Eli, mitenhän olisi järkevintä toteuttaa keikat-sivu, josta näkee tulevat ja menneet keikat. Bändin pitäisi itse siis pystyä lisäämään keikkojaan ko. sivulle. Jonkun verran osaan PHP:ta, olen jo saanut sivuille valmiiksi esim. uutiset-sivun, johon bändi tulee itse lisäämään uutiset. Mutta tuo keikat-sivu tuottaa harmaita hiuksia. Ja saako sitä toteutettua siten, että kun tietyn keikan päivämäärä on mennyt, se siirtyy automaattisesti menneisiin keikkoihin?
Serverillä ei ole tietokanta-tukea, joten homma pitäisi saada pelaamaan txt-filujen kautta. Valmista koodia ei välttämättä tarvitse laittaa, vaan vinkit ja samantapaiset koodinpätkät, joita muuttamalla homman saa pelaamaan, riittävät. Tarkoituksena on kuitenkin myös se, että opin itsekin jotain.
Tuossa olis ~speksisi täyttävä kalenteri, mutta lepää nätisti tietokannan päällä :)
http://www.sipapbt.com/kalenteri
Tuo on jo vähän liiankin yksityiskohtainen. Sain jo itse kehiteltyä pienen idean, joten kokeilen toimiiko se. Jos ei, niin tulen ehkä takaisin parkumaan. Kiitos silti avusta.
Jos sivulle tulostettava päivämäärä/paikkka lista riittää, teet lähetyssivun, jossa on kaksi kenttää, päivämäärä ja paikka. Nämä tiedot sitten lisäät vaikka keikat.txt -tiedostoon, niin että yksi rivi = yksi keikka.
Näyttösivulla vaan luet tiedostoa, ja tarkistat josko päivämäärä on mennyt.
squid kirjoitti:
Jos sivulle tulostettava päivämäärä/paikkka lista riittää, teet lähetyssivun, jossa on kaksi kenttää, päivämäärä ja paikka. Nämä tiedot sitten lisäät vaikka keikat.txt -tiedostoon, niin että yksi rivi = yksi keikka.
Näyttösivulla vaan luet tiedostoa, ja tarkistat josko päivämäärä on mennyt.
Jotain tämänsuuntaista suunnittelin itsekin. Täytyy toteuttaa sitten kun kerkeän.
Hmmm... olen nyt jo melkein lopussa, eli keikat tulostuvat kivasti rivi kerrallaan sivulle, mutta millähän saisin ne menemään päivämäärän mukaiseen järjestykseen. Olen tätä pähkäillyt jo tovin, mutta en keksi ongelmaan ratkaisua, en sitten millään. Jotenkin tuntuu, että ei se mikään kovin vaikea homma varmastikaan ole, mutta siltikään en keksi.
Tässä vielä koodinpätkä siitä miten vien tekstit .txt-filuun:
<?php $keikka = "$pp" . "$kk" . "$vvvv" . "$paikka" . "$kaupunki" . "$muutbandit"; // Sivu jolle palataan, kun lausekkeet on suoritettu $etusivu = "http://www.omasivu.net/sivu.php"; if($keikka == "") { echo "<b>ERROR!</b><br>You didn't wrote anything!"; } else { // Kasataan tiedostoon menevä rivi $keikka2 = "$pp|$kk|$vvvv|$paikka|$kaupunki|(w/ $muutbandit)\n"; $save = fopen("keikat.txt", "a"); fwrite($save, $keikka2); fclose($save); header ("Location: $etusivu"); } ?>
Ja tässä siitä miten luen ne sivulle:
<table width="520" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="65"><h1>Upcoming</h1></td> <td> </td> </tr>
<?php $keikat = file("keikat.txt"); $keikkamaara = count($keikat); for ($i = 1; $i < $keikkamaara; $i++) { $tiedot = explode("|", $keikat[$i], 6); $pp = $tiedot[0]; $kk = $tiedot[1]; $vvvv = $tiedot[2]; $paikka = $tiedot[3]; $kaupunki = $tiedot[4]; $muutbandit = $tiedot[5]; echo "<tr><td width=\"65\" align=\"right\" class=\"leiptxt\">$pp.$kk.$vvvv</td>"; echo "<td class=\"leiptxt\">$paikka, $kaupunki <span class=\"infotext\">$muutbandit</span></td></tr>"; } ?>
</table>
Toivottavasti tästä nyt saa jotenkin selvää... :)
Harmillista että nuo ei ole tiedostossa muodossa vvvv|kk|pp|... jossa tapauksessa saisit ne päivämääräjärjestykseen yksinkertaisesti sanomalla tuon $keikat = file(.. -rivin jälkeen yksinkertaisesti sanomalla sort($keikat);
Noniin. Käänsin nuo menemään tiedostoon tuohon $vvvv|$kk|$pp -järjestykseen ja sorttasin $keikat, niin johan rupesi toimimaan! Kiitoksia. Eipä se niin vaikeaa ollutkaan, kuten epäilinkin. :)
Nyt vaan enää mietintämyssyn alle se, kuinka saan menneet keikat siirtymään automaattisesti "Past gigs" -taulukkoon "Upcoming gigs" -taulukon alapuolelle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.