Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Microsoft Visual C++

Sivun loppuun

Kentti [05.09.2006 20:39:02]

#

Näin jonkun suomalaisen kirjoittajan (kai, en muista nimeä) kirjan Microsoft Visual C++

Sattuuko kukaan tietämään tätä kirjaa, onko se hyvä?

Ja onko tuo Visual C++ sama kuin C++ vai C# vai jokin muu?

Olisi kiva, jos laittaisitte muitakin hyväksi havaitsemianne C++ kirjoja käsittäen alueen alkeista melko pitkälle (niin, että sitä voi hyvin käyttää lähdeteoksena, ja että sen avulla oppii käyttämään jotain C++:n funktioluetteloa (onhan sellainen?), vähän niinkuin PHP:ssä http://php.net)

Kiitos jo etukäteen.

rndprogy [05.09.2006 21:06:44]

#

http://www.cplusplus.com/ref/

Blaze [05.09.2006 21:29:30]

#

Kentti kirjoitti:

Ja onko tuo Visual C++ sama kuin C++ vai C# vai jokin muu?

C++:lla ja C#:lla on yhteistä lähinnä nimen alkuosa. C++ on mm. olio-ominaisuuksilla laajennettu C, C# Java-kopio.

Kirjoja en osaa suositella kun en itsekään ole sellaisia lukenut, näppärä stardardikirjastoreferenssi löytyy vepistä, osoitteesta http://www.cppreference.com/

squid [05.09.2006 21:42:47]

#

Eikös C#:llä ole myös sellainen jännä juttu, että se on vain .NET?

renni [05.09.2006 22:31:05]

#

C# on tosiaan vain .NET kun taas C++ toimii monillakin eri alustoilla. Tosin MS VisualC++ taasen on tietenkin hieman eri asia tietenkin. Jos on jotain yleisesti hyväksyttyä, kenties jopa standardoitua ja/tai laajasti käytettyä, niin toki M$ tekee oman epäyhteensopivan versionsa aiheesta.

Kentti [06.09.2006 15:05:27]

#

Eli tuo ei ole (todennäköisesti) sama kuin pelkkä C++?

Meitsi [06.09.2006 15:34:02]

#

No siis MS Visual c++ on kehitysympäristö, ja se tukee microsoftin "mukastandardeja" systeemejä. Voi sillä tehdä ihan standardinmukaistakin koodia.

Kentti [06.09.2006 18:38:40]

#

Hmm... No kannattaako se kirja ostaa (66.50€)

Itse en tiedä näistä ohjelmointikirjoista kovinkaan paljoa.

Antti Laaksonen [06.09.2006 18:44:02]

#

Yritä löytää kirja kirjastosta, jotta voit tutustua siihen etukäteen. Noin kallista kirjaa ei kannata ostaa suin päin.

Grusifix [08.09.2006 00:21:37]

#

Muistaakseni kaverillani on tuo kirja ja siinä puhutaan Windows ohjelmien(Win32 Application tai MFC Application) tekemisestä Visual C++:lla. Eli ikkunoiden piirtämistä editorilla ja niihin toiminnan lisäämistä + Visual Studion käyttämistä. Tuo on siis samantyylinen Visual Basic kirjat. C++ kirjaksi sitä en suosittele.

Kentti [08.09.2006 17:55:50]

#

No, täytyypä kattoa jotain toista kirjaa.

Kiitos Grusifix, ois voinu vähä v*****aa sen jälkeen, ku katto että "Ei perkele, eihä tällä tee mitää!" ja kattoo lompsaa, josta puuttuu vajaa 70 €

:O

Mazzimo [09.09.2006 17:52:31]

#

Mitä muutamia kirjoja olen C++:sta lukenut ja yhtä voin todellakin suositella: Inside C++, kirj. Ivor Horton. Itse tykkään kirjoitustyylistä hyvin paljon. Jos tahdot alkeita käsittelevän kirjan ja haluat oppia C++:aa, on tämä kirja mielestäni ehdoton valinta.

Kentti [11.09.2006 15:12:36]

#

No, nyt tuli ostettua Päivi Hietasen C++ ja olio-ohjelmointi (käsittelee OOP:tä C++ teemoilla). Koulukirjamainenhan tämä on (niin.. Tämä on tarkoitettu koulukirjaksi), mutta itse pidän aivan hyvänä. Jokaisen luvun lopussa tehtäviä luvun aiheesta, joista on hyvä harjoitella. Ei tarvi vain itse kopioida esimerkkejä tai sitten pähkäillä, että mitäs järkevää sitä yrittäis.

Eikä maksanut edes viittä kymppiä, ainoastaan 49,95€

Zach [12.09.2006 17:51:43]

#

Tuo P. Hietasen kirja on tosiaankin hyvä teos, ainakin itselleni sillä oli suuri merkitys olio-ohjelmointia ja samalla c++:aa aloitellessa.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta