Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB ei toimi?

Sivun loppuun

Chaosworm [02.12.2007 10:03:00]

#

Vanhasta tietokoneesta meni emolevy. Uutta konetta odotellessa pitää käyttää iskän työsuhdeläppäriä, johon juuri latasin qbasic 4.5:n. Ja se ei toimi. Väittää että PIF tiedosto ei kelpaa tai jotain vastaavaa, joten olisiko jollain ideaa, mikä voisi auttaa asiassa?? Kiitos etukäteen.

Antti Laaksonen [02.12.2007 11:29:18]

#

Kokeile poistaa PIF-tiedosto häiritsemästä, siellä saattaa lukea esim. edellisen käyttäjän hakemistojen nimiä, jotka eivät täsmää omiin hakemistoihisi. PIF-tiedosto on samanniminen kuin EXE-tiedosto, mutta sen pääte on PIF. Windows saattaa kätkeä päätteen ja ilmoittaa PIF-tiedoston olevan "shortcut to MS-DOS Program" tai vastaavaa suomeksi. Mutta kokeile siis poistaa tuo turha PIF-tiedosto, niin pitäisi toimia.

Chaosworm [05.12.2007 15:11:05]

#

hahaa, toimii. - Ihmettelen kyllä suuresti miksi edellisen käyttäjän QB ei sijainnut kansiossa työpöytä/nörtit ohjelmat. -

Kysympä tässä samalla, mikä tässä koodissa on vikana:

'Ventti tietokoneelle
RANDOMIZE TIMER
Paaohjelma:
 GOSUB alkuruutu
 GOSUB Peli
 GOSUB ottaako
 GOSUB ottaako2
 GOSUB ottaako3
 GOSUB ottaako4
 GOSUB tarkistaarvot
 GOSUB CPUarvot
 GOSUB voittiko
GOSUB Paaohjelma

arvot:
 'Tässä aliohjelmassa asetetaan kaikki nollattavat arvot nollaan.
 kortti1 = 0
 kortti2 = 0
 kortti3 = 0
 kortti4 = 0
 kortti5 = 0
 tkortti = 0
 tkortti2 = 0
 tkortti3 = 0
 tkortti4 = 0
 tkortti5 = 0
 pisteet = 0
 ykkoset = 4
 kakkoset = 4
 kolmoset = 4
 neloset = 4
 vitoset = 4
 kutoset = 4
 seiskat = 4
 kasit = 4
 ysit = 4
 kympit = 4
 jatkat = 4
 akat = 4
 kunkut = 4
RETURN

alkuruutu:
 'Tässä aliohjelmassa näytetään pelin alkuruutu, joka siis näkyy pelin alussa.
 CLS
 LOCATE 3, 10
 PRINT "Ventti tietokoneelle"
 LOCATE 5, 10
 PRINT "Tässä pelissä sinun täytyy voittaa tietokone."
 LOCATE 6, 10
 PRINT "Sinun täytyy saada mahdollisimman lähelle 21."
 LOCATE 7, 10
 PRINT "Jos tulos on yli 21, häviät suoraan."
 LOCATE 9, 10
 PRINT "Paina jotakin näppäintä jatkaaksesi."
 SLEEP
RETURN

Peli:
 'tässä aliohjelmassa peli alkaa ja ensimmäinen kortti jaetaan.
 CLS
 kortti1 = INT(RND * 13)
 LOCATE 3, 10
 PRINT "Ensimmäisen kortin arvo: "; kortti1; " "
 IF kortti1 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
 IF kortti1 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
 IF kortti1 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
 IF kortti1 = 3 THEN neloset = neloset - 1
 IF kortti1 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
 IF kortti1 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
 IF kortti1 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
 IF kortti1 = 7 THEN kasit = kasit - 1
 IF kortti1 = 8 THEN ysit = ysit - 1
 IF kortti1 = 9 THEN kympit = kympit - 1
 IF kortti1 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
 IF kortti1 = 11 THEN akat = akat - 1
 IF kortti1 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
 LOCATE 15, 10
 PRINT "Paina jotakin näppäintä jatkaaksesi."
 SLEEP
RETURN

