Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Linkkitagin korjaus vihdoin viimein

Sivun loppuun

Merri [02.12.2006 17:43:52]

#

Tämä vika on ottanut päähän jo pidemmän aikaa, joten nyt jo VAADIN, että asialle tehdään jotain. Ilmeisesti tilanne on se, että jos samaan kappaleeseen laittaa useamman kuin yhden linkkitagin, niin toinen linkeistä katoaa ja samoiten teksti linkkien väliltä. Alla on yksinkertainen testi, josta en tiedä vielä etukäteen kirjoittaessani osuuko bugi siihen vaiko ei (esikatselu olisi myös kiva toiminto saada joskus). Sisältö on Yksi Linkki1 Kaksi Linkki2 Kolme.

Yksi Linkki1 Kaksi Linkki2 Kolme.

Kuten näkyy, hienosti katoaa.

Gwaur [02.12.2006 17:56:50]

#

Näin ei käynyt ainakaan minun viestilleni keskustelussa soittamisesta itseopiskeltuna. Siinä on jopa kaksi linkkiä aivan peräkkäin.

ajv [02.12.2006 18:00:50]

#

Putkassa on käytössä normi bbcodesta poikkeava syntaksi [linkki "linkin osoite"]

Niin tosiaan muutkin toimii, mutta vaihtelevasti...

Merri [02.12.2006 18:00:52]

#

Lisää testiä:

https://www.ohjelmointiputka.net/

Yksi Linkki1 Kaksi.

Muoks!
Jaahas, vai sillä tavalla. Siinä tapauksessa vaadin, että muotoilu vaihdetaan yleisempään, koska on järjetöntä, että pitää yrittää muistaa erilainen muotoilu :)

ajv [02.12.2006 18:04:17]

#

Merri kirjoitti:

Siinä tapauksessa vaadin, että muotoilu vaihdetaan standardisoidumpaan, koska on järjetöntä, että pitää yrittää muistaa erilainen muotoilu :)

Kannatetaan!

Metabolix [02.12.2006 18:08:25]

#

Hassua tulla valittamaan selvittämättä ensin linkkien toimintaa. Eihän tuosta nyt mitään olettamuksia voi tehdä. Ja miksi juuri täällä pitäisi vaihtaa? Tämähän on paljon ihmisystävällisempi kuin mikään yhtäsuuruusmerkkiä käyttävä. Vaikka tuskinpa kovin suuri vaiva olisi tehdä molemmista toimivia.

tsuriga [02.12.2006 18:10:20]

#

ajv kirjoitti:

Merri kirjoitti:

Siinä tapauksessa vaadin, että muotoilu vaihdetaan standardisoidumpaan, koska on järjetöntä, että pitää yrittää muistaa erilainen muotoilu :)

Kannatetaan!

ajv [02.12.2006 18:11:02]

#

Metabolix kirjoitti:

Hassua tulla valittamaan selvittämättä ensin linkkien toimintaa. Eihän tuosta nyt mitään olettamuksia voi tehdä. Ja miksi juuri täällä pitäisi vaihtaa? Tämähän on paljon ihmisystävällisempi kuin mikään yhtäsuuruusmerkkiä käyttävä. Vaikka tuskinpa kovin suuri vaiva olisi tehdä molemmista toimivia.

Mutta missään muualla en ole moiseen syntaksiin törmännyt. Pitäisikö jokaisella foorumilla olla omanlaiset muotoilukeinot? Eikö ole käyttäjäystävällisempää pitäytyä normaalissa käytännössä? Internetsivut ovat toimivat, jos niiden käyttämiseen ei tarvitse lukea käyttöohjeita.

Antti Laaksonen [02.12.2006 18:24:56]

#

Paras ratkaisu varmaan on, että molemmat linkitystavat toimivat kunnolla. Tämä toteutuu illan aikana.

Olen lisännyt keskusteluun monelle tagille vaihtoehtoisia merkintöjä, jotta mahdollisimman moni voisi käyttää tageja vanhan tottumuksen mukaan.

Merri [02.12.2006 18:26:45]

#

Blaze: jostakin kumman syystä mieleni ei tee mieli lukea ohjeita ennen jokaista viestin kirjoittamistani. Olen huomioinut tuon erilaisen syntaksin jo aiemmin, mutta olen unohtanut, millä kaikilla eri tavoilla se on erilainen. Muistiini oli jäänyt jälki, että täällä käytetään tagia linkki eikä url, muistikuva yhtäsuuruusmerkin puuttumisesta ei ollut jäänyt päähän. Minulla on ties kuinka monta kymmentä viestiä täällä, joissa olen käyttänyt yhtäsuuruusmerkkiä.

En näe erilaisessa syntaksissa mitään järkeä. Eräästä sattuneesta syystä myöskään eräs erilaista syntaksia käyttävä foorumisofta ei ole kasvanut kovinkaan suosituksi – valitin senkin tekijälle asiasta, ei tehnyt mitään vaan puolusti omaa syntaksiaan, joten en ottanut softaa käyttöön haluamani ominaisuuden puutteen takia. Epäilen että samaisesta syystä moni muukaan ei ole softaa kokeillut :)

Muoks!
Ja hienoa että asia korjaantuu!

Antti Laaksonen [02.12.2006 18:54:12]

#

Nyt linkityksen pitäisi toimia oikein. Tagin voi kirjoittaa linkki tai url.

Tagin korjaus on muuten yleensä parin minuutin juttu, joten kannattaa ilmoittaa vastakin tagien outouksista.

Grey [02.12.2006 19:30:25]

#

Merri kirjoitti:

En näe erilaisessa syntaksissa mitään järkeä.

Mitä? Erilainen syntaksi? En ole koskaan huomannut että putkan syntaksi olisi mitenkään poikkeava. Hei, mutta minuahan ei paljoakaan kiinnosta onko nyt syntaksi poikkeava, vai "stardardia", kunhan toimii. Jos moinen alkaa härnätä, on syytä mennä lääkärille tutkituttamaan päänsä. Pikkuasioista ärtyminen ei voi olla tervettä..

-Grey-

Olga [02.12.2006 19:49:46]

#

Vau, nopeaa toimintaa! Testataanpa... jepa!

Edit: Jes, toimii :)

Merri [02.12.2006 20:28:59]

#

Grey kirjoitti:

Pikkuasioista ärtyminen ei voi olla tervettä..

Täyttä provoahan tuo viesti on, mutta pitäähän se oikaista ahdasta näkökulmaa aiheeseen... ;)

Et taida viettää suurinta osaa ajastasi kaikkialla muualla. Minulla tämä ärtyminen tähän asiaan on tapahtunut pitkällä aikavälillä, olenkohan törmännyt tähän linkittämisongelmaan kerran kuukauden tai parin välein.

Linkittämistyylin muuttaminen yhteneväisemmäksi valtaosaa muun maailman kanssa helpottaa merkittävästi uusien käyttäjien elämää. Kuin myös meidän, jotka eivät vietä kaikkea foorumiaikaansa vain yhdessä paikassa.

Vanhoja tapoja on myös vaikea vaihtaa, perinteisen/yleisen tyylin bbcode-tagit ovat olleet tuttuja minulle pian kymmenen vuotta :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta