Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP-koodaaja hakusessa

Sivun loppuun

crackmann [15.02.2008 08:08:51]

#

Moi! Etsiskelen sivuilleni php-koodaajaa, joka voisi tehdä nyt näin alkuun ainakin yhden skriptan, ilmaiseksi. Se olisi sellainen salasanasuojattu skripta, jolla voi lisätä arvosteluja palvelimelle (lomakkeen tyylinen). Mielellään saisi olla toimivakin :D ja sellainen johon voi laittaa seuraavat tiedot: Kirjoittaja, arvostelu (iso boksi), arvosana, kuvia (2 tai 3 kpl) (joko URL tai sitten itse uploadata) ja sitten kirjoitus pvm. Jos siellä on joku php-koodari joka pystyisi tähän ilmaiseksi, ottaisitko yhteyttä vastaamalla tähän viestiin, kiitos :)

tsuriga [15.02.2008 08:49:36]

#

Tällasta mää oon aina halunnu.

Tumpelo [15.02.2008 09:35:15]

#

Crackmann on hyvä ja opiskelee itse aihetta, niin huomaa että tuon voi tehdä varsin hyvin itsekin, eikä tarvi ruinata ilmaista koodaajaa.

Vasta_alkaja [15.02.2008 10:58:35]

#

"ilmaiseksi" => olisi kannattanut varmaan kysyä paljonko maksaisi, jos joku tekisi. Ei varmaan olisi paljon kalliimmaksi tullut kuin tuo ilmaiseksi

crackmann [15.02.2008 16:58:46]

#

Tsuriga: eli siis voisit koodata vai olet itsellesi halunnut? :D
Tumpelo: ei ole aikaa opiskella, kun on koulussa kokeita kauheesti...
Vasta_alkaja: en oikein tajunnut :P

Blaze [15.02.2008 17:06:24]

#

Moi! Etsiskelen kämppääni siivoojaa, joka voisi tehdä näin alkuun ainakin yhden suursiivouksen, ilmaiseksi. Se olisi sellainen perussuursiivous, johon sisältyy lattioitten pesu ja vahaus ja ikkunoitten pesu. Mielellään sais tulla siistiäki :D ja sitten vielä kylppärikalusteitten puhistus kalkista. Jos siellä on joku siivooja joka pystyisi tähän ilmaiseksi, ottaisitko yhteyttä vastaamalla tähän viestiin, kiitos :)

Grey [15.02.2008 17:09:54]

#

Hei! Etsiskelen nenänkaivajaa. Olen valmis maksamaan hommasta noin 600 euroa/tunti. Jos joku on kiinnostunut hommasta, vastatkoon tähän viestiin..

-Grey-

crackmann [15.02.2008 17:37:29]

#

Että sellasta... jotenki arvasin ettei täällä ole ketään avuliasta.

Teuro [15.02.2008 17:43:58]

#

Avuliaita ollaan kyllä, mutta ei kannata ruinata ilmaiseksi ei ketään huvita koodata toiselle ilmaiseksi mitään. Rupea tekemään itse ja kysele, jos tulee ongelmia asian kanssa autamme kyllä.

Lebe80 [15.02.2008 19:06:24]

#

Jos haluat valmista, niin lataa netistä Drupal, Joomla!, Modx tai Wordpress. Näillä voi tehdä arvosteluja, eikä ne maksa mitään.

Kaikkiin löytyy arvostelupalikoita yms.

Vasta_alkaja [15.02.2008 20:04:37]

#

Minä ilmoittaudun nenänkaivajaksi. Toisella sormella omaa ja toisella sinun. Voimme sitten yhdessä maistella klimppejä..

PS. Crackman.. Aloita ihmeessä projektisi itse, laita tänne koodia ja kysy apua. Näin saat haluamasi tiedon ilmaiseksi. Pääasia on kuitenkin, että yrität edes jotain tehdä itse.

tsuriga [15.02.2008 21:25:31]

#

Josta ite ei opi mitään ja lopputulos on huonompi kuin tuossa mitä Lebe80 jo ehdotti - lataa joku valmis ja konfiguroi ja yhdistele tarpeidesi mukaan.

rautamiekka [15.02.2008 22:08:23]

#

Ihmiset ovat tulleet moninkertaisesti röyhkeämmiksi minun kanssani v:eeloiltuaan aikasemmin. Crackman ystävällisesti pyytää yhteistyötä jonkun teistä paremman koodaajan kanssa ja te viisastelette ympäriinsä, kuten hiukan teitte kun pyysin apua roolipelin koodaukseen. Emme ole kaikki samanlaisia jotka opettelevat ensin vuosikausia ja vasta sitten alkavat kirjoittaa ja toteavat että homma olikin niin helppo kuin veden juonti ja olisi voinut lukea sitä mukaan kun tulee pulma, jota kautta vähintään minä opin, en muuten. Kiitän Atomimallia suorasta yhteistyötarjouksesta meiliini ja hän on minun puolellani sanomansa mukaan.

Jos täytyy v:eeloilla jonkun kanssa, hanki itsesi lainen joltain kujalta ja käy kimppuun siellä, niin ei tarvitse raukkamaisesti anonyymisti tehdä sitä netissä.

matpit [15.02.2008 22:23:54]

#

22:20:12 <nimi muutettu>: Ei vittu
22:20:24 <nimi muutettu>: Rautamiekka goes pro

Koittaisitte nyt ymmärtää että ei ketään kiinnosta tehdä toisille minkäänlaista koodia "ihan muuten vaan" ja ilmaiseksi.

Jos sinulla on jokin kaverisi joka osaa tällaisia hommia, niin häneltä voi kysyä josko hän tekisin tällaisen ja tuollaisen muuten vaan ja ilmaiseksi.

Sama asia kuin ihmiset, jotka kerjäävät kadulla rahaa eivät saa rahaa juuri nimeksikään. Mutta jos kysyt kaveriltasi niin hän voi hyvinkin lainata.

Aiheessa ei ole mitään "v:eeloilua", enemmänkin kevyttä/huonoa läppää, tulkitkoon kuka tahansa kevyeksi tahi huonoksi. Oli miten oli, tosissaan ei kannata ottaa.

Minun mielestäni oli hyvä neuvo käyttää valmista viritelmää, sillä jos ei huvita ite kirjoitella niin käytetään valmista, ei siis pyydetä toista tekemään.

rautamiekka [15.02.2008 22:45:10]

#

matpit kirjoitti:

- -

Pari kaveria oli paikalla varmistamassa ja ihan selvää v:eetä siellä väännettiin kuulemma ja todellakin, huonoa läppää. Mutta palataan takaisin tämän tredin aiheeseen.

Toki kannatan/tuen valmiin setin käyttöä, mutta on myös oikeus kirjoittaa alusta alkaen. Käsittääkseni ohjelmoijat ovat kuin suuri perhe vaikkakin Linux-käyttäjät ovat vielä enemmän.

crackmann [15.02.2008 23:06:50]

#

Kai se pitää sit ite tehä

Lebe80 [16.02.2008 12:31:54]

#

crackmann kirjoitti:

Kai se pitää sit ite tehä

niin tai:

Lebe80 kirjoitti:

Jos haluat valmista, niin lataa netistä Drupal, Joomla!, Modx tai Wordpress. Näillä voi tehdä arvosteluja, eikä ne maksa mitään.

Kaikkiin löytyy arvostelupalikoita yms.

crackmann [16.02.2008 14:21:03]

#

En haluu mitään kopyraitteja laittaa ettöä powered by Joomla! Portal Web Solutions Oy Joomla Ab tjsp. eli alotan itse.

Janzo [16.02.2008 15:13:26]

#

No huhhuh, mikä siinä on niin hirveetä jos siellä lukee se powered by joomla?

Vasta_alkaja [16.02.2008 15:14:24]

#

Pakko vielä sanoa tuohon copyright juttuun, että teetkö tätä itselle vai jollekkin muulle. Jos teet vain itselle, mitä copyriht merkinnät häiritsevät. Ja haluatko, että joku tekee sinulle koodin ja sitten vain laitat sinne merkin copyright crackmann

crackmann [16.02.2008 15:17:14]

#

En halua mitään copyrighteja, ja itselle tulee

Lebe80 [16.02.2008 15:46:56]

#

Ei Joomlaan ole pakko jättää copyright -merkintöjä kuin pelkästään lähdekoodiin. HTML:stä ne saa siivota aivan vapaasti.

edit:
Lähinnä tässä olisi se, ettei sinun tarvitsisi koodata itse rutiineita kirjautumis/rekisteröinti/sivunvalinta/yms. yms. yms. vaan nämä juuri olisi tehty valmiiksi. Tämä kaikki olisi ilmaista, ammattilaisten tekemiä ja valmiiksi tehtyä.

Käyttäjiä ja kehittäjiä löytyy tuhansia, joten mitään kammottavia aukkoja ei löydy.

tsuriga [16.02.2008 18:16:01]

#

Koodi sinällään voi olla aika kauhiaa kun ei ole raaskittu luopua vanhasta PHP4-mallisesta koodista vaan ympätty vaan päälle PHP5-aikakauden oliokoodia (jos edes niin, parhaat on toki satojen rivien pituisista funkkareista koostuvia sadan kilotavun tiedostoja). Joomlassakin tais olla jotain hirveitä redirect-virityksiä vaikka voitti jonkun palkinnonkin.

matpit [17.02.2008 01:18:48]

#

Niin, ja käyttäväthän monet suuret yhteisöt valmiiksi tehtyjä foorumeita, kuten phpBB:tä, tai SMF. Joten mikset sinä käyttäisi joomlaa tai muuta?

crackmann [17.02.2008 12:32:12]

#

Justiin kuule asensin Joomla!:n, mutta se on niin monimutkanen ni siitä saa mitää selkoo :S

Antti Laaksonen [17.02.2008 12:47:20]

#

Valmiit julkaisujärjestelmät ovat usein monimutkaisia, ja niihin on vaikeaa tehdä itse laajoja muutoksia. Jos teet sivuja harrastuksena, suosittelen lämpimästi PHP:n opettelua, sillä se on paljon hyödyllisempää kuin perehtyä johonkin yksittäiseen julkaisujärjestelmään. Tällöin sivuista saa juuri sellaiset kuin haluaa eikä tarvitse sopeutua valmiiden järjestelmien rajoituksiin.

Merri [17.02.2008 13:57:32]

#

CMS Made Simple on suhteellisen yksinkertainen kapistus, vaikka siinäkin on omat pienet opettelunsa. Ainakin se antaa täyden kontrollin sen suhteen, millaista HTML:ää ja CSS:ää pukataan ulos, toisin kuin Joomla. Haittapuolena CMS Made Simpleen ei taida vieläkään pystyä integroimaan foorumeita tai toisia käyttäjätietokantoja kovinkaan helposti.

WordPressiä on vähän vaikeampi säätää, vaikka sekin onnistuu kyllä. WordPress on kuitenkin suht hyvä jos tahtoo pyörittää blogia.

Eri wikisysteemitkin ovat vaihtoehto, tosin ne voivat olla pienelle sivustolle ylitappoa. Tosin, niissä on yleensä mahdollisuus käyttäjätietokantojen integrointiin.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta