Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Graafinen chat tekeillä

Sivun loppuun

ice-man [03.03.2008 11:06:58]

#

minulla on tekeilä tällänen graafinen-chat esim:habbo mutta tämä on trakoitettu vanhemille yli 15 vuotta


käykää tutustumassa ja jos kiinostaa olla mukana tekmässä katso Rekrytointi

http://p2.foorumi.info/fincity/

tkarkkainen [03.03.2008 11:38:37]

#

lainaus:

muista nämä jos pääset töihin

-emme maksa palkkaa
-sitoudut olemaan mukana projektissa loppuun asti
-sitoudut pitämään kaikki projektia koskevat asiat vain omana tietonasi

Ensinnäkin, ketkä "me"? Toisekseen, miksi kuvittelet, että ihmiset sitoutuisivat omistamaan vapaa-aikansa projektillesi, puhumattakaan vaitiolovelvollisuudesta ilman että siitä saa mitään itselle. Ja vielä: tunnut hakevan aika paljon porukkaa "töihin". Mikä on oma roolisi?

lapm [03.03.2008 11:43:21]

#

Korjaa nyt hyvä ihminen ensimmäisenä kieliasu kuntoon. En ole mestari minäkään kirjoittamaan oikein, mutta sinun tuotoksesi ovat jo ihan oikeasti oikolukua vailla ja kipeästi.

shovi [03.03.2008 11:55:58]

#

Huh huh. Mistä näitä sikiää?

runeberg [03.03.2008 12:29:39]

#

Heh, meinas vähän naurataa, kun katseli tuota foorumin kieliasua... Melko ammattimaista.

Tumpelo [03.03.2008 12:37:38]

#

shovi kirjoitti:

Huh huh. Mistä näitä sikiää?

Kyllä niitä riittää joista olisi hienoa olla joku hemmetin "projektipäällikkö", olla hyvin virallisen oloisena ja päteä, rekrytoida väkeä ja sitten kulkea ympäri foorumeita leuhkimassa. Harmi että jos ei edes osaa kirjoittaa niin tuollaisille vain nauretaan.

"They want glory, but they get nothing."

ice-man: Kun vähän kasvat niin pistä oma firma pystyyn. Hoida se sitten pelimaailman huipulle, tai edes jonkinlaiseksi mukana pysyttelijäksi. Palataan sitten asiaan uudestaan. ;)

Päärynämies [03.03.2008 13:23:45]

#

Hienoa toimintaa minunkin mielestäni.

Jaksoin selata tuon foorumin läpi, mutta mistä ei selvinnyt edes kunnolla, että mistä koko hommassa on kyse. Ilmeisesti mitään ei oikein ole selvästi suunniteltu, vaan keksitty vain idea (ei kovin omaperäinen sellainen) ja pistetty foorumi pystyyn.

Onko tässä sitten vain takana halu saada itselleen joku menestyvä projekti. Ainakin ohjelmointimaailmassa kun katsoo noita avoimen koodin projekteja, niin aikalailla homma on mennyt niin, että yksittäinen henkilö on alkanut koodaamaan jotain, josta muut ovat innostuneet ja se on siitä lähtenyt kehittymään. Tässä kuitenkin haetaan ensiksi ihmisiä, ilman että on mitään valmiina tai aloittaja itse tiettävästi tekee edes mitään.

Kaupallisessa maailmassa sellainen voisikin toimia, että ensin on idea ja sitten _palkataan_ ihmiset toteuttamaan sitä. Kuitenkin tarvitsee olla homma suunniteltuna ja mietittynä melko tarkkaan etukäteen.

Tämä taas kuulostaa joltain ihan muulta. Halutaan ihmisiä ilmaiseksi toteuttamaan aloittajan idea. Uskallan veikata, että mitään tarkkaa suunnittelua toteutuksesta ei ole koskaan mietittykkään. Uskallan myös veikata, että kenelläkään, joka osaisi noita juttuja oikeasti, ei ole motivaatiota tai halukkuutta lähteä mukaan projektiin. Jos he ideasta kiinnostuvat, niin he voivat sitä itse ja ilman projektin aloittajaa alkaa toteuttamaan. Ei siihen tarvita yhtä henkilöä määräilemään turhaan.

Kannattaa hieman projektin aloittajan miettiä noita suunnitelmia ja sitä, mikä ihmisiä motivoisi ottamaan osaa tuohon. Muuten ei tule mitään tästä ideasta. Aloita vaikka ihan alusta.

Lebe80 [03.03.2008 16:07:02]

#

Yksi tapa olisi tietenkin se, mikä yleensä harrastelija peliprojekteissa tapana yleensäkin on, että tehdään peliä yksin.

Kun peli alkaa valmistua pikkuhiljaa, niin tuloksien mukaan muutkin sitten innostuvat kyseisen pelin tekemistä.

Ilman minkäänlaista näkyvää harva (yli 15v) ohjelmoija tuskin projektista innostuu ihan ilmaiseksi.

Vaikka peli jäisikin kesken niin usein keskeneräisellekin pelille syntyy jonkinmoinen fanijoukko (vaikka se koostuisikin vain omasta kaveripiiristä tms.).

ByteMan [03.03.2008 18:36:05]

#

tuol foorumil on enemmän mainoksia kuin asiaa..
lisäksi, et sä tosissas etsi markkinoijia pelilles ennen kun se on edes melkein valmis??
ja onko toi edes oikeasti tekeillä niinkuin sanot, vai odotatko että joku tulee tekemään sen edes niin pitkälle?

tesmu [04.03.2008 03:31:34]

#

Itsekkin jaksoin katsoa foorumille ja sitten meni jo kiinni.
Etusivulla pitäisi heti käydä ilmi, että mistä on kyse.
Muuten ei kovinkaan moni jaksa ottaa selvää asiasta.
Olisi hyvä ensinnä tehdä etes jonkinasteinen alpha-versio ja sitten pistää tänne esim mainos.

K_L [04.03.2008 08:18:20]

#

Vaikkei sivusto nyt ollut pro kamaa, niin opetelkaas pojjaat negatiivisen palautteen antaminen positiiviseen sävyyn. Se on kultainen taito työelämässä. Ah ne sosiaaliset taidot...

shovi [04.03.2008 10:07:09]

#

K_L kirjoitti:

Vaikkei sivusto nyt ollut pro kamaa, niin opetelkaas pojjaat negatiivisen palautteen antaminen positiiviseen sävyyn. Se on kultainen taito työelämässä. Ah ne sosiaaliset taidot...

Ei uskalla. Aiemmin kuin vastasin ohjelmointiputkan keskusteluun sillä tavalla kuin työelämässä asiat hoidettaisiin, sain aikaiseksi pitkän jonon viestejä, jossa minua kehoitettiin menemään huuto.nettiin tai ihan minne tahansa muualle.

Päärynämies kirjoitti:

Tämä taas kuulostaa joltain ihan muulta. Halutaan ihmisiä ilmaiseksi toteuttamaan aloittajan idea. Uskallan veikata, että mitään tarkkaa suunnittelua toteutuksesta ei ole koskaan mietittykkään. Uskallan myös veikata, että kenelläkään, joka osaisi noita juttuja oikeasti, ei ole motivaatiota tai halukkuutta lähteä mukaan projektiin. Jos he ideasta kiinnostuvat, niin he voivat sitä itse ja ilman projektin aloittajaa alkaa toteuttamaan. Ei siihen tarvita yhtä henkilöä määräilemään turhaan.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että joskus tämäntyyppinenkin ratkaisu toimii myös muuten kuin kaupallisessa maailmassa. Tässä ei ole kysymys kylläkään pelin tekemisestä, mutta antaapahan jotain suuntaa. Itse olen kerännyt viiden ammattilaisen tiimin luomaan proggista, josta alkuun oli vain jonkinlainen epätoivoinen, pieni ajatus mitä se tulisi olemaan. Tällä hetkellä proggis on jo hyvässä alussa ja nähdäkseni siitä on ollut hyötyä kaikille. Itse kys. proggiksen liiderinä voisin sanoa ihan palautteen ja käytännön kokemuksen perustella, että kyllä aina projekteihin tarvitaan johtaja (mikäli ei ole ihan kahden ihmisen juttu), joka hiukan potkii hellästi "alaisia", ohjaa tarvittaessa ja sanoo viimeisen sanan. Tämä siitä huolimatta, vaikka kaikki olisivat vapaaehtoisesti mukana. Tietysti johtajalta tämä vaatii aika paljon ja päsmäröinti tai määräily on poissuljettuja asioita.

ice-man [04.03.2008 19:37:02]

#

ekana kiitän palauteesta ja korjaan asiat .
foorumin ylhäälä lukee että kyseessä graafinen-chat. nyt sielä pieni info paketti myös.


jos olette yhtä hyviä haukkumaan muiden yrityksiä kun tekemään itse jotain niin otan apua ilolla vastaan kyllä

Jakke1 [04.03.2008 19:50:50]

#

"web vastaavan tehtävä on tehdä kotisivut ja ylläpitää sivua " Jaa että ihan ilmaiseksi? Voi moro sanon minä. Jos omaa domainiakin pitäisi tehdä sekin maksaa vähintään 30e..Ja btw habbo on tehty flashillä, milläs tuota "graafista peliä" ollaan tekemässä?

Ja kirjakieli+yhdys-sanat+lauseenmuodostaminen oikein+isot alkukirjaimet on myös plussaa. Onnea.

tesmu [04.03.2008 20:37:19]

#

Domainin saat 6 - 7$ domainsitesta, jos se on perinteinen .com, .org tai .net -domaini...

Blaze [04.03.2008 21:46:27]

#

Jakke1 kirjoitti:

Ja btw habbo on tehty flashillä

Ei vaan Shockwavella.

Lumpio [04.03.2008 22:01:45]

#

ice-man kirjoitti:

haukkumaan muiden yrityksiä

Sitä kutsutaan aiheelliseksi kritiikiksi. Ymmärrät kai, että tällä hetkellä näytät lähinnä 12-vuotiaalta kersalta, jolla on omasta mielestään niin maan mahtava idea ja joka haluaisi jonkun toteuttavan sen hänelle. Tällaisia lankoja on nähty jokaisessa ohjelmointifoorumissa pilvin pimein, eikä niiden lopputulos koskaan ole ollut hyvä. Jos tosissasi haluat projektiasi edistää, niin paras asia tällä hetkellä olisi tehdä hyvin selväksi mitä sinä itse haluat sen eteen tehdä.

Jackal von ÖRF [04.03.2008 23:01:28]

#

http://fi.msnusers.com/Fincity/psivu.msnw

lainaus:

tämä chat on tarkoitettu vanhemille eli yli 13 vuotiaile

Jos "vanhalla" tarkoitetaan yli 13-vuotiasta, niin se kertonee jotain toteuttajien iästä. (Veikkaan 14v. Kieliasun puolesta voisi kyllä aivan hyvin olla 10v.)

Lebe80 [05.03.2008 00:14:13]

#

Kysyjän ikä ei taida olla tässäkään jutussa järin oleellinen asia, jos teitä ketään ei kiinnosta tämä asia.

Mieluummin voisitte käyttää aikanne esim. erilaisten pelinteko-ohjelmien osoittamiseen nuorelle suunnittelijallemme, jos hänen aikansa ei riitä ohjelmointiin. Vaikka pelinteko-ohjelmat ovatkin rajoittuneita, saa ummikko-koodari niillä varsin tyydyttävän näköistä jälkeä aikaiseksi melko helposti. Ja jos intoa riittää niin ehkäpä jopa rupeaa hieman vanhemmalla iällä harrastamaan aivan oikeaa peliohjelmointia.

Näilläkin foorumeilla jokunen Game Maker yms./tms. tekijä on tainnut pyörähtää.

ice-man [05.03.2008 10:33:52]

#

itselläni ei ole taitoa tehdä web sivu. saatti sittn alkaa tekemään mitään graafista-chattia. ihan sen takia toivon apua

jos teilä ei oikeesti ole parempaa tekemistä kun itkee pilkuista isoista kirjaimista ja yhdys-sanoista. niin huhuhu
olisi kiva jos saisi välillä kannustavaa tekstiä.


kiitos
tässä pari pilkkuu sitä kaupaavalle
..........................................

TsaTsaTsaa [05.03.2008 10:41:19]

#

ice-man kirjoitti:

kiitos
tässä pari pilkkuu sitä kaupaavalle
..........................................

:D

lapm [05.03.2008 10:52:37]

#

Se että kieliopista valitetaan on ihan omaksi parhaaksesi. Jopa minulle valitetaan kun kirjoitan jotain väärin ja otan sen rakentavana kritiikkinä. Minun pääni kun ei aina tahdo vaan nähdä niitä itse vaikka kuinka yrittäisin.

Mitä web sivun tekemiseen tulee, niin perus html oppii 10 minuutissa jos vaan kiinnostusta on. Sen päälle voi sitten opetella paljon lisää. Ja yksinkertaisen sivun nyt vääntää vaikka Windowsin notepadillä jos niikseen tulee.

Ja nykyäänhän joka paikassa on myös noita automaatti generaattoreita joihin syötät vain tekstisi ja ne generoivat siitä sivun automaattisesti.

Mitä tas tulee grafiikan tekemiseen, jätän sen kommentoinnin muille. Itselläni kun ei ole graafista silmää juuri ollenkaan.

Mutta onnea silti projektiin. Kannattaa nyt ainakin ottaa kynä ja paperia käteen ja suunnitella mihin projekti on menossa jos osaavat ihmiset löytyvät mukaan sitä toteuttamaan.

Tietosuoja, käyttäjien tunnistus, yms... seikat voi suunnitella jo paperilla siihen pisteeseen että koodaaja näkee siittä heti mitä ollaan hakemassa tässä osassa.

JuZZi90 [05.03.2008 13:35:20]

#

minä osa thedä web sivu tullako minä autta sinua ptrojektisi kmssa? osaan krijottaa melkeen ytpottamatta kun yritäm oikeen htaasti!

JuZZi90 [05.03.2008 13:39:48]

#

heh, tästähän tuleekin ihan mieleen cruisaiderin uusitam-sivusto :D
sekin löytyy vielä kiintolevyltä kait, kun on inntetterrrnetteistä jo kadonnu aikoja sitte.

Tumpelo [05.03.2008 13:53:41]

#

ice-man kirjoitti:

itselläni ei ole taitoa tehdä web sivu. saatti sittn alkaa tekemään mitään graafista-chattia. ihan sen takia toivon apua

Eli sinä et osaa etkä aio osallistua projektiin millään hyödyllisellä tavalla? Ei se noin toimi. Projektin ympärille on mahdollista saada tiimi jos toinen seuraavista ehdoista täyttyy:

1) Aloittaja on itse suunnitellut projektin, mahdollisesti tehnyt pohjan valmiiksi, ja kaipaisi nyt täydennystä koska omat taidot eivät riitä grafiikan/musiikin/juonen/kenttien suunnitteluun, tai projekti on niin iso että koodia hallinnoimaan tarvitaan isompi porukka.

2) Aloittaja on tehnyt huolellisen kuvauksen ideastaan, kertonut mitä aikoo itse tehdä ja millaista apua kaipaa. Tällöin idean on syytä todellakin olla hyvä, pohjatietojen kattavia ja kirjoittajan ammattitaitoisen oloinen.

Sinä et täytä kumpaakaan ehtoa. Et ole tehnyt valmiiksi mitään, et ole antanut kuin leväperäisen kuvauksen erittäin "omaperäisestä" ideastasi, etkä myöskään ole ammattitaitoisen oloinen. Se miksi kirjoitusasustasi valitetaan, johtuu siitä että kirjoitusasu todellakin kertoo kuinka huolellinen/asiallinen ihminen siellä bittimeren toisessa päässä istuu. Jos et osaa yhtään lausetta kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä, ei kukaan voi ottaa sinua vakavasti.

Tietysti jollain saattaa olla lukihäiriö, mutta he yleensä asiasta osaavat ilmoittaa jolloin ihmiset osaavat olla vittuilematta.

tkarkkainen [05.03.2008 14:23:01]

#

Kysyjän asenteella on näissä erittäin suuri merkitys. Jos kaikki pitää saada ilmaiseksi, nyt heti ja vieläpä niin, että ihmiset sitoutuvat olemaan naimisissa projektin kanssa projektin loppuun saakka (miten muuten määritellään "valmis" tässä yhteydessä?), ei ole kovin realistista odottaa, että tekijöitä on tulvaksi asti.

Keskusteluihin ei myöskään kannata lähteä "vain minun mielipiteelläni on merkitystä" -asenteella. Täällä on kerrottu monta hyvää pointtia, joista voi oppia ainakin sen, mistä päästä elefanttia kannattaa ruveta syömään. Nämä on ilmeisesti tulkittu jonkinlaiseksi vittuiluksi. Kritiikkiä kannattaa kuitenkin opetella lukemaan.

Triton [05.03.2008 16:38:06]

#

lainaus:

jos teilä ei oikeesti ole parempaa tekemistä kun itkee pilkuista isoista kirjaimista ja yhdys-sanoista.

Ei millään pahalla (en ole itsekkään mikään erityisen hyvä kirjoittaja), mutta jos ei osaa kirjoittaa sanaa yhdyssana yhteen, niin kannattaa odottaa jonkin verran, että taidot kehittyy ennen kuin alkaa tekemään minkäänlaista graafista peliä...


Edit. vinkki: väliviiva tulee yhdyssanoissa jotka alkavat ja loppuvat vokaaliin kuten "kuorma-auto"...

shovi [05.03.2008 18:31:42]

#

Väittäisin, ettei isoin ongelma ole oikeinkirjoitustaito vaan se, että ei ole minkäänlaista osaamista mistään sellaisesta alueesta, jota projektiin tarvitaan.

ice-man [05.03.2008 18:42:02]

#

vali vali vali vali vali vali


jos nyt joku viitisi auttaa tekeän vaan tän helvetin graafisen-chatin ja jätetään turha paskan jauhaminen ja kirjoitus virheiden kyttäämisen pois

Tzaeru [05.03.2008 18:43:29]

#

..Nokun ei viiti. Juuri nyt tämä topikki on vain omistettu sinulle vittuiluun - asennemuutos on paras saada aikaan ihan reilulla kritiikillä!

Tumpelo [05.03.2008 18:57:36]

#

ice-man kirjoitti:

jos nyt joku viitisi auttaa tekeän vaan tän helvetin graafisen-chatin ja jätetään turha paskan jauhaminen ja kirjoitus virheiden kyttäämisen pois

Tuutko mulle kotiorjaksi? Saat nuolla vessan lattiat puhtaiksi, pyyhkiä mun perseen ja viedä roskat pihalle. Tämän kaiken teet ilmaiseksi, ja pois ei ole lähtemistä ennen kuin minä annan luvan! Mieluiten teet hyvää jälkeä.

Triton [05.03.2008 20:05:44]

#

Kyllä oikein kirjoitustaitokin on tärkeä esim. koodi ei toimi jos ei kirjoita sitä virheettömästi. Onhan siinä lauseoppinsa... Ja ice-man kannattaa lähteä harjoittelemaan esim. 1+1 -laskusta ennen kun alkaa tekemään ohjelmia, kun niissä on vielä vaikeempia laskutoimituksia! Sen lisäks sulla on väärä käsitys auttamisesta. Auttaminen on sellasta, että autetaan vaikka korjaamaan koodia ym. eikä sitä, että käsketään muoden tehdä ja leijua netissä, että kato minkä tein ihan itse!


Edit. Meillekin tarvittais taloudenhoitajaa...

Lebe80 [05.03.2008 20:11:36]

#

Olkaas nyt vanhemmatkin keskustelijat. Jos ketään ei kiinnosta ko. projektia tehdä, niin ei sitä tarvi täällä useampaa päivää selvittää.

Grey [06.03.2008 02:28:55]

#

@shovi

On toisaalta hyvä että ihmisiä puolustaa, mutta on myös tärkeää että osaa erottaa avuntarvitsijat helppoheikeistä/helenoista, joilla ei ole oikeasti mitään mielessä. Kuin tietenkin sitten sen maineen, ym. kerääminen itselleen kun toiset tekevät kaiken työn aina ajattelua ja suunnittelua myöten. Jos nyt katsot mitä on postattu, niin huomaat että paljon auttavaisempia on oltu silloin kun asenne on ollut oikea, eli ei mikään paskantärkeän pikkuhimpperin yrityksiä päästä pomottamaan ja keräämään sitten tuotoksia itselleen.

Sellaisia on historiakin ollut täynnä, ja jotkut ovat jopa hallinneet maita. Tuloksen on kyllä huomannut. Jos käsite maaorjuus, ym. on tuttua. Näköjään moisia päsmäreitä yrittää vieläkin olla, mutta ovat käyneet kovin pieniksi tässä kuluneiden vuosisatojen aikana. Että sivistymisen ansiosta, joka on tuonut tietämystä ulottuvillemme.

Vaan aiheeseen. Ice-boyn asenne jo kertoo että moinen on juuri niitä joiden soisi kasvavan (henkisesti) vielä muutaman vuoden. Jos sekään nyt auttaa, sillä voihan olla vika myös geeneissä. Huonon kasvatuksen tuottaman harmin voi karsia kyllä, vaikka siinäkin menee aikaa. Jotenka avusta on turha haaveilla, ennenkuin osaa käyttäytyä ja ilmaista asiat tavalla mikä ei vaikuta ihmisistä vittuilulta, tai määräilyltä.

Tietysti, tuolla asenteella voi saada porukkaa siinä vaiheessa kun palkkaa aletaan maksamaan. Tämän vuoksi siellä työelämässä tälläinen toimii paremmin. Maksa tuhat pari tuhatta euroa tunnilta ja porukka on valmis vaikka puhdistamaan wc-pöntön.. nuolemalla.. sen jälkeen kun ripulitautinen puolsika on mennyt vetämään sen tukkoon.. Ja ylityökorvauksista vielä tekevät toisenkin kerran saman asian..

-Grey-

K_L [06.03.2008 08:34:31]

#

Avautumista: (skippatkaa tämä)

Minäkin joskus 12-16v tein Linux-aiheisen sivuston. Vastaanotto oli yhtä mahtava, kuin tällekin on annettu. Viesti oli: öElä yritä jos et osaaö. Noh, voihan sitä ruveta Homer Simpsoniksi, jonka periaate on, yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiselle. Siihen jäi sitten Linux minun osalta, ja nyt olen Windows kehittäjä. En edes suostu harkitsemaan Linuxia alustaksi töihin tai omiin projekteihin, vaikka varsinkin jälkimmäisessä siitä saattaisi olla suuria kustannus hyötyjä. Siinäpähän gurut kaivoivat palvonnankohteensa hautaa, ja kaivavat edelleenkin eräissä internetin pimeissä paikoissa.

Selittelyä:

Miksi avaudun tässä? Koska Ice-man jos kerran epäonnistuu, niin pitää vain yrittää uudelleen. Ymmärrän erittäin hyvin jos tällainen vastaanotto vituttaa. Mutta silti itsehillintää ja käytöstapoja pitää noudattaa.

Asiaa:

Tässä nyt avaudutaan kirjoitusvirheistä, mutta yksikään kielipoliisi ei ole vielä kertonut mitä tälle ongelmalle pitäisi tehdä. Noh, minä en osaa kirjoittaa. Siksi kirjoitan kaiken ensin Ms Wordilla, ja oikoluku korjaa näppäilyvirheet ja ääkköset vääristä paikoista. Nykyään ne myös kehottaa käyttämään pilkkua, siellä missä sitä tarvitaan. Täydellistä suomeahan se ei ole, mutta se auttaa myös öyhdys sanoissaö, vaikka niitä ei varsinaisesti korjaakaan. Kirjoittamaan oppii myös lukemalla. Itse luen 4-5 kirjaa vuodessa oppiakseni parempaa suomea. Todennäköisesti joku luonnon lahjakkuus tulee tästäkin valittamaa, kun se Wordin suomi jää niin kauas Lönnrotista. Eipä sitä normaali ihminen ymmärrä, millainen tuska tämä voi toiselle olla.

Triton kirjoitti:

Kyllä oikein kirjoitustaitokin on tärkeä esim. koodi ei toimi jos ei kirjoita sitä virheettömästi. Onhan siinä lauseoppinsa...

Tuo suomen kielen ja ohjelmoinnin kirjoittamisen vertaus on muuten aivan naurettava. Ohjelmoinnista löytää virheensä nopeasti, kun kääntäjä ilmoittaa millä rivillä typo on. Kirjoitusvirhettä tekstistä ei välttämättä löydä vaikka lukisi kohdan pariinkin kertaan.

hunajavohveli [06.03.2008 09:16:37]

#

K_L kirjoitti:

Triton kirjoitti:

Kyllä oikein kirjoitustaitokin on tärkeä esim. koodi ei toimi jos ei kirjoita sitä virheettömästi. Onhan siinä lauseoppinsa...

Tuo suomen kielen ja ohjelmoinnin kirjoittamisen vertaus on muuten aivan naurettava. Ohjelmoinnista löytää virheensä nopeasti, kun kääntäjä ilmoittaa millä rivillä typo on. Kirjoitusvirhettä tekstistä ei välttämättä löydä vaikka lukisi kohdan pariinkin kertaan.

Menee offtopiciksi, mutta menköön, kun ei keskustelun alkuperäinen sävykään ole juuri parempi. Tokihan se kääntäjä huomauttaa, jos koodi on syntaksinsa puolesta pielessä, tosin ei se silloinkaan tiedä, millä rivillä todellinen virhe on, ainoastaan sen rivin, jolla se lopulta joutuu toteamaan, ettei saa koodista tolkkua. Jos taas virhe ei ole syntaksissa, vaan jossain yksittäisessä palikassa, sen debugaamiiseen voi mennä kauankin aikaa. Kirjoitusvirheet aiheuttavat molempia tapauksia, joskin koodia kirjoitettaessa ollaan luultavasti huolellisempia kuin luonnollista kieltä kirjoitettaessa.

Edit: ...Ja koodin toiminta usein lopulta paljastaa virheen olemassaolon.

Mitä tulee itse aiheeseen, olen tässä Lebe80:n kannalla. On aivan turha jatkaa naljailua, viesti on mennyt perille jos on. Vastaavasti ice-manin ei kannata pyydellä apua, jollei ole valmis muuttamaan asennettaan. Moderoin tästä eteenpäin töykeät ja asiattomat viestit pois.

php-Niko [06.03.2008 09:30:36]

#

Heh. Hän muistuttaa aivan minun nimeltä mainitsematonta kaveria.
Kaverin nimi olkoon 'Matti'. Matti suunitteli TeamSpeakissä kauheata foorumi ideaa, joka oli suuniteltu Call of Duty 4:n klaani foorumiksi, mutta hän halusi, että laitetaan sinne Google Adsit yms. ja, että mainostetaan sitä foorumia kaikkialla. Totta puhuen itse olisin joutunut suunittelemaan kaiken ja hän olisi saanut sen "maineen", jos jotain olisi onnistunut. Kyllä se oli huvittavaa kuunnella toista TS:ssä. Niin ja minä tietysti hommaisin domainit ym. palvelimet ja Matti saisi Google Adsin tulot. ^^

@Ice-Man:
Oletko tietonoinen siitä, että täällä on 'Oppaat' osio ? Sinne kannattaa suunnata ja opetella mitä taitoja ikinä tarvitsetkaan ja ainahan se Google on kaverina. Ei ne Habbon tekijätkään suunitellut aluksi menestystä ym., vaan lähtivät tekemään rauhassa Alpha versiota, jonka avulla tietysti saivat lisää tekijöitä. Ei tainnut niilläkään paljoa olla palkkaa alku aikoina.

Graafinen chatti?
Millainen?
Oisko se joku selainpeli, jossa saa chätä eri huoneissa vai koristeltu chatti?

DudeDesign [06.03.2008 11:50:37]

#

Tuollaisia suunnitelmia tein yläasteen seiskalla. Oma pelikonsolikin taisi käydä mielessä...!!!! ;D Näin lukioiässä olen palannut takaisin maan pinnalle ja olen saanut uusimman projektini menestymään varsin hyvin. Olen ottanut myöhemmissä vaiheissa mukaan kolme uutta kaveria, joista kaksi on tehnyt kiitettävästi työtä. Työnjako on ollut selvä ja koska teen itse työni ilman palkkioita, tekevät myös muut sen niin. Milloin vain saa lähteä projektista, eikä ole pakko sitoutua mihinkään vaitiololupauksiin (lähinnä siksi että projekti on avoimen lähdekoodin projekti). Itse olen tehnyt kymmeniä, ellen jopa satoja tunteja töitä projektin eteen kirjoittaen tuhansia rivejä koodia. Olen myös suunnitellut itse projektin logon, tehnyt dokumentaation, vastaillut bugiraportteihin ja kaikkea muuta.

Ice-man:
Sinulla näyttää olevan idea, muttei taitoja sen tekemiseksi. Mitä jos opettelisit ensin jotain ohjelmointikieltä tms, jotta tietäisit mikä on ylipäätään mahdollista toteuttaa. Myös seuraavat rivit pistivät silmään foorumillasi:

...
ehdut kun rekisteröityy
-saat oman nimimerkin
-etuja keskustelussa
-huikeita fincity etuja
-automaatisen fin club jäsenyyden josta etuja chatissa
...

1) Et voi luvata tällaisia etuja, jos et ole tehnyt edes mitään kunnollista suunnitelmaa fincity chatistasi. Huikeat fincity edut taitavat jäädä haaveeksi jos projektisi ei koskaan pääse vaiheeseen, jossa suuri yleisö pääsisi sitä kokeilemaan.

2) Vaadit muilta elinikäistä sitoutumista projektiin, jota et luultavasti itse jaksa tehdä kiinnostuksen lopahdettua. Hyvä ja kiinnostava idea saattaa alkaa kyllästyttämään, jos eteen tulee suuria ongelmia. Jotta liittyisin projektiin, olisi mukana oltava toinen kokeneempi ylläpitäjä, jolla olisi samanlaiset oikeudet kuin sinulla. Tällöin varmistettaisiin se, että sinun lopetettaessasi muut eivät jäisi työttömiksi, vaan projektia voitaisiin vielä kehittää.


Terveisin,
Timo Salomäki

P.S.

Esimerkki hyvin toimivasta projektista: http://sourceforge.net/projects/cloudtoolkitnet

P.P.S

Tarkoitukseni ei ole lytätä unelmiasi, mutta reaalimaailma on mitä on ja sinun on hyväksyttävä tosiasiat sellaisenaan. Jos kaikesta huolimatta aloitat projektin ja saat siihen muita auttamaan, tee herran nimessä jotain työtä sen eteen itsekkin! :)

ice-man [10.03.2008 14:41:23]

#

taidan laittaa homman jäihin kun ei siitä tuu mitään
tekin vaan osaatte haukua muiden suunitelmia?


kiitos ja fincity hiljenee

Tumpelo [10.03.2008 14:52:48]

#

ice-man kirjoitti:

tekin vaan osaatte haukua muiden suunitelmia?

Eikö sinne sun päähän mahdu että ei me turhaan täällä haukuta, tuolla edellä on vaikka kuinka paljon rakentavaa kritiikkiä mutta et ota siihen mitään kantaa? Kertoo sinun henkisestä asteestasi erittäin paljon. No emme jää kaipaamaan Fincityä, terve menoa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta