Yritän tehdä semmosta juttua mun kotisivuille, että se tallentaisi jokaisen sivulla vierailevan henkilön tiedot tekstitiedostoon. Sitten kun myöhemmin tarkkailen txt:tä, IP-osoitteet ovat järjestyksessä riveittäin, esim:
255.255.255.255 111.222.121.212 112.112.112.112
Kiitos jo etukäteen.
Kysymys/ongelma puuttuu.
Jos haluat saada ne numerojärjestykseen, lue tiedoston joka rivi taulukkoon vaikkapa $iipeet, jonka jälkeen käytät ajat sort($iipeet); reset($iipeet) ja voilá IP:t ovat järkässä
Oon aika aloittelija esim. PHP:ssä. En siis oikein tajunnu juurikaan mitään. Siis mitä pitää laittaa ja mihin???
Riippuu siitä, mitä haluat tehdä.
Jos haluat järjestää ip:t numerojärjestykseen, voit vaikka lukea tiedoston taulukkoon (funktiolla file()) ja käyttää sitten noita odysin antamia funktioita ja kirjoittaa sitten taulukon uudelleen tiedostoon.
Tämä ei kyllä ole mitenkään kovin järkevä tapa isommilla tiedostoilla, mutta voit soveltaa tuosta jotain (tee vaikka joku iipeelista.php, joka tulostaa ip:t numerojärjestyksessä).
Olettaisin että haluat tehdä ihan vain yksinkertaista listaa jossa ois kaikkien sivuilla vierailleen ipt?
Juuri niin
Näin, "helmiä" sioille. In before "ei toimi." Jos ja kun tämmoinen tilanne tulee käyttäen ylläolevaa pätkää, kannattaa ennen täällä kysymistä tutkailla manuaalista sivua predefined variables, $_SERVER. Mikäli debug-serverillä on tarpeeksi napakat virheasetukset, php heittää herjaa Notice: Undefined index: REMOTE_ADD
, koska indeksiä REMOTE_ADD ei löydy. Manuaalista löytyy oikea indeksi, voi myös yrittää arvata, tai voisin myös kertoa, että siitä puuttuu R lopusta.
No kerrankos sitä yks R unohtuu. :)
Mulle tulee seuraavanlainen varoitus, kun laitan ton titityyanan php-koodin index.php-tiedostoon:
Warning: fopen(tilasto.txt): failed to open stream: Permission denied in /mbnet/c/cpf/index.php on line 4 Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /mbnet/c/cpf/index.php on line 6 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /mbnet/c/cpf/index.php on line 7
Ja olen tehnyt tilastot.txt-tiedoston, ja koklannu muutta sen oikeuksiakin. Ei vaan toimi.
Oletko kokeillut asettaa oikeuksiksi 666? Sillä pitäisi sallia kirjoittaminen.
Olen, eikä mitään vaikutusta.
Ongelmaratkaisua etsiessä lähtisin yksinkertaisimmista ja tyhjentävimmistä mahdollisuuksista liikkeelle, eli tukeehan MBnet varmasti PHP:tä?
Tukee.
Codeprofile, laitappas urlia siihen osoitteeseen jossa tuo toimii, ja koko koodi tänne, ehkä ongelma löytyy sitten.
En tiä yhtään sivuu missä ois käytetty tota.
Fiksu, laita se sun oman sivun urli :D
http://codeprofile.bdsm.fi/ - Poistin sen jo sieltä kun se ei toiminu.
Johan tuolla munki ip näkyy ainakin kahdessa paikassa...
Laita se koodi jossa tuo oli sisällytettynä, niin ehkä syy selviää, että miksi se ei toiminu.
titityyana kirjoitti:
Laita se koodi jossa tuo oli sisällytettynä, niin ehkä syy selviää, että miksi se ei toiminu.
Turhaan toistaa, jos ei ekalla kerralla koodia tullut, ei sitä ole tulossakaan :)
Virhe korjattu. Asiahan oli niin, että tein pienen virheen; tein tilastot.txt-nimisen tiedoston, vaikka tiedoston nimi piti olla tilasto.txt. Yksi kirjain siis liikaa.
Mutta vielä on toinen ongelma. Tiedoston koko vain kasvaa jatkuvasti, vaikka en nähnyt merkkiäkään sen sisällä. Vain pelkkiä tyhjiä rivejä.
Muistitko lisätä sen R kirjaimen?
Huppista! No nyt se toimii. Kiitos.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.