Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: USB + 98SE

Sivun loppuun

Juhis74 [28.12.2006 12:47:34]

#

Miksi kone sammuu kun tökkää tikun kiinni ? Valmistajan sivulta hain ajurin juuri 98SE:tä varten. Kingstonin Data Traveller -tikku.

HellCome [28.12.2006 14:36:28]

#

Koneen sammumisen syynä voi olla leuto talvi, mutta myös jonkinasteisen yhteensopimattomuuden aparaattien välillä voisi olettaa aiheuttavan kyseisen ilmiön. Joskos se nimenomainen Kingstonin tikku on 98SE yhteensopiva, niin johan on kumma juttu. Ettet vain olisi vahingossa napannut vääriä ajureita tahi sitten tiedostamattomilla psykokineettisillä kyvyilläsi estänyt virtaa liikkumasta paikallisen sähköverkon ja tietokoneesi välillä?

Toki sellainenkin kävisi mielessä, että kävisit kurkistamassa siitä tikun pakkauksen mukana tulleesta kääreestä, että onko ongelma yleinenkin. Myös valmistajan nettisivuilta voi löytyä jotain valotusta asiaan. Lopun aikojen edellä voinet kokeilla vielä sellaisiakin poppakonsteja, että kytket tikun jo etukäteen itse päämasiinaan ja sitten vasta kytket virran päälle. Jos sekään ei auta, niin sitten voit yrittää metsästää jostain asuinalueesi kupeesta toisen koneen jossa olisi myös tuo 98SE ja kokeilla sitten siihen tuota ilmiömäistä lopputulosta.

Tiedä sitten minkähänlainen tuo koneesi USB-portti on, mutta eikait sillä pitäisi olla käytännöllistä väliä itse oireen tiimoilta.

tkarkkainen [28.12.2006 16:22:19]

#

Kannattaa kokeilla tikkua jossain toisessa tietokoneessa. Saadaan ainakin eliminoitua onko vika tikussa vai koneessa.

Jos kone sammuu heti tikun tökkäämisen jälkeen kerralla (virta napsahtaa heti pois), voisi syynä olla oikosulku. Vika voisi periaatteessa olla myös USB-portissa. Hankala kuitenkaan arvailla näillä tiedoilla.

Quirzo [28.12.2006 20:02:42]

#

Mutta toimiiko, kun laitat sen ennen kuin käynnistät koneen?

Juhis74 [29.12.2006 11:22:33]

#

Kiitos itse kullekin vastauksesta. Kone on aika vanha ja raihnainen, joten osa syy lienee siinä. Tikku toimii kun sen lykkää ensin kiinni koneeseen. Jotain omituista asiassa on, koska hetken se jo toimi ihan oikeinkin, eli kone oli päällä ja kun tikun kytki kiinni, kaikki ok. Sitten alkoi taas se sammumis-ilmiö. Mut sama se, kone tikkuineen toimii, kunhan siis kytkee tikun ensin. Suosittelen omistajalle uudemman koneen ostoa. Hyvät Uudet Vuodet !!!

mikko [29.12.2006 13:40:21]

#

Ihan mielenkiinnosta kyselen vielä, että sammuuko kone hallitusti (eli Windows sammuttaa itsensä, näytöllä viesti) vai napsahtaako virrat poikki heti kun tikun laittaa liittimeen?

Juhis74 [05.01.2007 13:39:53]

#

Kone jumiutuu hetkeksi, sitten sammuu täysin heti. Ei todellakaan hallitusti. Epäilen itse usb-porttia, piuhotusta tai sitten jopa ajuria. Sain sen kerran toimimaan niin, että tikun laiton jälkeen kone jäi päälle. Todella outo tilanne, koska kingstonin sivuilta löysin täsmälleen oikean ajurin. Tosin koneen käyttäjä on muutenkin siirtymässä uudempaan koneeseen. Jäi vaan kutkuttamaan mieleen, että missä vika voisi olla. Tietty joku virtahäiriö, olisiko koneen virtalähde menossa rikki, eli tikun vaatima virta olisikin jotenkin liikaa ? Tiedä häntä...

tumik [03.02.2007 22:30:29]

#

Oireet kuulostavat aivan kuin virtalähde ei kykenisi antamaan tarpeeksi virtaa..?
Oikosulku tai liian huono virtlähde luulisin.

moptim [10.02.2007 10:05:07]

#

Vikasietotila?

Ja jos löydät lokitiedoston, voit lähettää minun e-mail-osoitteeseen. Löydät sen profiilistani.

:)

miiro [26.02.2007 18:34:21]

#

KIELIPOLIISI PIII-PAA

KingOfTheWorld kirjoitti:

minun e-mail-osoitteeseen.

sähköpostiosoitteeseeni

Ja sitten itse aiheeseen:
Kingstonin muistitikku kun on kyseessä, ongelman saattaa aiheuttaa myös Kingstonin U3-ohjelma, joka pakkoavaa pikavalikon kun tikku työnnetään sisään. En toisaalta usko, että kone/käyttis tuohon noin radikaalisti reagoisi, mutta susikasista sitä ei koskaan tiedä. [offtopic]W2K:hon päivitettyäni huomasin sen olevan jopa kevyempi ja nopeampi kuin 98SE. Nykyään olen tosin GNU/Linuxin onnellinen käyttäjä.[/offtopic]


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta