Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Moniko irkkaa?

Sivun loppuun

BlackkeR [03.10.2007 14:17:01]

#

Terve tänne ohjelmointiputkaan, monikohan täällä irkkailee (IRC = Internet Relay Chat)?
Itse irkkailen Qnetissä, ja omassa IRC-networkissa mitä ylläpitäilen.
Nickkini on MR|BlackkeR, kertokaa toki myös omanne, ja mitä clienttiä käyttelette. Itse käytän XChat2 (www.silverex.org)...
<piilomainos>
/server irc.palvelin.org ja kanavalle #Palvelin.org
</piilomainos>

Blaze [03.10.2007 14:31:41]

#

BlackkeR kirjoitti:

Terve tänne ohjelmointiputkaan, monikohan täällä irkkailee (IRC = Internet Relay Chat)?

Moni. Tervetuloa #ohjelmointiputka@IRCnet

BlackkeR kirjoitti:

Nickkini on MR|BlackkeR, kertokaa toki myös omanne

Yllättäen Blaze

BlackkeR kirjoitti:

ja mitä clienttiä käyttelette. Itse käytän XChat2 (www.silverex.org)...

irssi on voittajan valinta

K_L [03.10.2007 14:49:38]

#

IRCnetissä ja Gamesurgessa tulee idlattua.
Nickin saa arvata itse...
irssi ja mIRC on käytössä, ja duunissa käytetään cgi-irc:tä

Mobel [03.10.2007 15:53:27]

#

Eikös joku IRC-aiheinen kysely ollut tässä lähiaikoina? Jaa nyt kun tsekkasin se olikin ekoista IRC-kokemuksi.

Mutta aisaan:
Tosiaan verkoista freenodenet.org:ssa pyörin eniten ja lähinnä kanavalla #poksi, vaikka toki muillakin kanavilla tulee vierailtua. Irssiä käyttelen, kuten varmaan aika moni muukin täällä.

Latska [03.10.2007 16:33:20]

#

Olen irkannut #ohjelmointiputkassa reilut kolme vuotta täälläkin käytössä olevalla nimimerkillä (tosin se ei vain näy missään). Klientteinä olen tänä aikana käyttänyt 1) mirciä (2004, 2005), Xchatia (2005-2006) ja irssiä (2006-).

moptim [03.10.2007 16:48:05]

#

Jooh, minäkin käyttelen irkkiä. Verkoista löytyis IRCnet, QuakeNet ja sit semmonen hassu säätö missä on mukana irc.mixu.gotdns.com ja koodaa.mine.nu :P (kulkiks se ny nimellä LOLInet, emmä muista). irssiä itekin käyttelen. Irkkaus alkoi kai joskus 2006 elokuussa (kyllä se löytyy helposti, mutta en jaksa kattoo :/).

Nikkinä KingOfTheWorld, jota sitten pian lyhensin muotoon "KoTW". Ärsytti siinä nikissä monet seikat (esim. str4ndin ja Megantin sanomana olin "kotv", sit pari muutakin asiaa.) Siksi vaihdoin nikkiä muotoon moptim. Kukaan ei oo muuten arvannut oikein sitä, mistä se tulee.

jlaire [03.10.2007 19:16:02]

#

Irkkaan aika vähän, joskus tulee roikuttua muutamalla ohjelmointikanavalla ja #rubik @IRCStorm:ssa. XChat on ainoa jota olen käyttänyt eikä ole ollut valittamista, mutta jos joskus rupean irkkaamaan aktiivisemmin niin varmaan kokeilen irssiä.

Grez [03.10.2007 20:15:27]

#

moptim kirjoitti:

Siksi vaihdoin nikkiä muotoon moptim. Kukaan ei oo muuten arvannut oikein sitä, mistä se tulee.

Mäpä arvaan, hiusmuoti (=moppi) ja etunimi (=timo). Sori jos spoilasin kaikille.

T.M. [03.10.2007 21:29:36]

#

Omg! spämmiä täälläkin.

http://mureakuha.com/keskustelut/1?14971

Sami [03.10.2007 22:18:00]

#

Googlellakin löytää vielä pari lisää... Kopioimalla vaan suoraan pätkän tuosta ensimmäisestä viestistä...

http://foorumit.fffin.com/showthread.php?p­=383350
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12933.msg93833

Grez [03.10.2007 22:34:47]

#

Mikäköhän tällaisenkin spämmäämisen ideana on? Saada ihmisiä jonnekin omalle ihkulle irc-kanavalle... woo

Lebe80 [04.10.2007 12:21:32]

#

no pääsee operaattorina moderoimaan käyttäjiä!

"Hei kaikki joinaa nyt #Antti_Tuisku_on_ihq -kannulle!" w00000t

K_L [04.10.2007 13:15:28]

#

Noh noh... IRC on vakava asia.

E.K.Virtanen [04.10.2007 13:35:14]

#

Aikanaan monellakin palvelimella mutta nyt pudonnut käytännössä kahteen.
QNet ja FreeNode, ensimmäisellä lähinnä kaverin kanavalla, FreeNodella ubuntun kotimaisilla. Tosin sen verran tulee pelkästään idlattua ettei XChat clienttia aina jaksa edes käynnistää.

kwanttitatti [04.10.2007 20:06:05]

#

Itse latasin juuri ja yritän saada seuraa tuolta mureakuhan tai ohjelmointiputkan kanavilta mutta ei siellä kukaan ole.

Tzaeru [04.10.2007 20:17:32]

#

kossupullo kirjoitti:

Itse latasin juuri ja yritän saada seuraa tuolta mureakuhan tai ohjelmointiputkan kanavilta mutta ei siellä kukaan ole.

Aijaa, ennen banneja putkan kanavalla oli kyllä yli 100, samoin Mureakuhan kannul just ny.. Varsinkin #ohjelmointiputka on aika vilkas mesta.

Et kai vaan kusenu jotakin ja yhdistäny esim. Freenodeen irc.netin sijasta?.. irc.cc.tut.fi on kiva palvelin, /server irc.cc.tut.fi yhdistää sille <3

Matso [04.10.2007 23:20:02]

#

BlackkeR kirjoitti:

Terve tänne ohjelmointiputkaan, monikohan täällä irkkailee (IRC = Internet Relay Chat)?
Itse irkkailen Qnetissä, ja omassa IRC-networkissa mitä ylläpitäilen.
Nickkini on MR|BlackkeR, kertokaa toki myös omanne, ja mitä clienttiä käyttelette. Itse käytän XChat2 (www.silverex.org)...
<piilomainos>
/server irc.palvelin.org ja kanavalle #Palvelin.org
</piilomainos>

Juu irkkaan, tai lähinnä idlaan, ja idlaan myös sun servullas :). mIRC on klinu.

kwanttitatti [05.10.2007 17:07:11]

#

Tzaeru kirjoitti:

kossupullo kirjoitti:

Itse latasin juuri ja yritän saada seuraa tuolta mureakuhan tai ohjelmointiputkan kanavilta mutta ei siellä kukaan ole.

Aijaa, ennen banneja putkan kanavalla oli kyllä yli 100, samoin Mureakuhan kannul just ny.. Varsinkin #ohjelmointiputka on aika vilkas mesta.

Et kai vaan kusenu jotakin ja yhdistäny esim. Freenodeen irc.netin sijasta?.. irc.cc.tut.fi on kiva palvelin, /server irc.cc.tut.fi yhdistää sille <3

En oikein ymmärrä miten näkee nuo "kannut".

EDIT:Toimii!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta