Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Etsitään innokkaita

Sivun loppuun

Pyrkyri [02.06.2006 15:34:51]

#

Tässä se nyt ois, design documentti uuteen isometriseen engineen. Olen yrittänyt selittää asiat niin selkeästi ja tyhjentävästi kuin vain pystyn.

3D-Lit.pdf
(oikeeta nappia ja save, kiitos)

Pari kuvaa QBasic-testiversiosta:
PerPixel
Pöytä et boxeja

Eli, eli, etsitään kiinnostuneita C++/C/taijokin taitajia, jotka osaisivat kääntää tuon vähän kehittyneemmälle kielelle. Nyt ei mitään "Siinä on niin paljon hommaa", mä väsäsin ton testiversion QBasicilla parissakymmenessä työtunnissa. Ei se Kiinanmuurikaan copy/pastella syntyny. Niin tulkaa toki muutkin intoutuneet mukaan vaikka suunnittelee karttoja, ääniä tai muuta contenttia.

Homman ideana siis että minä teen grafiikkaa (spriteja että tekstuureita), mulla on jo tuotantolinja valmiina ja saisin varmaan parissa viikossa kunnon testigraffat valmiiksi. Projektin alustava tarkoitus on tutkia uusia mahdollisuuksia vanhoihin pelimuotohin (haluan että lopputulos näyttää old-schoolilta, mutta ihan käsittämättömän nykyaikaisilla tekniikoilla). Jos useampi koodaaja on kiinnostunut niin kokeneempi ottakoon koordinaattorin paikan.

Content coordinator: That would be me
Code coordinator: ?
Community coordinator: ?

ps. Ainiin, kertokaa heti jos jokin mättää tossa documentissa.

Merri [03.06.2006 15:26:29]

#

FreeBASIC saattaisi olla ihan riittävä, nykyinen koodi toimii siinä varmaan suoraan ja kaiken lisäksi se tukee monia C-mäisiä ominaisuuksia (mm. pointterit, ++, --, bitshiftit...) - ongelma toki se, että kääntäjän kehitys on vielä kesken, jolloin kääntäjän päivittäminen uudempaan versioon voi rikkoa jotain. Lisäksi kääntäjän tuottama lopputulos ei ole kauhean optimoitua.


Valitettavasti tuo genre ei kiinnosta, jotta jaksaisi osallistua.

Grey [04.06.2006 12:01:38]

#

Itseäni taas koko tuo genre kiinnostaa, ym. mutta C-taitoja ei ole nimeksikään. Osaa edes hello worldia tehdä, vaikka esimerkki onkin nähty miljoonaa kertaa X-D

-Grey-

ZcMander [04.06.2006 12:38:22]

#

"psX = mmX * 44 + mmY *-44
psY = mmX * 22 + mmY * 22"

Eikös sen pitäisi olla:

"psX = mmX * 44 + mmY *-44
psY = mmX * 22 + mmY *-22"

kayttaja-2791 [04.06.2006 12:47:47]

#

Onko tuo dokumentti todellakin tehty 06.02.2006 (dd.mm.yyyy) kuten siinä mainitaan? Olettaisin että päiväys on tehty mallilla mm.dd.yyyy, mitä ei Suomessa pahemmin käytetä? Samoin dokumentin kieli oli vähän ikävän epävirallisen näköistä, antoi sinänsä vähän huonon kuvan projektista.

Ei muuta kommentoitavaa, jatkakaa ;)

Extreme [04.06.2006 13:09:39]

#

Grey kirjoitti:

Itseäni taas koko tuo genre kiinnostaa, ym. mutta C-taitoja ei ole nimeksikään. Osaa edes hello worldia tehdä, vaikka esimerkki onkin nähty miljoonaa kertaa X-D

-Grey-

Sama täällä. Kiinnostusta löytyis mutta C-taitoja ei :D

Pyrkyri [04.06.2006 13:30:10]

#

ZcMander, ei kyl tuo mun kaava on oikein.
Tarkista tästä: MapMatrix to PixelSpace

JTS, joo se on mm.dd.yyyy, mun rannekello (joku käyttää viel semmosia ;) toimii sillä tavalla.

Ajattelin vähän päivitellä tuota documenttia, lisätä siihen juttuja, ehkä jopa muokata vähän virallisemmaksi (turhaa mun mielestä), hienoa että on innostuneita vaikkei ole vielä kukaan mukaan tullutkaan. Olen pahoillani jos olen puskenut vähän liiankin innokkaasti, on vain hirveä draivi päällä.

Itselläni on pienehköt C-kielen taidot, muttei mitenkään riittävät. Pitää katsoa jos saisin ensi viikolla jotenkin tehtyä tuon saman alun mitä QB:llä väänsin, niin löytäisin varmasti helpommin jatkajia siihen.

Hei, jos joku osaa Englantia edes kohtuullisesti niin pystyisikö kääntämään tuota PDF:ää niin voisin lähettää sen SourceForgeen tai vastaaviin? Tekstin voi tehdä esmes wordpadilla niin mä voin taittaa sen.

ps. Testigrafiikoita tulossa pian.

Extreme [04.06.2006 14:01:11]

#

Pyrkyri kirjoitti:

Olen pahoillani jos olen puskenut vähän liiankin innokkaasti, on vain hirveä draivi päällä.

Rautaa pitää takoa silloin kun se on kuuma ;)

Merri [04.06.2006 16:48:50]

#

Olisin muuten ehkä kääntänyt, mutta suomenkielinen ei tunnu sen vaivan arvoiselta, vaikkei dokumentti kauhean pitkä olekaan. Documentti, mäp, esimerkki kartta... hassua kyllä, vähän kuin englantia joka on väännetty suomalaisittain. Teknisen oloiseen dokumenttiin ei yksinkertaisesti sovi rento "kieli poskella" -tyyli. Jos tuon meinaa kääntää, niin voisi olla hyvä saada alkukielinenkin paremmalle mallille.

Pyrkyri [04.06.2006 17:32:02]

#

Okei, ymmärrän yskän :)

Teen huomenna siitä asiallisemman version (ehkä yritän kääntää sen kokonaan englanniksi jos vain luonnistuu).

Pyrkyri [06.06.2006 17:32:36]

#

Okei, PDF on nyt käännetty englanninkielelle. Osoite on sama 3D-Lit

Kertokaa jos siinä on ihan hirveitä kielikukkasia tai muutenvain epäloogisuuksia.

Gwaur [06.06.2006 17:46:32]

#

Ainakin kuudennen sivun "Esimerkki paletti" (sisältää yhdyssanavirheen) on jäänyt kääntämättä.

Pyrkyri [06.06.2006 18:03:09]

#

Ah, kiitos. (jäi näköjään myös vasen ja oikea seinä)

Korjataan välittömästi.

Huomenna tulee sit ekat animoidut spritet.

exAtuu [10.06.2006 04:59:29]

#

Pysytääs nyt aiheessa. Itseäni kiinnostaa aihe ja tarkoituksena olisi itsekin aloittaa isometrisen pelimoottorin teko. C++:aa on tullut opiskeltua, mutta enpä silti mihinkään kunnon projektiin uskalla taitoineni lähteä. :)

Eiköhän täältä tahi Mureakuhasta joku löydy.

Sunnuntaimod.: Ketjusta poistettu nyt turhat offtopicit

Queq [10.06.2006 18:26:52]

#

Wau, hienon näköistä! Miten lähdit rakentamaan moottoriasi? Käytitkö jotain opasta referenssinä?

tkok [03.07.2006 16:17:46]

#

Oisko tota .PDF tiedostoa vielä suomeksi että en vaan ymmärtäny mitään väärin.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta