Teen tässä palvelua, johon voi kuka tahansa uploadata musiikkia ilmaiseksi. Kaikki voivat myös ladata ja kuunnella musiikkia. Kokeilemassa voit käydä os. http://www.mp3net.urli.net
Kommentteja?
Kai tiedät mitä laki sanoo näistä palveluista?
Mitenkä on tämän palvelun laillisuus?
Esim. Jos lataan sinne Umbrella_Rihanna_Jay-Z.mp3 ja sieltä käy 100 ihmistä sen downloadaamassa. Tämä lienee sotii joitain tekijänoikeus pykäliä vastaan?
EDIT: NiLon kerkes :)
Sinne saa laittaa vain omatekemää (tai jos omistaa tekijänoikeudet) musiikkia! Tarkastan sen useasti palvelimelta!
gamehouse kirjoitti:
Sinne saa laittaa vain omatekemää (tai jos omistaa tekijänoikeudet) musiikkia! Tarkastan sen useasti palvelimelta!
Tämä kannattaa kertoa myös sivustolla näkyvästi. En tiedä onko se sivustolla jo ilmoitettu, sillä itse linkistä en päässyt sivustolle.
Btw. Vielä kun pidät sivut kevyenä ja sopivan kauniina, niin uskoisin että voisi tuosta tulla jotain. :)
Hmmh, gamehouse varmaan tyksii jos joku päättää HACSATA ja tunkee sinne 1 GB tiedoston mp3-päätteellä. *krhm, älkää minua nyt katsoko*
Laitat vaikka 10 MB kokorajoituksen ja captchat siihen uploadijutskaan (ihan noiden ärsyjen bottien varalle, eipähän tuu tuhatta 10 MB kokosta filua täynnä randomidataa kovolle hostattavaks). Kyl tosta voi tulla jotain.
PS. Lakiin liittyen: Eihän ne vertaisverkotkaan laittomii oo, niillä lähetetään useasti vaan laitonta tavaraa.
Internal Server Erroria pukkaa.
Onhan meillä jo Mikseri.net.
Nyt gamehouse... 10M per mp3 kuulostaa paljolta 20G:n levylle. Sanoin että käytä kovoa kuten tykkäät, mutta eikö tämä ala mennä vähän jo yli? Ja urlin alkuun ei tule www:tä... kai. Kävin korjaamassa konffisi niin ettei heitä suoraan internal server erroria (olen root, btw, ftw).
Lisäksi nuo eivät uppaudu mihinkään, tai ainakaan näy Musiikki/-listauksessa.
Ehkä kuitenkin kehität palvelun edes jotenkin toimivaksi, ennen kuin alat sitä mainostaa.
Melko hankalat sivut olet saanut aikaiseksi. Rekisteröinnissä tulisi kertoa jos salasanalle on olemassa jokin minimipituus. Kirjautumisen jälkeen olisi kohteliasta siirtää käyttäjä etusivulle tai antaa edes linkki etusivulle.
Lainopillinen osio olisi kyllä tarpeen varmasti tällaisella sivulla.
Infoa sivulle lisää. Ja väriä ym. muotoiluja. Ääkköset ei toimi oikein, ainakaan minun selaimessa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.