Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Etsin PHP-koodaajaa

Sivun loppuun

Jontzzu [03.12.2006 19:53:40]

#

Olen Rakennellut sivuja, jonka tavoite ei ole vielä tullut selville. Mitä luultavammin sivut sisältää on: Arvosteluita(elokuvista, peleistä, musiikista ym.), blogia, ohjeita (atk:sta musiikkiin), linkkikirjasto, artikkeleita (laidasta laitaan), uutisia, keskustelualue.
Innokkuutta riittää sivuston osalta, mutta sitä helpottavia php-koodeja en osaa tehdä, eikä aika riitä sen opettelemiseen.
Varmaanki tarvisin jotain scriptejä tyyliin: lisäysscripti(artikkelin lisäys, uutisten...), kirjautuminen ja rekistöröityminen, keskustelualue, kommentointi(artikkeleihin, oppaisiin jne.), linkinlisäys, tiedostonlisäys. Kaikkea tämmöistä mikä helpottaisi sivuston päivitystä.
Ilmasta hommaahan se olis, ei minusta kunnon php-koodarille mitään vaikeeta ole, peruskertausta :D
Tietty en omi niitä scriptei, vain pistän mainostusta koodarista. (jotain kunnioitusta nyt kuitenki)

Maili on Jonttura@gmail.com eli pistäkää sinne messagee, katon sinne varmaan tiheämpää kun tänne.

Niin ja viel urlia sivuille: http://clupia.nwps.ws/sivut/

sooda [03.12.2006 20:45:16]

#

Eih, taas näitä "pistin sivut alulle, koodatkaa mulle sinne linkkiskripti ja foorumi ja kaikkee" >_<

Ensiaskel kotisivujen perustamisessa on joku oma juttu, mitä varten ne pystyttää. Ellei heti alkuun tiedä, mitä sisältöä sinne tunkee, niin on mun (ja varmaan parin muunkin) mielestä väärä suunta kyseessä. Ei ketään kiinnosta tuollaiset sivustot minne keräillään ympäri veppiä vepissä jo olevaa tavaraa. Ei pahalla, mutta näitä on jo liikaa.

tmigi [04.12.2006 09:33:42]

#

Jontzzu kirjoitti:

Ilmasta hommaahan se olis, ei minusta kunnon php-koodarille mitään vaikeeta ole, peruskertausta :D

Eihän se vaikeaa olisi, mutta aikaa vievää. Ja koska et kumminkaan pysty mitään maksamaan niin mieluummin sitten koodailee omia juttujaan.

Puhveli [04.12.2006 09:51:30]

#

Ei kotisivuilla tarvitse välttämättä olla mitään lähtöajatusta, vaikka soodalla ehkä semmonen sattui olemaankin. Ohjelmointiputkassa on hyviä php-vinkkejä, joista voi varmaan kasata jonkinlaisen sivukokonaisuuden näkemättä erityistä vaivaa. Ja niinhän sitä ohjelmointia aluksi oppiikin.

pistemies [04.12.2006 10:28:38]

#

Je. Siinähän sitä on kotisivulle jo aluksi tarkoitusta: Voi opetella php:ta.... ja ellei ole mielestään oppinut tarpeeksi, käyttää jotakin asiallista html/css -sisältöä. Php:ta voi lisätä sitten sen mukaan, kuin sitä on oppinut.

tsuriga [04.12.2006 10:36:26]

#

Aina voi koodata jotain yleishyödyllistä eikä mittään "jos nyt vaikka arvosteluja ja foorumin laittas."

Jontzzu [04.12.2006 14:05:57]

#

No minä olen yrittänyt kyllä koodivinkeistä saada jotain aikaseksi, mutta joku siinä menee aina vikaan. No pitää kai yrittää itse vielä, jospa onnistuisin.

El-Ejecutor [04.12.2006 14:10:38]

#

Aloita tekemällä muutamia pienempiä ja yksinkertaisimpia systeemeitä. Jahka vähän opit ja ymmärrät niin pystyt rakentamaan sivustot vaikkapa niiden koodivinkkien pohjalta.

Jontzzu [04.12.2006 14:32:08]

#

sooda kirjoitti:

Ensiaskel kotisivujen perustamisessa on joku oma juttu, mitä varten ne pystyttää. Ellei heti alkuun tiedä, mitä sisältöä sinne tunkee, niin on mun (ja varmaan parin muunkin) mielestä väärä suunta kyseessä. Ei ketään kiinnosta tuollaiset sivustot minne keräillään ympäri veppiä vepissä jo olevaa tavaraa. Ei pahalla, mutta näitä on jo liikaa.

Jep tiedän, ja olen yrittänyt seurailla eri nettisivuja. Ihan viel ei ole oma juttu selvänä, mutta kun saan edes jotain sisältöä, ja saisin ite taikka jotaki muuta kautta scriptei, että ei käy niinkuin parissa muussa vanhassa projektissani, että pitää liialla vaivalla jotain artikkelia nakata sivuille. (todella alkeellisesta lähtenyt eli jokaselle artikkelille olen tehnyt tiedoston ja sit pitäny kirjottaa html-kooditkin)
ottakaa nyt tostaki selostuksesta jotain selvää.

HellCome [04.12.2006 16:15:59]

#

Juu kyllä se on edelleen niin, että niitä sivuja pitää tehdä useampiakin. Tietenkin paljon voi tietokantoihin upottaa, mutta toisinaan pääsee helpommalla, kun tekee kiltisti useamman sivun. Artikkelit -sivulle vaikka iframe ja siihen tekstit sitten artikkelit -kansiosta ja sillä rataa. Ei ne tiedot sinne itsestään ilmaannu, kyllä ne pitää myös tehdä.

str4nd [04.12.2006 18:05:03]

#

HellCome kirjoitti:

Artikkelit -sivulle vaikka iframe ja siihen tekstit sitten artikkelit -kansiosta ja sillä rataa.

Ei ainakaan iframeja! Kyllä sivuihin voi laittaa headerin ja footerin ilman iframeja. Hyi sinua.

HellCome [05.12.2006 11:03:26]

#

Tjaa.. oikeassapa olet, ei iframeja kannata käyttää - JAVASCRIPT POP-UPPIA TIETENKIN! Ja koska artikkelit eivät kuitenkaan mahdu yhdelle pienelle popille, niin niitä pitää tehdä monta ja avautuminen tapahtuu vasta, kun sulkee edellisen ikkunan. Kolmas [joskin hieman tylsempi] vaihtoehto on avata jokainen sivu omaan selaimeensa ja vielä mieluiten niin, että jokainen linkki avautuu sen siliän tien, kun sivuille mennään. Viimeinen, muttei vähäisin, konsti on tietysti tehdä pelkkä hakemistolistaus ja antaa käyttäjän arvuutella, että mitä minkäkin tiedoston takaa löytyykään. Artikkeli1.txt, Artikkeli2_06_maitoa&leipaa.txt, kuva.lol - ja menestys on taattu. Puppuppidu

Jontzzu [05.12.2006 11:33:33]

#

HellCome kirjoitti:

Tjaa.. oikeassapa olet, ei iframeja kannata käyttää - JAVASCRIPT POP-UPPIA TIETENKIN! Ja koska artikkelit eivät kuitenkaan mahdu yhdelle pienelle popille, niin niitä pitää tehdä monta ja avautuminen tapahtuu vasta, kun sulkee edellisen ikkunan. Kolmas [joskin hieman tylsempi] vaihtoehto on avata jokainen sivu omaan selaimeensa ja vielä mieluiten niin, että jokainen linkki avautuu sen siliän tien, kun sivuille mennään. Viimeinen, muttei vähäisin, konsti on tietysti tehdä pelkkä hakemistolistaus ja antaa käyttäjän arvuutella, että mitä minkäkin tiedoston takaa löytyykään. Artikkeli1.txt, Artikkeli2_06_maitoa&leipaa.txt, kuva.lol - ja menestys on taattu. Puppuppidu

Okei yritän tuollalailla, kuulostaa aika nerokkaalta ja värkevältä vaihtoehdolta.

Hehheh :D joo jos en nyt kuitenkaan.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta