Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Stockman lahjakortti

Sivun loppuun

Pollapoju [29.07.2008 16:01:58]

#

Hiusten leikkuun yhteydessä menin Stockmannille koska minulla oli 50 euron lahjakortti. Tälläistä tavaraa tarttui mukaan.
--------------------------------------------------------------------------------
LontoonraeSuklaalevy X2
SininenSuklaalevy X2
VadelmaKarpaloSuklaalevy X2
MarianneSuklaalevy X2
GeishaBoxi
AfterEightBoxi
MinttuKrokanttiSuklaalevy X2
VihreitäKuulia
Toffifee X2
41 euroa
--------------------------------------------------------------------------------
1 Jäätelöpallo
2 euroa
--------------------------------------------------------------------------------
ED
RedBull
Teho
MayaChiliSuklaa
6,89 euroa


yht 49,89 euroa + 3h koneelta

Hirveä työ tuollaisen kortin hävityksestä. Älkää IKINÄ ostako sellaista lahjaksi kavereille tai sukulaisille joista pidätte. 11 senttiä jäi.

TsaTsaTsaa [29.07.2008 16:07:24]

#

Tuliko mieleen, että olisit voinut ostaa muutakin kuin herkkuja?

Temsku [29.07.2008 16:10:24]

#

Samaa mäkin ihmettelin. Kyllä ainakin itse otan ihan mielelläni lahjaksi vastaan Stockan lahjakortteja, koska siitä kaupasta löytyy aina jotain oikeasti käyttötavaraakin. Ei ihan heti tulisi mieleen käyttää lahjakorttia vastaaviin tuotteisiin.

Pollapoju [29.07.2008 16:14:24]

#

Jaa miksi. Muuten olis menny yli 3h koneaikaa ja koti täynnä tavaraa muutenkin.

TsaTsaTsaa [29.07.2008 16:17:40]

#

No sehän se olisikin kamalaa jos yli 3h joutuisi päivässä olemaan koneelta erossa. Itse olisin painellut CD-osastolle ja 10 minuutissa varmasti löytänyt koko rahalle vastinetta.

Pollapoju [29.07.2008 16:19:02]

#

Youtubista löytyy kaikki musa mitä tarvitsee.

nomic [29.07.2008 16:23:54]

#

Kyllä ainakin itse mielelläni ostaisin ennemmin sen cd:n. Ja youtube ei ole matkoilla mukana.

Mut joo, kyllä tuon 50e:n voi käyttää moneen hyödylliseen asiaan. On paljon käyttötavaroita, joihin kuluu joka kuukausi paljon rahaa (esim. hygieniatarvikkeet).

Mutta käyttäköön jokainen rahansa miten itse tahtoo. :)

Pollapoju [29.07.2008 16:26:02]

#

Katsopas ikääni. Ei ole paljon pakollisia kuluja.

Lebe80 [29.07.2008 16:29:46]

#

Itsellä tuo varmaankin olisi mennyt vain jonkin kalliimman tuotteen hinnan alentamiseen (esim. elektroniikkaan).

Pollapoju [29.07.2008 16:35:02]

#

Olishan sen toki niinkin voinut tehdä mutta tarpeeliset elektroniikatkin jo on kaiuttimet, mikrofoni yms...

Minä [29.07.2008 22:50:40]

#

Sivumennen sanottuna, youtube on matkoilla mukana. Kokeilkaas osoitetta m.youtube.com kännykällä :P

Itselläni Stockan lahjakortti on ehdoton. Ei turhia lahjoja, roinaa ja pilpehööriä. Jos oikeasti haluaa ilahduttaa, niin meikäläisen listalla ainakin ensimmäisenä!

Jackal von ÖRF [29.07.2008 23:07:52]

#

Lahjakortin voi onnistua vaihtamaan rahaksi menemällä Stockmanniin ja kysymällä joltain ystävällisen näköiseltä asiakkaalta, että haluaisiko hän 50 euron lahjakortin 45 eurolla. Jos henkilö on oikein ystävällinen, niin siitä voi saada jopa täydet 50 euroa. ;)

Sama temppu onnistuu myös vanhentumassa oleville elokuvateatterin sarjalipuille. Tai jos ostaa elokuvalippuja isolle porukalle, niin kannattaa ostaa pelkästään sarjalippuja (kun ne ovat halvempia kuin normaalihintainen lippu) vaikka porukka ei olisi sarjalippunipussa olevien lippujen määrällä jaollinen, koska muutamat ylimääräiset liput saa myytyä helposti muille teatteriin jonottaville henkilöille.

Lebe80 [30.07.2008 08:22:19]

#

Itellä lahjakortille kyllä tulee käyttöä lähinnä sellaisissa asioissa, joihin omaa rahaa ei välttämättä tulisi ensimmäisenä laitettua. Eli tarpeeseen kyllä lahjaksi saatu lahjakortti menisi. Pelkkä raha palaisi kyllä taskussa, ja 50e menisi helposti ja huomaamattomasti ruokaan ja muuhun elämiseen.

Pollapoju [30.07.2008 09:56:26]

#

Lisätäämpä sitten että lapselle kun sellaiseksi minut voi luokitella.

Lebe80 [30.07.2008 10:53:33]

#

Pullapoju: tiedämme kyllä ikäsi, lähinnä viestisi synnytti meissä muissa putkalaisissa tarpeen kertoa, mihin tuommoisen lahjakortin tunkisimme.

Grez [30.07.2008 11:26:20]

#

Niin, lähinnä varmaan kun tällaista sanotaan, niin tulee tarve muilla kertoa etteivät ole asiasta samaa mieltä.

Pollapoju kirjoitti:

Älkää IKINÄ ostako sellaista lahjaksi kavereille tai sukulaisille joista pidätte.

Yleisesti ottaen EKP:n lahjakortit ovat kyllä siitä kätevämpiä, että ne käyvät useammissa liikkeissä eikä niitä ole pakko edes käyttää kokonaan yhteen liikkeeseen. Ongelmahan niissä on, että monet pitävät ihan suoraa rahan antamista huonona tai mielikuvituksettomana lahjana. En sitten tiedä onko joku Stockmannin lahjakortti sen mielikuvituksellisempi.

Metabolix [30.07.2008 12:03:29]

#

Itse en ole koskaan ymmärtänyt lahjakorttien päälle. Mitä järkeä on antaa lahjaksi lahjakortti, joka on sidottu tiettyyn kauppaketjuun? Rahaahan tässä ei yleensä säästy, vaan 50 euron lahjakortista joutuu kuitenkin maksamaan täydet 50 euroa, ja lahjakortilla raha on sidottu tiettyyn käyttöpaikkaan. Korteilla on usein vielä eräpäiväkin, jolloin ne menevät pahimmillaan hukkaan tai tulevat käytetyiksi johonkin turhaan, kun on pakko lopulta käyttää. Rahat rahana, kiitos.

Grez [30.07.2008 12:24:15]

#

No minähän tuossa noita syitä jo pohdin. Eli kun kerran verorahoilla kustannetaan EKP:n lahjakorttien painaminen, niin hyödynnetään nyt niitä.

Sinänsä tosiaan koko lahjakortti käsitteenä on vähän kummallinen. Myytäessä lahjakorttia nimellishintaan voi myyjä tosiaan vain voittaa tai jäädä omilleen ja ostaja vain jäädä omilleen tai hävitä. Jotta niiden ostamisessa olisi järkeä, niin niitä pitäisi myydä vähän alle nimellisarvon. Tosin sitten ongelmana olisi, että niitä osteltaisiin jotta saataisiin välitön alennus.

Juice [30.07.2008 14:24:19]

#

Grez kirjoitti:

Sinänsä tosiaan koko lahjakortti käsitteenä on vähän kummallinen.

Lahjakortit puolustavat paikkaansa, jos esim. haluaa ostaa kellon ja haluaa olla varma siitä, että se on lahjan saajalle mieluinen -> lahjakortti kultasepänliikkeeseen. Lisäksi se tosiaan polttelee taskussa eri tavalla kuin käteinen, kuten Lebe80 mainitsi.

Itselläkin olisi kyllä mennyt tuo lahjakortti CD-levyihin, mikäli levyosaston valikoima sen olisi suonut.

Metabolix [30.07.2008 14:45:11]

#

Juice kirjoitti:

Lahjakortit puolustavat paikkaansa, jos esim. haluaa ostaa kellon ja haluaa olla varma siitä, että se on lahjan saajalle mieluinen -> lahjakortti kultasepänliikkeeseen.

Ja entä sitten, kun lahjakortti ei osu juuri oikeaan hintaan? Menee rahaa hukkaan tai joutuu itse maksamaan osan, harmittaa taas. Ja entä sitten, kun en halua sitä kelloa? (Nimim. Samalla hyvällä kellolla jo 12 vuotta.) Henkilökohtaisesti näin antimaterialistina (heh) jään mieluummin ilman lahjaa kuin saan turhan lahjan. Ennemmin edes Stockmannin kortti kuin kultasepänliikkeen, on edes jotain valinnanvaraa.

Grez [30.07.2008 15:27:12]

#

Juice kirjoitti:

Lahjakortit puolustavat paikkaansa, jos esim. haluaa ostaa kellon ja haluaa olla varma siitä, että se on lahjan saajalle mieluinen -> lahjakortti kultasepänliikkeeseen.

Ihan omakohtaisesti voin sanoa, että jos haluaa antaa minulle mieluisen lahjan, niin se ei voi olla kultasepänliikkeeseen, koska minua ei kiinnosta yhtään mikään mitä siellä on tarjolla. En käytä kelloa ja en oikein ymmärrä muidenkaan korujen päälle. Korut voi toki joillain olla osa pukeutumistyyliä, mutta ei itselläni.

Eli jos haluaa välttämättä ostaa kellon minulle, niin sitten ostaa. En minä sitä käytä kuitenkaan, joten jokseenkin sama millainen se pöytälaatikossa säilytettävä on.

Triton [30.07.2008 17:27:49]

#

Metabolix kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt lahjakorttien päälle. Mitä järkeä on antaa lahjaksi lahjakortti, joka on sidottu tiettyyn kauppaketjuun? Rahaahan tässä ei yleensä säästy, vaan 50 euron lahjakortista joutuu kuitenkin maksamaan täydet 50 euroa, ja lahjakortilla raha on sidottu tiettyyn käyttöpaikkaan. Korteilla on usein vielä eräpäiväkin, jolloin ne menevät pahimmillaan hukkaan tai tulevat käytetyiksi johonkin turhaan, kun on pakko lopulta käyttää. Rahat rahana, kiitos.

Niinpä... Minusta on ainakin parempi antaa lahjaksi sekki kuin lahjakortti, koska se ajaa samalla sen lahjakortin asian ja sen lisäksi sitä ei ole sidottu yhteen kauppaketjuun...

tsuriga [30.07.2008 18:28:50]

#

Lahjakortissa on rahtunen persoonallisuutta mukana. Osuva sellainen merkitsee saajalleen antajan tuntevan hänet ja miettineen lahjan sopivuutta etukäteen. Erikoinen ja jännittävä sellainen viestii antajan olevan ehkäpä mielenkiintoinen henkilö. Se voi estää kaavoihin kangistumista estämällä saajaa sijoittamasta sitä saatua kahtakymppistä hauta-arkun päällysmaalirahastoon. Lahjakortilla antaja voi myös tuoda esille omaa luonnettaan. Hyvä lahjakortti sijoittuu jonnekin tunteettoman ja intiimin lahjan välimaastoon ja ilmentää antajan ja saajan välistä suhdetta. Täten, sanoisin, että kyllä kulttuurissamme on tilaa myös lahjakorteille - allekirjoittanut ei ainakaan tahtoisi nähdä mielikuvituksettoman ja kylmän valuutan dominoivan suhteiden ylläpidon prosessia.

Osuvasta esimerkkinä itselle leffalahjakortti (vaikkakin sarjalipun yksikköhinta olisikin ollut 30 senttiä alempi :p) ja mielenkiintoisesta yrityksen lahjakortti erikoisempaan ruokamestaan, joka toimitti postissa eksoottisempia herkkuja.

Niin ja, Nousevan Auringon Maassa taasen raha on ihan yleisesti hyväksytty ja usein käytetty lahja. Tämä sitten vaatiikin annettaessa määrän ja ajankohdan suhteen tarkempaa mietiskelyä, jotta lahjasta välittyisi jokin sanoma.

Metabolix [30.07.2008 19:05:29]

#

tsuriga kirjoitti:

Lahjakortissa on rahtunen persoonallisuutta mukana.

Rahtunen ehkä - suunnilleen yhtä paljon kuin rahan lähettämisessä pinkissä kirjekuoressa, jossa on ulkomainen postimerkki. Oikeassa lahjassa olisi enemmän.

lainaus:

Osuva sellainen merkitsee saajalleen antajan tuntevan hänet ja miettineen lahjan sopivuutta etukäteen.

En usko, että lahjakortilla pystyy tuollaista juurikaan osoittamaan, sen verran ehkä, että antaako kortin baariin vai kirjakauppaan.

lainaus:

Erikoinen ja jännittävä sellainen viestii antajan olevan ehkäpä mielenkiintoinen henkilö.

Näytäpä minulle oikeasti erikoinen ja jännittävä lahjakortti. O_o Ei tuo esimerkkisikään erityisen jännittävältä vaikuttanut.

Jos oikeasti hyvän ja ajatellun lahjan haluaa antaa, niin se ei kyllä ole sen paremmin lahjakortti kuin rahakaan. Esimerkiksi itse leivotut piparit kertovat paljon enemmän.

tsuriga [30.07.2008 19:24:19]

#

Olet vain niin äärettömän jännittävä ja menevä persoona, että hieman arjesta poikkeava tuulahdus ei järkytä maailmaasi piirun vertaa ;). Yritin siis sanoa, että hyvä lahja miellyttää saajaa, eikä lahjakortti ole tähän poikkeus. Myönnettäköön samaan hengenvetoon, että ajattelemattomat ja viime hetken ratkaisuina hankitut lahjakortit ovat yleistyessään synnyttäneet koko käsitteelle huonon maineen.

Lebe80 [31.07.2008 11:51:58]

#

Metabolix kirjoitti:

Näytäpä minulle oikeasti erikoinen ja jännittävä lahjakortti. O_o Ei tuo esimerkkisikään erityisen jännittävältä vaikuttanut.

Annapa naiselle lahjakortti koruliikkeeseen. Antaa paljon paremmin vaikutuksen kuin satanen kirjekuoressa "käytä vaikka johonkin koruun".

Metabolix [31.07.2008 13:59:40]

#

Lebe80 kirjoitti:

Antaa paljon paremmin vaikutuksen kuin satanen kirjekuoressa "käytä vaikka johonkin koruun".

Luitkohan tuota edellistä viestiäni ollenkaan?

Metabolix kirjoitti:

Jos oikeasti hyvän ja ajatellun lahjan haluaa antaa, niin se ei kyllä ole sen paremmin lahjakortti kuin rahakaan. Esimerkiksi itse leivotut piparit kertovat paljon enemmän.

Lebe80 kirjoitti:

Annapa naiselle lahjakortti koruliikkeeseen.

Luulenpa, ettei minun naiseni sellaista kaipaa. ^^ Mutta annapa naiselle itse tehty 1x5x5 sentin kokoinen sydänkonvehti tai vaikkapa hieno mehiläisvahakynttilä ja siihen liittyvä, itse kirjoitettu runo. Ehkäpä sellaiset muistuvat mieleen vielä vuosia sen jälkeen, kun lahjakortti on jo unohtunut...

tsuriga [31.07.2008 17:54:51]

#

Omatekoinen lahja on intiimi, runoiletko pomollesi? Hyvää lahjaa etsiessä kannattaa punnita antajan suhdetta saajaan sekä saajan mieltymyksiä - joskus se lahjakortti vain on tilanteeseen sopivin ja joskus jopa ainoa vaihtoehto.

Lebe80 [01.08.2008 11:23:32]

#

No nyt näitä saa vanhentuneista juustoista!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta