Eli miten pystyn c:llä kirjoittamaan tiettyyn xy koordinaattiin?
Luultavasti tuolla ncurses -kirjastojutulla mutta pitää ladata satakaksataa .h -tiedostoa koneelle.
Onko se ainoa vaihtoehto vai onko muita?
Ne .h -tiedostot tulee kyllä vartavasten tehtyjen pakettien mukana eikä niitä erikseen tarvitse ladata.
Selvä, onko sinulla linkkiä sellaiseen pakettiin?
Enhän tiedä onko sinulla windows vai jokin linux jakelu, mutta jos on linux niin käytä jakelusi pakettimanageria. Windowsilla ei ole ncursesia vaan pdcurses. Löytämistä helpottanee google.
Ajattelen, että käytät Windowsia, koska et kerro mitä käyttöjärjestelmää käytät, arvon Quirzo. Silloin löydät haluamasi version, eli pdcursesin täältä:
http://pdcurses.sourceforge.net/
Download-linkki vie sinut hakemistoon, jossa on paketteja kääntäjien mukaan. Esimerkiksi se, missä lukee vc käy Visual C++:n kanssa yhteen. Paketissa on pari otsikkotiedostoa ja linkattava kirjastotiedosto. Ne sinun täytyy itse osata laittaa oikeaan paikkaan, jotta voit linkata käyttämiesi funktioiden koodin kääntämääsi ohjelmaan. Dokumentaatiota löytyy tuolta sivulta, ja täällä Putkassakin on pieni ncurses-opas, jolla pääsee alkuun.
Jos haluat tehdä vain jotain yksinkertaista, katso onko kääntäjäsi mukana tullut sellainen ikivanha epästandardi otsikkotiedosto, joka on nimeltään conio.h . Jos on, niin siellä on luultavasti gotoxy-funktio, jolla saa haluamasi toiminnon. En vakavissani suosittele käyttämään sitä, mutta helpoimmalla pääset, jos se riittää.
Kerro enemmän siitä, mitä haluat tehdä, niin saat parempia vastauksia.
Jos satut käyttämään Dev-C++ ympäristöä voi ladata helposti devpak:in
http://prdownloads.sourceforge.net/devpaks/
Koopekka, olen ennen käyttänyt Borlandin 5.02 -ohjelmistio ja siellä olevasta conio.h -tiedostosta löytyi gotoxy -funktio.
Tosin opettelen käyttämään uudempaa kääntäjää, eli DevCpp:tä.
Kokeilen myöhemmin ja kerron tulokset.
Tässäpä itse tehty vastaus,toimii ainakin dos-ympyröissä...
void Locate(unsigned char x,unsigned char y) { _asm { mov ah,2 mov dh,y mov dl,x mov bh,0 int 10h } }
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.