Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Playstation 3, XBox 360 & Nintendo Wii

Sivun loppuun

Tumpelo [22.08.2006 16:41:37]

#

Keskustelkaamme näistä konsoleista!

Itse nostan Playstation kolmosen parhaimmaksi, vaikka hinta onkin huikea. Se on kuitenkin teknisesti paras, varsinkin koska siirtyi next-gen tallennusformaattiin, toisin kuin muut. Pelivalikoimakin on mielenkiintoinen: Formula One 06, Final Fantasy XIII, MGS 4, Gran Turismo 5, Call of Duty 3 jne.

Ajattelin laittaa ennakkotilaukseen että varmasti saan omani kun hetki koittaa.

tsuriga [22.08.2006 16:55:00]

#

Wii dance

temu92 [22.08.2006 17:27:23]

#

Itselläni ei ole ollut konsoleita ainuttakaan jos Amigaa ei lasketa (jos sitä konsoliksi kutsuisi). Haluaisin ehkä kyllä Xbox 360. Se on aika makee

Tzaeru [22.08.2006 19:44:03]

#

Meilläpä onkin pleikkari ykkönen ja kakkonen ;-P
en ite koskaan uskaltais moiseen rahaa tuhlata kylläkään.. tietsikka riittää, tosin Max Payne 2:sta on kiva pelailla pleikalla. ja flatouttia

Gwaur [22.08.2006 20:01:09]

#

Meilläpä onkin Nintendo ja Super Nintendo ;-P

Näiden laitteiden äärettömän korkeasta tunnearvosta johtuen Nintendo Wii voisi olla mainituista kolmesta pelikonsolista ainoa ostokelpoinen. Sille sentään tulee Super Mario Bros. ja World. Siispä laadukasta musiikkia luvassa.

Latska [23.08.2006 15:24:37]

#

Nintendo Wii, selvästi lähinnä minun makuani.

Tuki vanhoille peleille on mainio asia. Ja Nintendon peleissä on aina mukana se tärkein, tuore tai ainakin hyvin vähän kulutettu idea. XBOX360 ei sovi minulle, koska olen teininörtti. (hyvän teininörtin on vihattava Microsoftia) Playstation 2 löytyy hyllystä, mutta iso osa peleistä on samaa roskaa eri paketissa. Sony ja Microsoft saavat konsoleilleen ideattomia tai ainakin paljon käytettyjä pelejä. Nintendo taas uusia ideoita ja hienoja peli-innovaatioita.

Anteeksi mahdollinen yleistys.

Qman [24.08.2006 16:32:46]

#

samaa mieltä. Wiin ohjaustegnologia on hämmästyttävä ja nintendon valttikortti peleissä on tunnelma

HeadCheese [24.08.2006 22:43:08]

#

Tennis, pesäpallo, miekkailu, ammuskelu ja muu vastaava kaukosäätimellä olis kieltämättä aika hauskaa. Eri asia viitinkö ostaa tota Wiitä.

Merri [25.08.2006 02:23:56]

#

Wiin olen ennakkotilannut, mukaan Wii Sports. Muut pelit täytyy hankkia arvostelujen avustuksella; tai sitten kokeiluriskillä. Sekä X360:n että PS3:n pelilistoilta on vaikea löytää mielenkiintoista tavaraa; omassa pelimaussani lähinnä Final Fantasyja löytyy myynnillisesti selvästi korkeilta sijoilta ja niissäkin olen pettynyt kymppiin ja sitä uudempiin. FF3DS on kova juttu kannettavien puolella :)

mikeful [25.08.2006 19:37:51]

#

Tumpelo kirjoitti:

Pelivalikoimakin on mielenkiintoinen: Formula One 06, Final Fantasy XIII, MGS 4, Gran Turismo 5, Call of Duty 3 jne.

Joopa joo. :D Lähes kaikki mainitsemasi pelit ovat malliesimerkkejä paikalleen jämähtäneistä pelisarjoista. Ostakaa mielummin samalla rahalla joku nykyisen sukupolven konsoli ja sillä kottikärryllinen käytettyjä pelejä. ;)

Itse olen Nintendo-mies ja ostanpa ehkä jossain välissä tuon Wii:n. Nintendolla on ollut toistaiseksi parhaat pelit.

Tumpelo [25.08.2006 20:09:30]

#

mikeful kirjoitti:

Tumpelo kirjoitti:

Pelivalikoimakin on mielenkiintoinen: Formula One 06, Final Fantasy XIII, MGS 4, Gran Turismo 5, Call of Duty 3 jne.

Joopa joo. :D Lähes kaikki mainitsemasi pelit ovat malliesimerkkejä paikalleen jämähtäneistä pelisarjoista. Ostakaa mielummin samalla rahalla joku nykyisen sukupolven konsoli ja sillä kottikärryllinen käytettyjä pelejä. ;)

Itse olen Nintendo-mies ja ostanpa ehkä jossain välissä tuon Wii:n. Nintendolla on ollut toistaiseksi parhaat pelit.

Mielenkiintoista, minusta nuo eivät ole laisinkaan paikalleen jämähtäneitä pelejä. Mutta jos ovat, niin sitten ovat myös ne Nintendon iänikuiset Mariot, Zeldat ja Pokemonit. Että älä käy haukkumaan noin vain ilman mitään perusteluja.

Nintendon hyvistä peleistä sen verran että, juu, onhan sillä niitä, mutta vain kultaisilta Nintendo Entertainment System ajoilta. Pitääkin joskus hankkia NES jotta pääsee pelaamaan niitä ensimmäisiä Marioja ja Zeldoja ja Final Fantasyja.

Merri [25.08.2006 22:25:17]

#

Aika kova väite että vain NES-ajoilta: Nintendo DS on täynnäänsä huippupelejä. GameCubella on moniakin loistavia pelejä, mm. Super Smash Bros. Melee ja Mario Kart. Monet arvostavat myös uudempia Zeldoja (varsinkin N64:n Ocarinaa ja Majora's Maskia), Metroid Prime Hunters on monien mielestä parhaita lajityyppinsä pelejä. Sitten mm. Zelda Four Swords on nelinpelinä hauskimpia tapauksia mitä maailmasta löytyy. GameCuben ongelma kuitenkin on ollut siinä, että monet hyvin myyvistä peleistä ovat rajoittuneet Nintendon omiin nimikkeisiin eikä laite myynyt niin hyvin, että myös muut pelitalot olisivat sille pelejä tehneet. Henkilökohtaisesti minua eivät Zeldat, Metroidit ja (kaikki) Mariot niin kiinnosta, mutta silti Nintendon valikoimasta löytyy pelattavaa :)

DS on tällä hetkellä se kruununjalokivi ja riittäisi yksinään varmistamaan Nintendon olemassaolon. Silti myös GameBoy myy edelleen hyvin, esimerkiksi uusioversiot FF5:stä ja FF6:sta ovat vasta ilmestymässä GBA:lle. Wiin hyvä menestys tarkoittaisi Nintendolle selvähköä ykkössijaa konsolipelimaailmassa, vaikka Wii kilpailisi tasaisesti myynnissä jonkun toisen konsolin kanssa.


PS-puolella Gran Turismo 4 sai kritiikkiä siitä, ettei se tuonut mitään merkittävää uudistusta kolmosversioon nähden. Eikä sitä sitten myytykään yhtä paljoa kuin kolmosta. Final Fantasyissa en henkilökohtaisesti ole pitänyt kympistä ja sen jälkeisistä versioista (FFXII vielä kokeilematta). Oikeastaan suurimmiksi uudistuksiksi näissä molemmissa pelisarjoissa PS3:lla on juuri grafiikka.

PS3:n heikkoutena on kuitenkin heikko julkaisupelilista (ja kallis hinta). Sieltä ei paljoa pelattavaa löydy, kaikki vähänkään kiinnostava ilmestyy "sitten joskus". Ja tämä synnyttää mielenkiintoisen tilanteen: jos X360 ja/tai Wii nousevatkin tässä sukupolvessa PS3:n voittajiksi, voivat monet pelit siirtyäkin pois pleikkarilta, koska ne myisivät paremmin muilla laitteilla. PS2:n menestys ei siirry automaagisesti PS3:lle; ei SNES:in menestyskään siirtynyt N64:lle :)

Gwaur [26.08.2006 10:22:28]

#

Tiedättekö muuten, kuinka alkuperäisessä muodossa Wii:lle tulevat vanhat klassikkopelit ovat? Harvemmassa pelissä on näin loistavaa musiikkia ja tässä tapauksessa yksi tärkeimmistä tunnelman tekijöistä on rajoitettu äänimaailma.

mikeful [26.08.2006 12:31:35]

#

Tumpelo kirjoitti:

Pitääkin joskus hankkia NES jotta pääsee pelaamaan niitä ensimmäisiä Marioja ja Zeldoja ja Final Fantasyja.

Älä hanki NES.iä, vaan Wii. Sillekin on tulossa kasa NES:in klassikkopelejä ja ne toimivat ehkä paremmin sillä kuin kohtuullisen vanhalla konsolilla. :)

Tumpelo [26.08.2006 12:40:39]

#

mikeful kirjoitti:

Tumpelo kirjoitti:

Pitääkin joskus hankkia NES jotta pääsee pelaamaan niitä ensimmäisiä Marioja ja Zeldoja ja Final Fantasyja.

Älä hanki NES.iä, vaan Wii. Sillekin on tulossa kasa NES:in klassikkopelejä ja ne toimivat ehkä paremmin sillä kuin kohtuullisen vanhalla konsolilla. :)

Wiissä ei ole mitään legendaarista, toisin kuin siinä komeassa harmaassa laatikossa jonka ohjainkin on niin ergonominen. Lisäksi Wii on paljon kalliimpi.

Gwaur [26.08.2006 22:58:23]

#

mikeful kirjoitti:

Älä hanki NES.iä, vaan Wii. Sillekin on tulossa kasa NES:in klassikkopelejä ja ne toimivat ehkä paremmin sillä kuin kohtuullisen vanhalla konsolilla. :)

Tuo on vähän subjektiivinen juttu.

Alkuperäisistä peleistä löytyy toki bugeja. Jos pelin uudesta tulemisesta löytyvät samat bugit, pelin voi sanoa toimivan yhtä hyvin kuin ennenkin. Jos bugit on korjattu uudessa tulemisessa, joku saattaa sanoa pelin toimivan huonommin, koska uusi versio ei ole tarkka kopio. Kunnon uusiotunnelma saavutetaan vain mahdollisimman tarkalla kopioinnilla. Miten jokin voisi toimia uudella raudalla alkuperäistä paremmin?

Siispä kysyn edelleen, kuinka alkuperäisessä muodossa uudet pelit tulevat tulemaan Wii:lle.

kayttaja-4976 [26.08.2006 23:30:53]

#

Pikkuveli pelaa fanaattisen skitsofreenisesti pleikkari kakkosta. Joo, se tuntuu olevan mehkudaa sen ikäisille. :o Itse en pelaa mitään.

Merri [27.08.2006 04:10:21]

#

Gwaur: mikeful todennäköisesti ei tarkoittanut bugikorjauksia yms. vaan ihan sitä, että Wii toimii aina, NESin kanssa voi olla vähän niin ja näin sen aloittamisen kanssa (tökkää kasetti sisään, kokeile toimiiko, ota pois, puhalla, laita sisään, kokeile toimiiko, heitä laitetta ympäri seiniä, potki, rukoile, peli käynnistyy).

Sitten pitäisi tietää vielä joku tarpeeksi tyhmä henkilö, joka myisi NESin kyllin edullisesti jos laitetta ei itse valmiiksi omista: jostain (lähes) käsittämättömästä syystä esimerkiksi huuto.netissä laitteiden ja pelien hinnat ovat aivan tolkuttomia. Vanha laite ja sen pelit arvossaan: ei tulekaan ihan niin halvaksi kuin uskoisi.

Gwaur kirjoitti:

Siispä kysyn edelleen, kuinka alkuperäisessä muodossa uudet pelit tulevat tulemaan Wii:lle.

Uudet pelit tulevat varmasti täysin alkuperäisessä muodossaan ;) Jos tarkoitat Virtual Consolen vanhoja pelejä, niin en usko että niille tehdään paljoa mitään, kunhan vain varmistetaan että emulaatio pelittää.

Gwaur [27.08.2006 11:38:01]

#

Merri kirjoitti:

Gwaur: mikeful todennäköisesti ei tarkoittanut bugikorjauksia yms. vaan ihan sitä, että Wii toimii aina, NESin kanssa voi olla vähän niin ja näin sen aloittamisen kanssa (tökkää kasetti sisään, kokeile toimiiko, ota pois, puhalla, laita sisään, kokeile toimiiko, heitä laitetta ympäri seiniä, potki, rukoile, peli käynnistyy).

Voihan tuohonkin soveltaa kysymystäni alkuperäistä paremmin toimimisesta. ;)

miiro [27.08.2006 17:30:07]

#

Merri: Tulihan Mario 64:kin DS:lle bugikorjattuna!

Merri [27.08.2006 18:44:07]

#

miiro: se olikin uusioversio, grafiikkaa paranneltu ja niin edelleen, vähän samaan tapaan kuin tuleva FF3DS. Virtual Consolen on tarkoitus tarjota retroa, alkuperäistä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta