Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mistä selville wanhat sivuhistoriat?

Sivun loppuun

mrkebab [25.07.2006 21:43:58]

#

Onko mitään mahdollisuutta saada selville wanhoja sivuhistorioita, jos selaimessa on ollut asetus, että poista esim viikkoa vanhemmat sivustot ?

Tallentuuko tiedot johonkin tiedostoon, mistä ne olisi helppo kaivaa esille ?

Selaimena on firefox

Kentti [31.07.2006 21:45:15]

#

Ei kai, paitsi kuulemani mukaan kaikki tommoset tiedostot tallentuu jonnekkin tietokoneen sisimpään sydämeen (tjs), mistä niitä ei saa ilman erikoisvälineitä paljastettua.
En ole tosin saanut mitenkään vahvistettua tuota väittämää, kuulemma täälläpäin maailmaa olis lähinnä jollain poliiseilla, ym. semmoset pelit...

HUOM! Vaan huhupuheita...

Extreme [01.08.2006 15:12:00]

#

Poistettuja filuja voi yrittää tonkia R-Studio nimisellä softalla (maksullinen tosin).

R-Studio kirjoitti:

This utility recovers files from FAT (FAT12, FAT16, FAT32), NTFS, NTFS5 (created or updated by Win2000), Ext2FS/Ext3FS (Linux file system) and UFS1/UFS2 (FreeBSD/OpenBSD/NetBSD file systems) partitions on local hard disks. It can also recover files less than 64KB from NTFS, FAT, ExtFS and UFS partitions over network.

EDIT:
kannattee ainakin kokeilla koska se ei mittään maksa =)

R-Studio kirjoitti:

The only limitation is that DEMO versions do not recover files larger than 64KB.

T.M. [01.08.2006 15:15:51]

#

Voi mennä aika hankalaksi kyllä, kun noin pienistä tiedostoista kuitenkin on kyse. Ehkä jopa mahdotonta löytää niitä enää, epäilen että niitten päälle on jo tallennettu jotain.

Grey [01.08.2006 16:21:49]

#

Tai sitten katsoa josko Handy-Recovery olisi vielä ilmaisohjelmien joukossa. Toimiva, mutta älä erehdy palauttamaan salattuja tiedostoja, jollet sitten tiedä miten moisten salauksen saa purettua..

-Grey-

HellCome [03.08.2006 11:15:20]

#

Kysymykseen en tiedä vastausta, mutta tuo Kentin juttu kuulostaa minustakin tutulta. Jostain muistelisin lukeneeni, että Wintoosassa olisi joku/joitain kansioita, joita ei yksinkertaisesti listata missään. Tällaiseen kansioon/tiedostoon sitten tallentuisi mm. IE:n kaikki toiminnot. Tosin luulisi, että kyseisen tiedoston koko alkaisi olla kymmenen vuoden jälkeen jo melkoisen suuri, mutta mistäs sitä Mikkisoftasta koskaan tietää?

Metabolix [03.08.2006 14:34:55]

#

Yksi salaperäinen kansio on jokaisen Windows-aseman juuresta löytyvä System Volume Information. Näyttäisi minulla vievän juuri nyt 106 megatavua C-asemalla ja 20 kilotavua F:llä. Sieltä olen sen joskus poistanutkin, mutta takaisinhan se tuli. Mitään ei nähdäkseni hävinnyt.

ville-v [03.08.2006 15:32:52]

#

Metabolix kirjoitti:

Yksi salaperäinen kansio on jokaisen Windows-aseman juuresta löytyvä System Volume Information. Näyttäisi minulla vievän juuri nyt 106 megatavua C-asemalla ja 20 kilotavua F:llä. Sieltä olen sen joskus poistanutkin, mutta takaisinhan se tuli. Mitään ei nähdäkseni hävinnyt.

Eikös sinne tallennu järjestelmän palautuspisteet?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta