Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Uudenvuoden toivotus - OpenGL ilotulitus

Sivun loppuun

BlueByte [31.12.2006 10:47:50]

#

Halusin vaan toivottaa kaikille kivaa uuttavuotta tälläsellä OpenGL ilotulitus demolla.

Täältä voi ladata ja löytyy kuvia:

http://www.nullcore.org/~fuzzybyte/opengl_fireworks/
(valitettavasti linux versio on saatavilla vain 64-bittiselle prossulle, koska en saanut käännettyä 32-bittistä versiota)

antamalla ohjelmalle kolme parametria voi käynnistää eri resoluutiolla ja fullscreenissä
esim. opengl_fireworks 1280 1024 1 - reso 1280x1024 ja fullscreen, ikkunan saa jos pistää ykkösen tilalle nollan

ilman parametreja ohjelma käynnistyy ikkunaan resolla 1024x768

näppäimet:
wsad - liikkuminen
q,e - kameran kääntely z-akselilla
ctrl,space - ylös, alas
hiiri- kameran kääntely

Sanokaas mitä pidätte! Toimiiko tuo teillä hyvin? Tiedän jo kyllä että siinä on jotai pientä vikaa valon kanssa kun katsoo alas maahan. Hiiri voi olla myös vähän yliherkkä, koska herkkyyttä ei voi säätää.

Kentti [31.12.2006 11:26:07]

#

Hiiren herkkyys on hyvä. Muutenkin toimii loistavasti, mutta pitää "surinaa" tjs, en osaa selittää, mutta melko hiljaista (kuitenkin häiritsevää). Johtunee siitä, kun prossu surraa täydellä teholla.

Ja rakettien äänet voisi tulla vähän jäljessä, ei ainakaan aikaisemmin :)

Mutta on makee :-)

El-Ejecutor [31.12.2006 11:39:12]

#

Hehe.. Kieltämättä aika veikee! Hyvät tämän vuoden loput ja seuraavan alut!

BlueByte [31.12.2006 11:47:22]

#

Kiva kuulla :-)

muuttelin vähän tuota raketin äänen ajotusta, ehkäpä nyt kuulostaa paremmalta.

Kentti [31.12.2006 11:57:49]

#

Aluksi kuullosti, mutta hetken ku pamahtelee, niin edellisen ääni kuuluu, kun seuraava räjähtää, +-0.

En tiedä, voiko ja miten helposti voi, mutta kun kaikki raketit räjähtää suunnilleen samassa paikassa (?) niin voisit laittaa jonkun pienen laskulausekkeen, että äänen kuulumisaika = esim. "kuulijan" etäisyys lähtöpisteestä (ellei räjähdyspiisteestä sitä saa) * (esim. 10, riippuu ajastussysteemin nopeudesta)+ joku sopiva määrä, ainakin siinä tapauksessa, jos se laitetaan siitä "lähtöpisteestä" (ettei heti kuulu jos alle menee :-) )

BlueByte [31.12.2006 12:29:28]

#

lisäsin tuohon sellasen ominaisuuden, raketin ääni kuuluu kauempana hilasempana kuin lähempänä.

"Aluksi kuullosti, mutta hetken ku pamahtelee, niin edellisen ääni kuuluu, kun seuraava räjähtää, +-0."

Juu, alussa raketin ääni saattaa kuulua milloin mihinki aikaan alussa, koska silloin tapahtuu useiden muiden juttujen lataus samaan aikaan.

Kentti [31.12.2006 12:35:25]

#

Siis... Aluksi kuullosti paremmalta, mutta sitten hetken kuluttua (kun tasanen lähtö/räjähdystahti) alko kuulostamaan samalta kun aiemminkin (+-0)

sooda [31.12.2006 12:50:36]

#

Olis kyl kiva saada 32-bittinenkin linux-versio tai vaikka sorsat niin vois itte kääntää, haluisin nähdä ton. Ei pörrää mun winellä.

setä [31.12.2006 12:52:15]

#

Todella hienolta näyttää. Kuis tommosia tehdään?. Raketin roiskeet tosin tulevat aina katsojan silmille, liekö tarkoitus. Hiiri jumittuu sovellukseen eikä sillä voi muuta tehdä kuin kääntää kameraa. Ääni on aika vaatimaton tussahdus. Muuten loistava kokonaisuus. Hyvää uuttavuotta vaan kaikille.

BlueByte [31.12.2006 13:16:36]

#

Kiitos soodalle 32-bit linux version kääntämisestä! Lisäsin sen tuonne ja tein pieniä päivityksiä.

zorm [31.12.2006 13:25:03]

#

Hienolta näyttää!
Kauankos tuon tekemiseen meni?
Ja hyvää uuttavuotta kaikille minunkin puolestani.

BlueByte [31.12.2006 13:29:26]

#

zorm kirjoitti:

Hienolta näyttää!
Kauankos tuon tekemiseen meni?

tein nuo rakettijutut eilen ja toissapäivänä. Muut osat olen ennestään koodaillu. En osaa sanoa kuinka kauaa niissä on mennyt kun vähitellen olen tehnyt.

sooda [31.12.2006 13:41:49]

#

Makee! Hyvää uutta vuotta vaan kaikille. Mä oon kans tehny rakettieffuja tosin vaan kaksulotteisia. Tommone http://sooda.dy.fi/foo/ilotulitus/ purkka tuli kasattua muistaakseni joskus viime vuoden assyilla ja sit nyt oon lähiaikoina tehny tollasta josta tuliki tosi huono ja hidas bloatti (ja keskeneräne, emt jaksanko edes jatkaa tota, varmaan teen jotenki paremman), http://sooda.dy.fi/foo/evotulite.cpp.

BlueByte [31.12.2006 15:07:56]

#

päivittelin taas vähän muistinkäyttöä ja rakettien värejä.

Kentti [31.12.2006 18:45:32]

#

Hyvää Uutta Vuotta nyt kaikille Putkalaisille!!!

    ´´`
 ´``´´``´`
  ´´\|/´´
  ``-*-´´
  ``/|\´´
 ´``´´``´`
    ´´`
     *
      *
        *
           *

Tiedän, tuleehan tämä itse asiassa 5h 21 min etuajassa, mutta hyvä rakettien pauke rannasta jo kuuluu :)

ezuli [31.12.2006 19:03:54]

#

Joko atin os-ajurit ovat kehnot tai BlueByten demo on raskas, sillä tökkii aika pahasti. Mutta hienoja raketteja silti.

Soodan (binääri)demo pyörii mukavasti, mutta kuuluuko sen välkähdellä valkoisena?

Uudenvuodenlupauksen lupaan valitettavasti vähentää putkassa oleskelua, siirryn nimittäin ohjelmoinnista animointiin.

*En mitään omaa tähän hätään ehdi tekemään mutta tässä sopiva näytönsäästäjä.

/usr/lib/xscreensaver/eruption -gravity 1 -particles 1 -cooloff 1 -cycles 10 -cooloff 50

Itse käytän tuota Fvwm-taustakuvana, eli '-root' parametrilla.

Grey [31.12.2006 20:33:55]

#

Jaa, uuden vuoden toivotuksia :-P

-Grey-

E.K.Virtanen [31.12.2006 21:41:38]

#

Minä en kyllä tota ogl sorsaa saa nyt käännettyä, vaan erroria pukkaa minkä ehtii. Nyt ei jaksa edes keskittyä korjaamaan asenteluita.

@Grey. Mainio animaatio ja jopa opettavainen. Piti oikein kavereille url pistää menemmään :)

Kipperi [31.12.2006 21:49:44]

#

Hyvät uudet vuodet :)

Ihan kiva esitys, mutta oliko se yksi nurkka tarkoituksella valoisampi kuin muut?

BlueByte [31.12.2006 22:27:10]

#

"Joko atin os-ajurit ovat kehnot tai BlueByten demo on raskas, sillä tökkii aika pahasti. Mutta hienoja raketteja silti."

Muistinkäyttöä en ole jaksanut vielä tehdä kunnolla, niin voi tökkiä vähän koska lisäsin partikkelien määrää äsken.

Kipperi kirjoitti:

Hyvät uudet vuodet :)

Ihan kiva esitys, mutta oliko se yksi nurkka tarkoituksella valoisampi kuin muut?

Oli jätetty tarkoituksella.

ezuli [31.12.2006 23:36:28]

#

Muistista sen ei pitäisi olla kiinni, sitä on kuitenkin 400mt vaapaana ennen ohjelman käynnistystä.

*Jeps, ajurivika. Veljen romukoneella Windows-versio pyörii siedettävästi, vaikka tökkiikin hieman. Omalla koneellani liikkuminen on lähelle 5 framea, katsoessa 15.

sooda [01.01.2007 12:54:08]

#

ezuli kirjoitti:

Soodan (binääri)demo pyörii mukavasti, mutta kuuluuko sen välkähdellä valkoisena?

Joo, aina raketin räjähtäessä ;) Huomasithan että poksausäänikin löytyy myös.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta