Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Uusi peli

Sivun loppuun

Bazeuv [25.03.2008 14:35:18]

#

Tästä pelistä on tulossa I wanna be the guy -tyyppinen peli.

Puuttuu vain ohjelmoijia, koska omat taitoni eivät ole kummoiset. Olemme keksineet bosseja ja kenttiä jo paljon ja lisää tulee päivittäin. Meitä on noin 3 tällä hetkellä. Myös ukkoja on piirretty jo muutama.

Ne jotka eivät tiedä I wanna be the guy:ta, sen on väitetty olevan maailman vaikein peli. Mario tyyppinen taso hyppely, mitä kummallisimmin bossein (esim. Mike Tyson) ja kentein.


Pelissä ideana kojootti tai pingviini seikkailee ja viimeinen bossi on kojootti tai pingviini :) juonta on vähän kehitelty, kerron sitä myöhemmin kunhan pääsen kotiin koulusta

Kray [25.03.2008 15:13:59]

#

Hmm... Eli et itse osaa ohjelmoida, aiotko olla vain päällepäsmärinä niin kuin tässä aivan äskettäin oli eräästä "graafisesta chatista"? Jos itse teet hommia (grafiikoita yms.), niin etenemme seuraavaan kysymykseen: kieli? Jos tehdään c/c++:lla niin minä voisin tulla mukaan :).

Bazeuv [25.03.2008 15:35:51]

#

Itse piirrämme grafiikka ja suunnittelemme kenttiä, ukkoja, vihollisia, juonta tms. ja saat sinäkin osallistua näihin jos haluat

Osaan vain SDL jonkun verran, joten tarvitsemme paremman koodarin.
Kielellä ei ole niin väliä

Tumpelo [25.03.2008 16:00:08]

#

On tietysti hyvä että olette valmiit tekemään luovan työn, mutta käytännössä teiltäkin vaaditaan edes jonkinlaista suunnittelua ja dokumentaatiota projektista. Varsinkin kun kyseessä on yläaste-ikäinen henkilö(t) - ei herneitä - jolle tämä saattaa olla ensimmäinen suuri innostus ohjelmointiprojektiin, on todennäköistä että tämä on sellainen hetkellinen hyvältä tuntuva idea, joka kuihtuu parin viikon sisällä pois. Jos haluatte osoittaa että näin ei ole, voisitte porukalla kirjoitella esim. PDF muotoon pelin idean ja kulun, lisätä sinne luonnoksia pelin ulkoasusta ja mahdollisimman yksityiskohtaiset vaatimukset sille, millä käyttöjärjestelmällä pelin tulee toimia. Näin ideaan olisi huomattavasti helpompi tarttua - harva innostuu muutaman lauseen selityksestä josta ei loppujen lopuksi ole kauheasti hyötyä. Ei pidä odottaa että joku kysyy lisää, vaan pitää antaa heti kaikki julkaistavaksi kelpaava suunnittelu näkyville.

Vielä varoituksen sananen, että projektit joissa graafikot tarvitsevat ohjelmoijaa ovat erityisen vähän kysyttyjä. Halukkaita graafikkoja ja tarinoitsijoita on paljon - mutta koodareita ei. Siksi pitäisikin erottua joukosta edukseen.

kray kirjoitti:

Hmm... Eli et itse osaa ohjelmoida, aiotko olla vain päällepäsmärinä niin kuin tässä aivan äskettäin oli eräästä "graafisesta chatista"?

Hän on kuitenkin asiansa esittänyt suht asiallisesti, joten tällä kertaa voisimme neuvoa emmekä haukkua kuten kävi mainitsemassasi topicissa. :)

Kray [25.03.2008 17:02:38]

#

En mitenkään haukkunut, kysyin vain. Minä voin tulla projektiin, jutellaan huomenna lisää.

Bazeuv [25.03.2008 18:43:19]

#

Saan tänään illalla kaveriltani muutaman esimerkki kuvan, lähetän ne sitten tänne.

Alan kirjoittamaan tarinaa jo vähitellen tiedostoon

Kray [25.03.2008 19:42:06]

#

Hmm... Joo, jos olisi grafiikkasta, tarinasta yms. näytteitä, niin se saattaisi auttaa vakuuttamaan minut teidänkin osaamisestanne, omia taitojani tälläiseen yksinkertaiseen 2d-tasoloikkaan ohjelmoinnin osalta en epäile. Kun päästään eteenpäin, voin viritellä alkeellisen karttaeditorin, jolla tekin voitte tähän pelin muuhunkin kuin grafiikoihin vaikuttaa suoraan :).

Bazeuv [25.03.2008 21:53:07]

#

En saanutkaan tänään kuvia :(, kaverini ei jaksanut skannata niitä tietokoneelle eli huomenna toivottavasti. Hänen piirrustuksensa ovat niin omituisia ja hauskoja :) odotas vain

Triton [25.03.2008 22:05:02]

#

Eli varmistan nyt vielä, että olette tekemässä sivultapäin kuvattua 2D -tasohyppelypeliä? Oletettavasti näin...

Gwaur [25.03.2008 22:56:42]

#

Bazeuv kirjoitti:

Ne jotka eivät tiedä I wanna be the guy:ta, sen on väitetty olevan maailman vaikein peli.

