Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP:n opettelua

Sivun loppuun

Pawe [08.08.2007 22:09:00]

#

Terve! Olen uusi täällä OhjelmointiPutkassa. Mutta asiaan: olen alkanut opettelemaan PHP:ta, (osaan html:än alkeet) ja mietin minkälaisia "harjoitus-töitä" minun kannattaisi tehdä? Eli esimerkiksi kannattaisiko minun lukea paljon PHP-oppaita, vai ruveta heti johonkin pieneen projektiin?

- Pawe

Antti Laaksonen [08.08.2007 22:32:35]

#

Oppaat ovat hyödyllistä luettavaa alkuun pääsemiseksi, ja myöhemmin niistä on hyvä tarkistaa eri asioita. Mutta tärkeintä on kuitenkin kirjoittaa paljon PHP-ohjelmia, jotta alkaa ymmärtää, mitä niissä tapahtuu. Tärkeät asiat ovat muuttujat, taulukot, ehdot (if) ja silmukat (for, while). Oletko ohjelmoinut aiemmin jollain toisella ohjelmointikielellä?

Pawe [09.08.2007 09:24:40]

#

En ole ohjelmoinut muilla, mutta luin kerran ihan vain omaksi huvikseni vähän c++ opasta, ja tuntuu että ymmärrän todella hyvin tuota php:tä. No menen tästä oppaitten ääreen.

- Pawe

Vasta_alkaja [09.08.2007 10:05:12]

#

Oppaiden lukeminen on tärkeää, mutta parhaan saavutuksen saa kokeilemalla tekemällä asioita. Ensin lähtisin noista muuttujista ja taulukoista ja sen jälkeen siirtyisin noihin silmukka rakenteisiin, itse koin ne ainakin hieman oudommaksi.

prakka [09.08.2007 19:11:20]

#

Itse tein ensimmäisenä työnä vieraskirjan, ja samalla opettelin oppaista php:tä.

Nyt teenkin sitten pakettilaskuria, tosin hieman huonolla menestyksellä...

prakka [09.08.2007 20:42:59]

#

Itsellä oli erittäin yksinkertainen, siihen sisältyi jopa admin-paneeli jossa pystyi katsomaan viestin ip:n ja poistamaan ko. viestin id:n perusteella joka näkyi myöskin \o/

Pawe [09.08.2007 20:44:40]

#

Itse ajattelin että teen nyt aluksi jonkin laisen laskurin, ja sen jälkeen tuollaista vähän isompaa.. : )

- Pawe

prakka [09.08.2007 20:49:47]

#

Pawe kirjoitti:

Itse ajattelin että teen nyt aluksi jonkin laisen laskurin, ja sen jälkeen tuollaista vähän isompaa.. : )

- Pawe

Jeps, sekin ihan hyvä aloitella, tosin aika yksinkertainen kun siihen ei paljoa tarvita :)

Vaikka itsekään en paljoa vielä osaa PHP:tä niin minunkin mielestäni erittäin helppoa, ja voit soveltaa sen sitten vieraskirjaan, koska id-systeemi täytyy siitäkin löytyä ;)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta