Oon mod rewriteä yrittäny saaha toimimaan. Miten voi testata onko vika itsessä vai palvelimessa. Vai tietääkö joku suoraa että onko personal.fi:ssä toi käytössä.
Jos yrität sitä käyttää jollakin oikeaksi tietämälläsi koodilla ja tulee virheilmoitus, eiköhän tuo ole pois päältä.
Tulee ilmotus user.personal.fi, eipä oo varmaan käytössä
Kyllä personal.fi:ssä on mod_rewrite käytössä.
Mahtavaa, ei sitten muuta kun etsimään virhettä
Laita koodia näkyviin, niin voimme ehkä auttaa virheen löytämisessä.
Eli ihan helpointa oon yrittäny, mutta "Server error!"
.htaccess --------- Options +FollowSymlinks RewriteBase /data/web/PersonalUsers/oma/htaccesstesti RewriteEngine On RewriteRule ^([a-z0-9_\/]+)(\/*)$ /index.php?$1 index.php -------- <?php echo $_SERVER['QUERY_STRING']; ?>
Palvelimen virhelokista löytyy tarkempi virheilmoitus.
miten sen saa näkyviin
Apache pistää usein loginsa tiedostoon /var/log/apache2/error_log, sulla taitaa kuitenkin olla joku jaettu hosting -palvelu, jossa ne lienee jossain muualla.
Esim. minulla Kapsilla tuo löytyy ~/sites/blaze.kapsi.fi/log/error_log
Palvelimella taitaa olla joku päivitys meneillään.Ehkäpä oottelen, että hallintapaneeli tulee takas käyttöön, niin varmaan sieltä löytyy se osote.
useita päiviä kestävä päivitys?
Palvelin ei anna virhelogeja käyttäjälle jaetuilla sivuilla ilman omaa domainia. Kyse on tietoturvasta ja siitä, että samoissa error logeissa näkyy myös muiden käyttäjien virheet suoraan. Erottelulla asian voisi hoitaa, mutta se sitä ei toistaiseksi tehdä.
Hallintapaneelin osalta sanottakoon, että se on valmis, mutta ongelmana on tällä hetkellä järjestelmän toimimattomuus muiden järjestelmien kanssa. Ongelmat ovat enemmän LDAP -pohjaisia ja niitä ratkotaan. Tästäkin tulee uusi viesti etusivulle tämän päivän aikana.
Voisin muuten kaivaa tuota error_logia, mutta pienen logi kierrätyksen bugin takia se kasvoi 71G kokoon ja sitä ei oikein viitsi kaivella sen takia. ;)
-W-
Kokeilin tuota niin Options +FollowSymlinks näytti aiheuttavan tuon Server errorin.
.htaccess --------- RewriteBase /koti/hauki/htaccesstesti RewriteEngine On RewriteRule ^([a-z0-9_\/]+)$ index.php?$1 urlisi://user.personal.fi/koti/hauki/htaccesstesti
Homma toimii. Ihan hävettää sanoa, mutta virhe oli RewriteBase:ssa ja tosiaan Options +FollowSymlinks aiheitti kanssa ongelmaa.
Kiitos kovasti kaikille
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.