Jos olutta tarkoitit, niin en ehkä lähtis suosittelemaan 14-vuotiaalle (en kyllä tylsistymiseen suosittelis minkään ikäiselle). Jos ihan oikeesti kaljaa tarkoitit (eli "perhekalja" yms. alkoholittomat) niin olisi kiva kuulla mistä moinen suositus.
entäs jos aegis ei ihan tosissaan tuota ehdotusta antanut? Tai jos hän tarkoitti "kotikaljaa"?
...
Itse jos en keksi mitään tekemistä, pyöräilen päämäärättomästi ympäriinsä kunnes keksin jotain. Toimii.
Liikunta pitää mielen virkeänä. Asetat jonkun tavoitteen porkkanaksi (tarpeeksi alas), teet töitä sen eteen ja nautit kun saavutat sen.
kenties 100 punnerrusta
Jo ammoisina aikana Olli Hokkanen lausui legendaariset sanat: "Ei pysty liian hapokasta!".
Käytä mielikuvitusta. Luo jotain, mitä et ole koskaan ennen edes yrittänyt. Riko rajoja ja pidä hauskaa. Tätä voi soveltaa melkein mihin tahansa. :)
Tee tietokone virus.. :P
Voi kai niitä rajoja rikkoa ilman lain rikkomistakin
no joo tuo oli vain heitto...
Millanen.
Huono sellainen.
Nukkuminen on hyvä harrastus.
Tutki kemiaa ja fysiikkaa kotioloissa, hyödyllistä puuhailua.
Itsellänikin on tylsää. Tekisi mieli ohjelmoida jotain järkevää, mutta en keksi mitään järkevää ohjelmoitavaa :( Noh, onneksi datis jatkuu maanantaina, niin pääsee tekemään kaikkea ei-järkevää: puhumaan paskaa ja pelailemaan flash-pelejä.
kaviaari kirjoitti:
Tutki kemiaa ja fysiikkaa kotioloissa, hyödyllistä puuhailua.
Jumituin 9 luokan sähkö juttuun kun en ymmärrä sähkövirtaa ja volttia. Siis mitä ne oikein tekee jos joku selittäisi tämän pääsisin peruskoulun fysiikan kirjan loppuun.
Pollapoju kirjoitti:
Jumituin 9 luokan sähkö juttuun kun en ymmärrä sähkövirtaa ja volttia. Siis mitä ne oikein tekee jos joku selittäisi tämän pääsisin peruskoulun fysiikan kirjan loppuun.
Itse ymmärrän sen parhaiten vertauskuvallisesti niin että sähköjohto on vesiputki, sähkövirta on putkessa virtaavan veden määrä aikayksikköä kohden ja jännite on veden paine. Resistanssi taas tarkoittaa töhnän määrää putken seinämillä. Mitä enemmän töhnää, sitä kovemmalla paineella vettä pitää puskea jos halutaan säilyttää putken läpäisevän vesimassan määrä.
Resistanssi on A * V. ???
Pollapoju kirjoitti:
Resistanssi on A * V. ???
R = U / I
Eli siis mittayksikköinä: Ω = V/A
Edit: Tuo sekasotku on ohmin merkki. (Mod. korjasi.)
Pollapoju kirjoitti:
Jo ammoisina aikana Olli Hokkanen lausui legendaariset sanat: "Ei pysty liian hapokasta!".
s/liian/niin/
Gwaur kirjoitti:
Pollapoju kirjoitti:
s/liian/niin/
Mitä toi tarkottaa.
Pollapoju kirjoitti:
Gwaur kirjoitti:
Pollapoju kirjoitti:
s/liian/niin/
Mitä toi tarkottaa.
Sitä, että sana "liian" korvataan sanalla "niin". Hokkanen ei koskaan sanonut "liian hapokasta".
Sori mun virhe.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.