Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Istuntovirhe!

Sivun loppuun

kayttaja-3842 [18.06.2007 13:48:11]

#

Joo eli tilasin tässä vähän aika sitten uuden tilan yhdelstä palvelimelta. Nytten olen tekemässä sinne omaa foorumia, mutta jostain syystä palvelin ei tyykkää sessionin käynistyksestä. Eli tulee tällänen.

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/gs/NFS/session.php:2) in /home/gs/NFS/session.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/gs/NFS/session.php:2) in /home/gs/NFS/session.php on line 3
//Koodini on hyvin yksinkertainen
<?php
session_start();
?>

Blaze [18.06.2007 15:15:57]

#

Kristallipallo sanoo, että sulla on jotain HTML:ää ennen tuota. Laita tuo PHP-pätkä ihan ensimmäiseks. http://pp.kpnet.fi/blaze/codefaq/#headerssent

kayttaja-3842 [19.06.2007 11:34:27]

#

Ei sielä yksinkeraisesti voi olla! :D Meinaan jos menee suoraan tuohon session.php:n ja sielä ei ole muuta kuin tuo yllä oleva koodi. Voisiko palvelimen conffeissa olla jotain vikaa tjt?

Edit1: Sain sen sittenkin itse toimimaan. Outoa kyllä vika oli hyvin pienestä kiinni. Eli minulla oli ennen <?php:ta yksi tyhjärivi ja tämän takia tuo varoitus message. Kun otin rivin pois, niin toimii todella hienosti. :P

tkarkkainen [19.06.2007 14:30:16]

#

lainaus:

Eli minulla oli ennen <?php:ta yksi tyhjärivi ja tämän takia tuo varoitus message.

PHP tulkitsee tällaiset tyhjät rivit tulosteeksi, joka pitää lähettää selaimelle. Sellaisen lähettäminen aloittaa itse sivun lähettämisen, jolloin headereihin ei enää voida kajota.

Vasta_alkaja [21.06.2007 14:45:05]

#

Lisää palvelimelle .htaccess tiedosto, jossa sisältö on
php_flag output_buffering 4096

Pääset nuista ongelmista eroon.

hunajavohveli [21.06.2007 15:40:58]

#

Vasta_alkaja kirjoitti:

Lisää palvelimelle .htaccess tiedosto, jossa sisältö on
php_flag output_buffering 4096

Mitäs tuollainen tarkkaan ottaen tekee?

tsuriga [21.06.2007 16:19:46]

#

Kääntää päälle automaagisen neljän kilon bufferin. Ts. PHP puskee dataa ulos kun tiedoston loppu saavutetaan tai tuo neljä kilotavua on täynnä. Tosin eihän tuo mitään auta jos se headeri tulee vasta sen neljän kilon jälkeen.

Vasta_alkaja [21.06.2007 16:24:56]

#

php_value output_buffering 4096

Aikaisemmin oli vähän väärin, tämä on parempi vaihtoehto. Tarkalleen en oikein osa a kertoa mitä se tekee kun kuulin itsekkin, että tästä on apua tähän ongelmaan. Mutta muistaakseni se käy ensin tiedon läpi ja antaa niitten tulla sitten kun on muut hommat tehty. Tähän voisi joku vastata paremmin, niin saisi itsekkin kattavampaa tietoa. Tähän asti on riittänyt, että se toimii.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta