Mulla on C++ joka tuli Visual Basicin mukana, jostain syystä mikään ei toimi C++:ssa? Otetaan esimerkiksi vaikka "hello world"
1.Painan new nappia
2.Liitän text1 kohtaan rimpsun
#include <iostream.h> void main() { cout << "Hello world!"; }
3.Execute program ja sitte tulee lukemaan "cannot execute program" workspacenki olen tallentanut mutta ei toimi??
Apua!
Ja muissakin ohjelmissa se valittaa errorista mutta muilla toimii ihan hyvin?
no mulla ainakin devc++:assa jos on void main niin ei toimi mutta sitten kun laitan int main niin toimii.
^Oikeastaan Windows-ympäristö tyksii tuosta void mainista ja ilman returnia totta kai. Vika ei tässä tapauksessa ole mainin määrittelyssä, koska Windows-kääntäjä ymmärtää tuon int mainin, mutta *nixi ei ymmärrä void mainia (ilman varoitusta ainakaan). Ja koska Dev C/C++ käyttää gcc/g++ -kääntäjiä toiminnoissaan, on void main vähän bännissä. :)
Käyttiksellä ei ole väliä, kääntäjällä on.
"Oikeaoppinen" "Hello world" olisi tällainen:
#include <iostream> int main() { std::cout << "Hello world " << std::endl; return 0; }
Jos koodi ei tuossa muodossa käänny, tarkista, että olet aloittanut komentoriviohjelmaprojektin (sanahirviö).
Nyt kekkasin virheen, ei sitä texti tiedostolla tehdä vaan CPP tiedostolla, hehee!
Jartsala kirjoitti:
Nyt kekkasin virheen, ei sitä texti tiedostolla tehdä vaan CPP tiedostolla, hehee!
Cpp on vain tiedostopääte. Tekstitiedosto se on silti.
Joo muttakun se oli pelkkä tekstitiedosto se ei pystyny exeen sitä laittaan eikä paljoa muutakaan mutta CPP kun laitto ni se pystyi ja kaikki pelittää!
blaze@sakura ~ $ cat lulz.txt #include <iostream> int main() { std::cout << "Hello world " << std::endl; return 0; } blaze@sakura ~ $ g++ -x c++ -o lulz.exe lulz.txt blaze@sakura ~ $ ./lulz.exe Hello world
Hyvinhän tämä toimii!
(Sori, oli pakko :)
Heikki kirjoitti:
Käyttiksellä ei ole väliä, kääntäjällä on.
No emmä käyttistä meinannutkaan vaan kääntäjää, höh!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.