Onko vaikeampi kuin Silver Surfer?

Kray [26.03.2008 07:44:23]

#

Bazeuv kirjoitti:

Hänen piirrustuksensa ovat niin omituisia ja hauskoja.

"Piirrustukset"? piirrustus=käsin piirretty? Jos näin on, se voi olla kova homma saada ne tehtyä sellaisiksi että ne toimii pelissä, spritet kun ovat ehkä jotain max. 64x128. Skannattu A4-arkki on tarkkuudesta riippuen jotain 1000x1000. Eli ne pitää tehdä spriteiksi ja vielä animaatiokin säätää! Ai niin, ajattelin yön aikana, että grafiikan ohjelma piirtäisi OpenGL:llä 2d-polygoneina. Piirto nopeutuu järkyttävästi, ja skaalaus on todella helppoa kun kuvat ovat tekstuureina. Ainoa rajoitus on, että kuvien pitää olla kakkosen potensseja. Eli: Kun teette niitä kuvia, niin yrittäkää tehdä niiden koko niin, että sekä leveys että korkeus on saatavina tuloksena laskusta 2^n. n on vaihtuva luku. Esim: 2^6 on 64, 2^7 on 128, 2^8 256 jne. Vaikka windowsin laskimen funktiolaskimesta voitte laskea potensseja, jos ei muulla. :)

Blaze [26.03.2008 10:15:36]

#

kray kirjoitti:

käsin piirretty? Jos näin on, se voi olla kova homma saada ne tehtyä sellaisiksi että ne toimii pelissä

Piirtämällä vaikka Inkscapella vektoreita sen luonnoksen päälle pääsee IMO varsin hyvään tulokseen.

kray kirjoitti:

Ai niin, ajattelin yön aikana, että grafiikan ohjelma piirtäisi OpenGL:llä 2d-polygoneina. Piirto nopeutuu järkyttävästi, ja skaalaus on todella helppoa kun kuvat ovat tekstuureina.

Fiksu ratkasu.

kray kirjoitti:

Ainoa rajoitus on, että kuvien pitää olla kakkosen potensseja.

Ei kuvien, vaan tekstuurien. Tekstuurista voi polygonille laittaa vain osan, jolloin itse kuva voi olla minkä kokoinen tahansa. Toki tämä kannattaa pitää mielessä, että minimoi hukkatilan, eikä tee vaikka 65x65 pikselin kokoisia spritejä.

Lebe80 [26.03.2008 11:00:46]

#

Sitten vain Blogger.comiin projektille blogi, jotta muutkin voidaan seurailla miten tämä etenee. Itseä kiinnostaa aina tekeillä olevat harrastelijapelit.

Kray [26.03.2008 15:16:13]

#

Noh, onkos tulossa mitään liittyen grafiikoihin, ideoihin, tarinaan yms.? Voin toki alkaa jo runkoa koodaamaan, tosin hiukankaan pidemmälle en voi tehdä, koska pitäisi tietää hyppelyn luonne. Onko kentän korkeus suurempi kuin mitä näytölle kerralla näytetään? Miten hahmo hyppää? Voiko ilmassa ohjata? Juuri tällaisia perusasioita.

Bazeuv [26.03.2008 15:44:10]

#

Kaksoishyppy on olemassa ja ilmassa saa ohjata vapaasti hahmoa.
Hahmolle tulee pieni pyssy käteen jolla hän ampuu sitten päävastuksissa. Kentän korkeudesta ei olla puhuttu viellä. Päähahmona on kojootti, jolla on pieni pyssy kädessä. Saan kuvia noin neljältä, kaveri lukee Aku Ankan, syö tms ensin ja tulee sitten meseen

Teen blogin tuonne sivulle nyt. Laitan linkin pian tähän.

Kray [26.03.2008 15:48:33]

#

Mikäs on sun mese-osoite (puhuu henkilö joka vihaa meseä)? Mun on (otin pois) Osaatko käyttää irciä? Entäs kaverisi? Onnistuisi nimittäin siellä paremmin.

Bazeuv [26.03.2008 15:52:26]

#

Kaverista en tiedä, mutta minä osaan ainakin. (IRC:ä siis)

Blogi: http://thecoyotegame.blogspot.com/

ajv [26.03.2008 23:32:58]

#

Vaikka grafiikassa vielä toivomisen varaa onkin, niin mielenkiintoisen juonen olette keksineet! :) Lykkyä tykö!

Kray [27.03.2008 16:47:34]

#

Joo, ja kun mä ohjelmoin, niin kyllä siitä ainakin jotain tulee ;).

Dude [27.03.2008 16:58:24]

#

Kyllä tuosta voi hyvä peli tulla. Kone tilttaa tuosta silver surfer-linkistä.

Bazeuv [28.03.2008 17:24:31]

#

Grafiikka jää tuollaiseksi pikselimössöksi, tai ainakin luulen niin.
Tarina muuttui aika paljon, uusi blogissa

Kyllä minulla tuo Silver Surfer linkki toimi ja ainakin I wanna be the guy vaikuttaa videoiden perusteella vaikeammalta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta