Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Näppäimistö ei toimi

Sivun loppuun

Kummitus [19.06.2007 16:45:53]

#

Mun Näppäimistö Ei Toimi Kun Windows Aukeaa,mutta toimii ennen windowsin käynnistystä.

Käyttöjärjestelmä on: Microsoft Windows XP professonal
Näppäimistö On: FUJITSU

Missä Vika?

Puuttuuko Windowsista Ajuri?

Mobel [19.06.2007 19:53:42]

#

Onko näppis ennen palvellut sujuvasti?
Jos näin on, mene ohjuspaneeliin ja sieltä järjestelmä ja sitten laitteisto ja sitten vielä laitehallinta. Sen jälkeen selaat näppiksen ja poistat sen. Vedä näppis irti ja puske se takaisin kiinni. Wintoosan pitäisi huomata että revit sen irti ja se löytää uuden laitteen. Onpa se vielä niinkin fiksu että osaa(toivon mukaan) asentaa näppiksen automaagisesti. Tarvittaessa reboottaa.

En ole varma auttaako tuo, mutta itse ainakin sain näin näppiksen kerran toimimaan.

str4nd [19.06.2007 19:58:19]

#

Huom.: PS/2-laitteet eivät ole hotswapattavia, niiden hotswappaus saattaa pahimmassa tapauksessa hajottaa koko emolevyn.

Kummitus [20.06.2007 08:26:36]

#

Näppäimistö Toimii Välillä\välillä ei.

Tumpelo [20.06.2007 08:31:57]

#

vOI oLLA eTTÄ nÄPPÄIMISTÖSI oN rIKKI!!11 kOKEILE tOISELLA nÄPPÄIMISTÖLLÄ, jOS eI tOIMI nIIN vIKA oN jOKO eMOLEVYN lIITTIMESSÄ tAI wINDOWSISSA!!11

moptim [20.06.2007 09:25:59]

#

Kummitus, eikö äidinkielessä ole opettettu eris- ja yleisnimiä ja niiden kirjoitusasua? Näppäimistö voisi olla hajalla, jos ostat uuden näppäimistön (ts. pyydät isiä ostamaan) niin asia voisi helpottua. Tietenkin voit tarkistaa, että näppäimistön PS/2- tai USB-kaapeli (tietysti riippuu kumpi liitin näppäinlaudassasi on) on kunnolla kiinni koneessa. Ja näppäimistön ikä oli?

Tumpelo, heko heko. Ei naurata.

Latska [20.06.2007 10:31:19]

#

moptim kirjoitti:

Ja näppäimistön ikä oli?

Itse en tapahtumasta kovin paljoa tiedä, mutta ei tuo kovin vanhalta kuulosta. Kyseessä on luultavasti joku korkeintaan 3-4 vuotta vanha Fujitsu-Siemensin pakettikone, jossa on myös kyseisen firman valmistamat näytöt ja näppäimistöt mukana.

Tumpelo [20.06.2007 14:14:25]

#

moptim kirjoitti:

Tumpelo, heko heko. Ei naurata.

No ei vittuilu yleensä naurata.

Mutta Kummitus voisi vilkaista jos löytäisi tuolta http://www.fixya.com/support/fujitsu/keyboards_and_mice näppiksensä, siellä on joka tuotteelle yleisimmistä ongelmista kysymyksiä ja vastauksia.

ByteMan [20.06.2007 14:19:55]

#

tai ostaa suoraan logitechin USB:hen kytkettävä ajantasaisilla ajureilla varustettu näppäimistö...

matpit [23.06.2007 18:23:30]

#

moptim kirjoitti:

Tumpelo, heko heko. Ei naurata.

Minua nauratti.

Jos näppiksesi on PS/2-liittimellä, niin kannattaa kattoa että liittimen sisällä olevat 'nastat', pinnit, mitä lie ovat suorassa, jos eivät niin suorista ne varovasti.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta