Olen ihan aloittelija javalla ja olisi tällainen vähän nolo kysymys:
Eli miten asennan (Win XP-käyttikselle) javac:n ja mitä muuta minun pitää asentaa, että pääsen kääntämään ja ajamaan koodejani? Olen ihan pihalla javac:n toimintaperiaatteesta joten tarvisin kunnon ohjeet sen asentamiseen. Itse koodin kääntäminen kyllä onnistuu :).
Eclipse tai NetBeans sisään niin moni asia helpottuu kummasti... Ei tarvitse erikseen kääntämisestä huolehtia.
javac:stä en nyt äkikseltään tarkemmin osaa sanoa.
Tuosta Eclipsestä en tykkää (se mulla jo on) ja NetBeanskin näyttäisi olevan graafinen. Tarvitsen siis juuri tuon javacin koska haluan komentorivillä toimivan kääntäjän.
Kiitos avusta!
Vielä semmonen ongelma, että kun tein tuon ohjeen mukaan niin javac löytyy vain C:\Documents and settings -kansiosta sekä sen alikansioista. Eli suoraan C:n juuresta sitä ei löydy. Tulee vain "Can't determine application's home". Missä mulla on vika?
Ilmeisesti PATH-hommat kusee?
Niin ne näyttäs tekevän. Asensin jdk:n C:n juureenkin muttei auttanu.
Ei kai sillä väliä mihin sen asennat, kunhan lisäät PATH:iin sen JDK:n bin-polun kuten tuolla ohjeessa on neuvottu.
Niin teinkin ja tein vielä lisäksi Sunin oman ohjeenkin mukaan muttei auttanu :(. Tuon javacin voi nyt itse asiassa ajaa mistä tahansa muualta (esim. C:\Pelit\) paitsi C:n juuresta ja juuri sieltä haluan sitä ajaa.
Homma ratkesi itsestään. Asentelin vaan tarpeeksi monta kertaa uudelleen jdk:n ja tein tuon path-merkinnän :).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.