ottaako:
 'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti2 = INT(RND * 13)
  LOCATE 4, 10
  PRINT "Toisen kortin arvo: "; kortti2; " "
  IF kortti2 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
  IF kortti2 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
  IF kortti2 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
  IF kortti2 = 3 THEN neloset = neloset - 1
  IF kortti2 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
  IF kortti2 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
  IF kortti2 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
  IF kortti2 = 7 THEN kasit = kasit - 1
  IF kortti2 = 8 THEN ysit = ysit - 1
  IF kortti2 = 9 THEN kympit = kympit - 1
  IF kortti2 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
  IF kortti2 = 11 THEN akat = akat - 1
  IF kortti2 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
  SLEEP
   ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

ottaako2:
 'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti3 = INT(RND * 13)
  LOCATE 4, 10
  PRINT "Kolmannen kortin arvo: "; kortti3; " "
  IF kortti3 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
  IF kortti3 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
  IF kortti3 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
  IF kortti3 = 3 THEN neloset = neloset - 1
  IF kortti3 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
  IF kortti3 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
  IF kortti3 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
  IF kortti3 = 7 THEN kasit = kasit - 1
  IF kortti3 = 8 THEN ysit = ysit - 1
  IF kortti3 = 9 THEN kympit = kympit - 1
  IF kortti3 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
  IF kortti3 = 11 THEN akat = akat - 1
  IF kortti3 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
  SLEEP
   ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

ottaako3:
'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti4 = INT(RND * 13)
  LOCATE 6, 10
  PRINT "´Neljännen kortin arvo: "; kortti4; " "
  IF kortti4 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
  IF kortti4 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
  IF kortti4 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
  IF kortti4 = 3 THEN neloset = neloset - 1
  IF kortti4 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
  IF kortti4 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
  IF kortti4 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
  IF kortti4 = 7 THEN kasit = kasit - 1
  IF kortti4 = 8 THEN ysit = ysit - 1
  IF kortti4 = 9 THEN kympit = kympit - 1
  IF kortti4 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
  IF kortti4 = 11 THEN akat = akat - 1
  IF kortti4 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
  SLEEP
   ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

ottaako4:
'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti5 = INT(RND * 13)
  IF kortti5 = 0 AND ykkoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 1 AND kakkoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 2 AND kolmoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 3 AND neloset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 4 AND vitoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 5 AND kutoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 6 AND seiskat = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 7 AND kasit = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 8 AND ysit = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 9 AND kympit = 0 THEN kortti = kortti5 - 1
  IF kortti5 = 10 AND jatkat = 0 THEN kortti5 = kortti5 - 1
  IF kortti5 = 11 AND akat = 0 THEN kortti5 = kortti5 - 1
  IF kortti5 = 12 AND kunkut = 0 THEN kortti5 = kortti - 1
  LOCATE 7, 10
  PRINT "Viimeisen kortin arvo: "; kortti5; " "
  SLEEP
 ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

tarkistaarvot:
 tulos = (kortti + 1) + kortti1
 tulos = tulos + (kortti2 + 1)
 tulos = tulos + (kortti3 + 1)
 tulos = tulos + (kortti4 + 1)
 tulos = tulos + (kortti5 + 1)
 IF tulos > 21 THEN tulos = 0
RETURN

CPUarvot:
 CPUtulos = INT(RND * 8)
 IF CPUtulos = 0 THEN CPUtulos = 21
 IF CPUtulos = 1 THEN CPUtulos = 20
 IF CPUtulos = 2 THEN CPUtulos = 19
 IF CPUtulos = 3 THEN CPUtulos = 18
 IF CPUtulos = 4 THEN CPUtulos = 18
 IF CPUtulos = 5 THEN CPUtulos = 18
 IF CPUtulos = 6 THEN CPUtulos = 17
 IF CPUtulos = 7 THEN CPUtulos = 0
RETURN



voittiko:
 CLS
 IF tulos > CPUtulos THEN PRINT "Jee pääsit"
 IF tulos < CPUtulos THEN PRINT "Jee et päässy"
 SLEEP
RETURN

gamehouse [05.12.2007 17:53:39]

#

Miten niin vikana? Toimii todella hyvin, tosin ääkköset eivät näy kunnolla, mutta eihän se ole koodin syy. :D
Ehdottaisin näytön tyhjentämistä aina tietyin väliajoin, ettei näytöllä oleva tieto mene ihan sekaisin. Voisi tuohon lisätä korttien yhteissumman näytönkin...

Muuten ihan hyvä..

Chaosworm [05.12.2007 18:10:43]

#

Höh? toimii? Minulla ei printtaannu tuo toisen kortin numero. No, jospa se oli vain joku bugi joka tuli ensimmäisellä kerralla testatessa... Ei, ei se toimi edelleenkään. Hmm... taidanpa lisätä tuohon sen yhteismäärän, jotta näen, missäpäin mahdollinen vika on.

tgunner [05.12.2007 18:32:59]

#

Ihan vinkkinä sä voisit tutustua taulukoiden käyttämiseen. Ei oo kovin mielekästä käyttää noin montaa eri muuttujanimeä, koska se vain hankaloittaa niiden käsittelemistä. Lue tämä tai tämä.

Chaosworm [05.12.2007 18:50:49]

#

Kiitos vinkistä :D

Nyt korjailin koodia vähäsen. Tuo toisen kortin printtaantuminen johtui siitä että kolmannen kortin arvo printtautui sen päälle ... vika korjattu ja koodia paranneltu muutenkin, jätin tosin alun pari ensimmäistä subia siihen versioon koodista jossa tarkastin että mikä on vikana. Varmaan lähes lopullinen koodi on tässä, jos joku haluaa sen copypasteta :D

'Ventti tietokoneelle
RANDOMIZE TIMER
Paaohjelma:
 GOSUB arvot
 GOSUB alkuruutu
 GOSUB Peli
 GOSUB ottaako
 GOSUB ottaako2
 GOSUB ottaako3
 GOSUB ottaako4
 GOSUB tarkistaarvot
 GOSUB CPUarvot
 GOSUB voittiko
GOSUB Paaohjelma

arvot:
 'Tässä aliohjelmassa asetetaan kaikki nollattavat arvot nollaan.
 kortti1 = 0
 kortti2 = 0
 kortti3 = 0
 kortti4 = 0
 kortti5 = 0
 tkortti = 0
 tkortti2 = 0
 tkortti3 = 0
 tkortti4 = 0
 tkortti5 = 0
 pisteet = 0
 ykkoset = 4
 kakkoset = 4
 kolmoset = 4
 neloset = 4
 vitoset = 4
 kutoset = 4
 seiskat = 4
 kasit = 4
 ysit = 4
 kympit = 4
 jatkat = 4
 akat = 4
 kunkut = 4
RETURN

alkuruutu:
 'Tässä aliohjelmassa näytetään pelin alkuruutu, joka siis näkyy pelin alussa.
 CLS
 LOCATE 3, 10
 PRINT "Ventti tietokoneelle"
 LOCATE 5, 10
 PRINT "Tässä pelissä sinun täytyy voittaa tietokone."
 LOCATE 6, 10
 PRINT "Sinun täytyy saada mahdollisimman lähelle 21."
 LOCATE 7, 10
 PRINT "Jos tulos on yli 21, häviät suoraan."
 LOCATE 9, 10
 PRINT "Paina jotakin näppäintä jatkaaksesi."
 SLEEP
RETURN

Peli:
 'tässä aliohjelmassa peli alkaa ja ensimmäinen kortti jaetaan.
 CLS
 kortti1 = INT(RND * 13)
 LOCATE 3, 10
 PRINT "Ensimmäisen kortin arvo: "; kortti1; " "
 IF kortti1 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
 IF kortti1 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
 IF kortti1 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
 IF kortti1 = 3 THEN neloset = neloset - 1
 IF kortti1 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
 IF kortti1 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
 IF kortti1 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
 IF kortti1 = 7 THEN kasit = kasit - 1
 IF kortti1 = 8 THEN ysit = ysit - 1
 IF kortti1 = 9 THEN kympit = kympit - 1
 IF kortti1 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
 IF kortti1 = 11 THEN akat = akat - 1
 IF kortti1 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
 pisteet = pisteet + kortti1
 LOCATE 13, 10
 PRINT "Yhteismäärä: "; pisteet; " "
 LOCATE 15, 10
 PRINT "Paina jotakin näppäintä jatkaaksesi."
 SLEEP
RETURN

ottaako:
 CLS
 'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 3, 10
 PRINT "Ensimmäisen kortin arvo: "; kortti1; " "
 LOCATE 13, 10
 PRINT "Yhteismäärä: "; pisteet; " "
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti2 = INT(RND * 13)
  LOCATE 4, 10
  PRINT "Toisen kortin arvo: "; kortti2; " "
  IF kortti2 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
  IF kortti2 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
  IF kortti2 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
  IF kortti2 = 3 THEN neloset = neloset - 1
  IF kortti2 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
  IF kortti2 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
  IF kortti2 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
  IF kortti2 = 7 THEN kasit = kasit - 1
  IF kortti2 = 8 THEN ysit = ysit - 1
  IF kortti2 = 9 THEN kympit = kympit - 1
  IF kortti2 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
  IF kortti2 = 11 THEN akat = akat - 1
  IF kortti2 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
  pisteet = pisteet + kortti2
  LOCATE 13, 10
  PRINT "Yhteismäärä: "; pisteet; " "
  SLEEP
   ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

ottaako2:
 CLS
 'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 13, 10
 PRINT "Yhteismäärä: "; pisteet; " "
 LOCATE 3, 10
 PRINT "Ensimmäisen kortin arvo: "; kortti1; " "
 LOCATE 4, 10
 PRINT "Toisen kortin arvo; "; kortti2; " "
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti3 = INT(RND * 13)
  LOCATE 5, 10
  PRINT "Kolmannen kortin arvo: "; kortti3; " "
  IF kortti3 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
  IF kortti3 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
  IF kortti3 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
  IF kortti3 = 3 THEN neloset = neloset - 1
  IF kortti3 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
  IF kortti3 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
  IF kortti3 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
  IF kortti3 = 7 THEN kasit = kasit - 1
  IF kortti3 = 8 THEN ysit = ysit - 1
  IF kortti3 = 9 THEN kympit = kympit - 1
  IF kortti3 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
  IF kortti3 = 11 THEN akat = akat - 1
  IF kortti3 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
  pisteet = pisteet + kortti3
  LOCATE 13, 10
  PRINT "Yhteismäärä: "; pisteet; " "
  SLEEP
   ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

ottaako3:
'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti4 = INT(RND * 13)
  LOCATE 6, 10
  PRINT "Neljännen kortin arvo: "; kortti4; " "
  IF kortti4 = 0 THEN ykkoset = ykkoset - 1
  IF kortti4 = 1 THEN kakkoset = kakkoset - 1
  IF kortti4 = 2 THEN kolmoset = kolmoset - 1
  IF kortti4 = 3 THEN neloset = neloset - 1
  IF kortti4 = 4 THEN vitoset = vitoset - 1
  IF kortti4 = 5 THEN kutoset = kutoset - 1
  IF kortti4 = 6 THEN seiskat = seiskat - 1
  IF kortti4 = 7 THEN kasit = kasit - 1
  IF kortti4 = 8 THEN ysit = ysit - 1
  IF kortti4 = 9 THEN kympit = kympit - 1
  IF kortti4 = 10 THEN jatkat = jatkat - 1
  IF kortti4 = 11 THEN akat = akat - 1
  IF kortti4 = 12 THEN kunkut = kunkut - 1
  pisteet = pisteet + kortti4
  LOCATE 13, 10
  PRINT "Yhteismäärä: "; pisteet; " "
  SLEEP
   ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

ottaako4:
'Tässä aliohjelmassa kysytään, otetaanko lisää kortteja. Jos otetaan, niin jaetaan, muutoin  mennään tulosten tarkistukseen.
 LOCATE 9, 10
 INPUT "Otatkos lisää?(K/E)", a$
 IF a$ = "K" OR a$ = "k" THEN
  kortti5 = INT(RND * 13)
  IF kortti5 = 0 AND ykkoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 1 AND kakkoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 2 AND kolmoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 3 AND neloset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 4 AND vitoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 5 AND kutoset = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 6 AND seiskat = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 7 AND kasit = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 8 AND ysit = 0 THEN kortti5 = kortti5 + 1
  IF kortti5 = 9 AND kympit = 0 THEN kortti = kortti5 - 1
  IF kortti5 = 10 AND jatkat = 0 THEN kortti5 = kortti5 - 1
  IF kortti5 = 11 AND akat = 0 THEN kortti5 = kortti5 - 1
  IF kortti5 = 12 AND kunkut = 0 THEN kortti5 = kortti - 1
  LOCATE 7, 10
  PRINT "Viimeisen kortin arvo: "; kortti5; " "
  pisteet = pisteet + kortti5
  LOCATE 13, 10
  PRINT "Lopullinen pistemäärä: "; pisteet; " "
  SLEEP
 ELSE
  GOSUB tarkistaarvot
 END IF
RETURN

tarkistaarvot:
 IF pisteet > 21 THEN pisteet = 0
RETURN

CPUarvot:
 CPUtulos = INT(RND * 8)
 IF CPUtulos = 0 THEN CPUtulos = 21
 IF CPUtulos = 1 THEN CPUtulos = 20
 IF CPUtulos = 2 THEN CPUtulos = 19
 IF CPUtulos = 3 THEN CPUtulos = 18
 IF CPUtulos = 4 THEN CPUtulos = 18
 IF CPUtulos = 5 THEN CPUtulos = 18
 IF CPUtulos = 6 THEN CPUtulos = 17
 IF CPUtulos = 7 THEN CPUtulos = 0
LOCATE 16, 10
PRINT "artificial intelligence sai "; CPUtulos; " pistettä."

RETURN



voittiko:
 CLS
 IF pisteet > CPUtulos THEN PRINT "Jee pääsit"
 IF pisteet < CPUtulos THEN PRINT "Jee et päässy"
 IF pisteet = CPUtulos THEN PRINT "Lol, tasapeli"
 SLEEP
RETURN

gamehouse [06.12.2007 13:23:44]

#

Krhm.. Vielä yksi parannusehdotus:

Voisit koodata ohjelmaan sammuttamisen. Tarkoitan siis, että esim. jos painaa ESC, niin ohjelma loppuu. Nyt joudun halutessani lopettaa, painaa Ctrl+C- yhdistelmää!

Chaosworm [07.12.2007 10:26:50]

#

copypasteta vaikka siihen alkumenuuseen SLEEPin tilalle:

LOCATE 9,10
PRINT "Huitase ykköstä ja enteriä niin pääset pelaamaan"
LOCATE 10,10
PRINT "Tai huitase kakkosta ja enteriä niin pääset pois pelistä"
INPUT a
IF a = 1 THEN RETURN ELSE END

tai sitten:

LOCATE 9,10
PRINT "Ole hyvä ja kirjota 'laalalaa' tuohon kenttään jos haluat pois."
LOCATE 10, 10
PRINT "Muuten peli jatkuu."
INPUT a$
IF a$ = "laalalaa" THEN END ELSE RETURN

E.K.Virtanen [07.12.2007 12:40:38]

#

Toimiihan tuo ihan hyvin. On vaan tehty tuttu korttipeli kauhian vaikeasti :D

E.K.Virtanen

Chaosworm [08.12.2007 14:33:40]

#

Juu, en jaksanut vielä miettiä aaiitä, joten laitoin vain randomilla jotain tuloksia.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta