Joko asiasta ei ole kuulunut mitään tai en ole huomannut sitä. Eli onko vielä tiedossa uutta ulkoasua putkalla kuten keväällä puheltiin?
Toivottavasti ei, minä haluan pitää tämän.
juha127 kirjoitti:
Eli onko vielä tiedossa uutta ulkoasua putkalla kuten keväällä puheltiin?
Ei kyse ollut pelkästään ulkoasu-uudistuksesta, vaan Laaksonen ajatteli uudistaa Putkan järjestelmän täysin. Nykyinen on ääriään myöten täynnä erilaisia hassuja mokia.
Uusi ulkoasu tulee ennemmin tai myöhemmin, ja sen tuloa ei voi olla huomaamatta.
Tiedän, että on mukavampaa rakennella juttuja kaikessa rauhassa ilman, että koko ajan tivataan lisätietoa, mutta kysynpä kuitenkin siitä huolimatta, että missä vaiheessa uudistus on tällä hetkellä.
Päinvastoin on hauska tietää, että uudistuksia odotetaan.
Uusi ulkoasu on lähes valmis, ja se on pääosin Otto Seiskarin (keskustelussa os) käsialaa. Aluksi ulkoasua pääsevät näillä näkymin kokeilemaan moderaattorit, joiden avustuksella ulkoasu saa lopullisen muotonsa. Noin kuukauden päästä olisi ainakin yksi hyvä syy uuden ulkoasun julkistukseen...
Mainitsin aiemmin, että koko sivuston järjestelmä (PHP-koodit) olisi tarkoitus panna uusiksi, mutta nyttemmin olen hieman perääntynyt tässä asiassa. Sivusto kuitenkin toimii aika hyvin (vai toimiiko?), ja suoraan sanoen haluaisin käyttää aikaa muuhun kuin kaiken koodin kirjoitukseen uudestaan.
Antti Laaksonen kirjoitti:
Aluksi ulkoasua pääsevät näillä näkymin kokeilemaan moderaattorit, joiden avustuksella ulkoasu saa lopullisen muotonsa.
Rauhoittaakseni vihaista väkijoukkoa vakuutan, että tuun tekemään kaikkeni, että tuo on käytettävä yhistelmä validia HTML:ää ja CSS:ää :)
Antti Laaksonen kirjoitti:
Sivusto kuitenkin toimii aika hyvin (vai toimiiko?)
Oon joskus maininnu, että 'Putkan koodi on purkkaa, ja pysyn väitteessäni, mutta täytyy tunnustaa, että kyllähän tämä pääsääntöisesti toimii. Antti lienee tietoinen purkkakoodin räikeimmistä esiintymistä, ja jos noita saa hiukan korjattua, niin en minä ainakaan jaksa asiasta nalkuttaa :)
>Blaze
Ja vakuutat vielä varmaankin että testaat sitten yhdistelmän vähintäänkin kuudella eri selaimella, Lynx mukaan lukien, vähintäänkin kolmella erilaisella laitteella ja ainakin 12 erilaisella näyttöresoluutiolla, puhumattakaan yhdeksästä erilaisesta väritilasta ja ainakin yksien tohvelien kera. Lisää vielä vaatimus validista koodista ja voi olla ettei uusi putka koskaan valmistu..
-Grey-
Toivottavasti implementoitte automaagisen allekirjoitusten karsijan.
Odotan mielenkiinnolla, toivottavasti uusi systeemi on tarpeeksi hyvä ettei tule vanhaa ja legendaarista ulkoasua ikävä. Vaikka tulehaan sitä kuitenkin.
ps. En tiennytkään että putka on tehty purkkakoodilla, nyt kyllä meni respektit putkalta ja tulee samanlainen olo putkaan mennessä kuin Windowsiin mennessä, että tekee mieli lähtä pois ja hypätä järveen pois purkkien ulottuvilta :)
No muutamia ehdotuksia on kyllä pyörinyt mielessä. Kun käypi kirjoittamassa viestin ja sen myös julkaisee, niin backillä palataan takaisin sille edelliselle sivulle, siis sille jossa viesti kirjoitetaan. Tähän voisi olla aivan mahdottoman lystikkäänä korjauksena se, että hypättäisiin sivun yli tuonne keskustelun alueen kohdalle. Näin säästyisi jopa yksi ylimääräinen bäckin painallus. Toteutuksen tuskaan en ota kommenttia.
Sitten on myös sellainenkin juttu pyörinyt mielessä, että ohjelmointiputka on synkkä. Varsinkin tämmöisellä työmaan ikivanhalla PanaSync 4 töllöttimellä kaikki näyttää melkeinpä mustalta. Minä mitään pastellivärejä haikaile, mutta jotensakkin tämä on vähän ankean oloinen tämä kraaffinen puoli.
Ai nii ja juu. Eihän luvassa ole mitään aktiivipostaajien ja/tai moteraattoreitten ylistämistä? Eikä myöskään automaattista pikakuvausta? Siitähän se riemu syntyy, kun jokaisen tunnuksen perässä lukee kissan kokoisilla kirjaimilla [ Erkkoperän Hessu - Varaführer hail Satan, 550´210´345 viestiä ] tai [ Teinix - hobbahobbari siis vi*****n kova ztdyybbih, 1 viesti ].
Toivottavasti uusi ulkoasu käyttää järkevästi (X)HMTL:ää ja CSS:ää, jopa sillä tavalla että ulkoasun voi säätää haluamakseen pelkästään CSS-tiedostoa muutamalla. Järkevästi rakennettu ulkoasu mahdollistaisi putkan suhteellisen sujuvan (ennenkaikkea selkeän) käytön hätäpauksissa myös kännykällä.
Kuten jo varmaan joskus aiemminkin olen putkan featuretoivethreadeissa maininnut, olisi kännykän ruudulle mahtuva / skaalautuva leiska ihan toivottu, tai kenties oma css-tyylitiedosto mobiililaitteille.
Meitsin kanssa samoilla linjoilla. Itse ainakin surffailen nykyään enemmän kännykällä kuin tietokoneella. Tosin ainakin tuo Nokian uusi selain on jopa uskomattoman hyvä näyttämään weppisivuja, oli niitä sitten suunniteltu pikkuruudulle tai ei. Mutta vanhemmalla luurillani ja Opera Minillä Putkan foorumeilla surffailu oli todella tuskaista, vaikka mainio selain Mini onkin.
That's good. Hyvä leiska.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.