Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tuotteiden mallimerkinnät

Sivun loppuun

peg [19.06.2008 19:17:55]

#

Hei !
Oletteko huomanneet tietokoneissa ja elektroniikka tuotteissa ainakin taulu
telkkareissa, että tuotenimi merkki ja mallimerkintä ihan samat kahdessa tuotteessa ja kuitenkin niissä on teknisiä eroavuuksia.
Ostin Sonyn taulutvn ja kysyttyäni myyjältä teknisiä tietoja tuli ilmi ettei
tuotteet olleet samat merkinnöistä huolimatta."vuodenvaihteessa"
Nyt kaverit puhuivat että lähes kaikissa tuotteissa maahantuoja voi tilata
esim ACER Aspire 3020 tuotteen haluamallaan kovolla tai vastaavin mutoksin,
kuitenkin mallinumero pysyy samana. Jos tämä pitää yleisesti paikkansa, niin ostaminen menee tosi vaikeaksi.

Blaze [19.06.2008 19:24:19]

#

PC koostuu erillisistä komponenteista nimenomaan sen takia, että niitä voi tarvittaessa vaihtaa. Se on koko homman idea. Kun ostat konetta, älä kysy mallinumeroa, vaan mitä osia sieltä sisältä löytyy.
Kodinelektroniikasta yleisemmin ei näin köyhänä oo sen kummempia kokemuksia.

peg [19.06.2008 20:08:21]

#

Aika harvassa on tuotteet jotka ei koostu erillisistä komponenteista.
Äkkiä mieleen ei tule kuin alkuaineet.
Mutta asiaan, esim autoissa ei käsittääkseni tällaista ole.

nomic [19.06.2008 20:49:05]

#

Käsittääkseni tilanne on sama kuin ostat uuden Volvon, mutta tahdotkin siihen toisenlaisen ratin. Ei se malli siitä miksikään muutu, vaikka ko. komponentti on eri.
Mutta tuo sinun esimerkkisi pätisi autopuolella siihen, että hankit vaikkapa kaikki mutterit ja ruuvit erikseen ja vaihtaisit ne. Hankalaahan se on alkaa kasata autoa alusta asti itse. Onneksi tietokonepuolella ei tarvitse huolehtia jokaisesta transistorista sentään itse. ;)

peg [19.06.2008 21:08:19]

#

Jos kauppiaat ilmoittaa vain mallimerkinnän ja hinnan on vertailu melkoisen
työlästä jos ei tiedä mitä se sisältää.

nomic [19.06.2008 21:42:33]

#

Tästä päästäänkin siihen, että miksi kannattaa kasata kone itse: tietää mitä sisältää ja pääsee halvemmalla. Jos ei osaa itse kasata, varmasti löytyy myös tuttavia, jotka hallitsevat kasaamisen. Oikeastaan riittää, että tietää mihin tulee nuo pienet piuhat, loput komponentit sitten menevätkin omille paikoilleen helposti. Kannattaa yrittää.

Blaze [19.06.2008 22:01:46]

#

peg kirjoitti:

vertailu melkoisen
työlästä

No siihenhän kauppiaat pyrkiiki.

Lebe80 [20.06.2008 00:36:55]

#

Ei kai kauppiaat ihan siihen pyri.

Eiköhän ne kauppiaat osta niitä tuotteita, mitä saavat tukkureilta ja joilla on hyvä kate/menekki.

vehkis91 [20.06.2008 00:43:33]

#

No silloin he(kauppiaat) saavat tietotekniikasta mitään tietämättömmät ihmiset ostamaan kalliimpia laitteita, kun ne ihmiset luulevat saavansa paremman laitteen kun maksaa enemmän...

Lebe80 [20.06.2008 00:48:36]

#

Eiköhän tuollainen toiminta pitemmän päälle ole omaan nilkkaan kusemista.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta