Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB +Command$

Sivun loppuun

juhaz [18.04.2003 12:12:58]

#

Voiko joku kertoa minulla tuosta command$ komennosta, kun netistä löysin sillaisen Fake os ohjelman, joka on UNIX/LINUX klooni ja mukana tuli tietenkin myös itse lähdekoodit, mutta niitä tutkimalla en ole ymmärtänyt paljon mitään tuosta command$ komennosta, joten jos joku haluaa kertoa niin olisin aika iloinen asiasta.

Antti Laaksonen [18.04.2003 12:18:20]

#

COMMAND$ sisältää ohjelmalle annetut komentoriviparametrit. Jos ohjelma käynnistetään komennolla "OHJELMA.EXE yksi kaksi kolme", COMMAND$ on "yksi kaksi kolme". COMMAND$ toimii vain silloin, kun ohjelma on käännetty EXE:ksi (joissakin QB:n versioissa parametrit on myös mahdollista määrittää ohjelman asetuksista kehitysvaiheessa). Lisätietoa:

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23422-qb-komentoriviparametrit

juhaz [18.04.2003 12:20:23]

#

http://www.angelfire.com/ab7/juha2002/CUNIX.zip

Tälläisen nimittäin löysin netistä ja siitä sanottiin, että se on UNIX/LINUX klooni.

juhaz [18.04.2003 12:35:18]

#

En löytänyt CUNIX:n sourceista mitään, mutta pystyykö yhdestä ohjelmasta laittamaan toiseen ohjelmaan noita hommia?

Kuten tuolla CUNIXI:ssa näyttäisi esimerkiksi olevan tuo echo?

ps: Jos joku tuota kokeilee niin en ole varma, mutta salasana ei ole enään mahdollisesti "proball" vaan "jussi2"

juhaz [18.04.2003 23:31:45]

#

Tajuaako kukaan tuolta mistään kuinka tuo tyyppi sai siihen CUNIXIIN sen osoitteen muotoon "[\cunix\]$komento", kun mä tutkin niitä sorsia enkä löytänyt keinoa.

Kuinka mä saan tehtyä samanlaisen?

juhaz [19.04.2003 11:40:45]

#

Miksiköhän omia viestejä ei voi muokata? Ei ole linkkiä, että voisi muokata. No jokatapauksessa en tarvitse enään apua, koska keksin mitenkä sain tuon homman [\cunix\]$ jutun toimimaan ja nyt se on muotoa [\pcos\]$

mikko [19.04.2003 11:46:02]

#

Juhazille voisi sanoa "rtfm". Keskustelun ohjeissa tuo muokkaus-asia on ilmaistu varsin selvästi, muokkaus on mahdollista vain puolen tunnin sisällä viestin lähettämisestä. Tämä ehkäpä siksi, jotta viestiketjut pysyisivät jokseenkin selkeinä tutkia myös jälkeenpäin.

juhaz [19.04.2003 12:20:11]

#

Ai no en mä ole sitä lukenutkaan, että en tiennyt.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta