Mietin tässä, minkälaisen pelin tekisin. Ideoita olen miettinyt, mutta ei tule mitään sopivaa. Taitoni ovat aika alhaiset, joten pelistä tulisi ylhäältäkuvattu. Kieli on siis QuickBasic. Ideoita??
Tee vaikka merkkigrafiikkapeli jossa seikkaillaan ympäri maailmaa. Oppaita löytyy pilvin pimein.
edit: tai ehkä sen on melkein pakko olla merkkigrafiikka jos se ylhäältäpäin kuvataan
edit2: itselläni oli aikoinaan sama ongelma, en tiennyt minkälaisen pelin tekisi. Ei ollut tarpeeksi taitoa mihinkään SDL-kirjastojen käyttöön. Ei ole vieläkään. Tällä hetkellä teen peliä Last Powerful Chaos. Että et ole ainoa kenellä on tuo ongelma.
Täytyykö sitä aina olla tekemässä pelejä. Voisitte kummatkin vaikka opetella jotain uutta sen sijaan, että tuottaisitte selvästikin heikoilla (viesteistä päättelin...) kyvyillänne Ö-luokan pelejä väkisin. Jos joutuu esittämään keskustelupalstalla kysymyksen pelin ideoista, ei ole vielä valmis tekemään peliä. Paras tulos tulee, kun hieno idea peliin iskee yhtäkkiä eikä tule suinkaan keskustelijoiden tyrkyttämänä.
Mutta jos haluat todella niitä aiheita pelillesi, käytä hakua. Moni on kysellyt tätä menneinä vuosina ja aivan lähiaikoinakin.
No, kyllä niitä alhaisillakin taidoilla voi jotain tehdä. Ainakin neljä vuotta ennen kuin opettelin graafista ohjelmoin ASCII-pohjaisia dos ympäristössä turbo-c:llä. Nyt puolen vuoden jälkeen olen omasta mielestä aika hyvä SDL:llä... Tosin ideoista ei ole ollut pulaa.
^Meinasinkin, että jos minulla olisi ongelmia keksiä ideaa peliin, jonka haluaisin väkisin tehdä, en alkaisi toteuttamaan sitä vaan siirtyisin opettelemaan jotain uutta.
Mitään peli-ideaa en oikein osaa antaa, mutta jos joku peli pitää tehdä, se kannattaa tehdä omien kiinnostustensa mukaan. Jos joku peli miellyttää, sitä ei kuitenkaan kannata alkaa kloonaamaan, vaan voi kehittää ideaa päässään ja lisätä kaikkea mielenkiintoista mukaan. Pelin tekemisessä kannattaa muistaa myös uudet ideat ja pelattavuus. Ne ajavat ainakin minun tapauksessani U-P-E-A-N grafiikan ohi. En sitten tiedä 2000-luvun pelaajista, jotka hankkivat mielellään semmoisia pelejä, joihin oman (vista)koneen tehot eivät enää riitä. Pelien hyvyyttä ei mitata mielestäni mitata grafiikalla tai laitteistovaatimuksilla. Ideat rokkaavat kunnolla.
Ja ei pelissä välttämättä tarvitse olla mitään henkilöitä. Joku manageri/simulaatio on hyvin yksinkertainen toteuttaa, ja laajennusvaraa löytyy maailman tappiin. Kelpaako tällainen idea gamehouselle?
No, vaikka
Helppo ja näppärä aloittelijaprojekti on tekstipohjainen seikkailu. Jos osaa tehdä hyvän parserin niin ainakin minä mieluusti pelailen.
Itsellä on tällähetkellä työn alla aivan turha "peli", jota lähinnä huvikseni virittelen. Ideana on perinteien aja tankilla ja ammu viholliset :P
Tekstiseikkailu on kanssa ollut työn alla noin .. ehh vuoden. Ihan kivaa kirjoteltavaa tollaset pikkupelit, vaikka ei koskaan mitään julkastavaksi asti tulekkaan.
Peli-ideat on yleensä parhaita, kun ne itse keksii. Tällä hetkellä itsekin Duo:a väännän, tosin VB:llä ja Winsocketilla. Graffaa ei ole ja clientti perustuu n. 115 nappulaan.
Hyvällä tuurilla julkaisenkin sen hirvityksen ja serverin koodi tulee olemaan kasattu lähes kokonaan pelkillä for- ja if-silmukoilla sekä Winsocket:in monikäyttäjätuella. Olen sitä viikon vääntänyt ja jos jaksan sen loppuun saattaa, on se valmis muutaman viikon sisällä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.