Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tietokantajuttua...

Sivun loppuun

kojamo [27.04.2006 16:39:42]

#

Mikä on paras keino, kun pitäisi saada Accessin tietokannalle joku kääntäjä joka tuo tiedot sinne?

Tilanne on seuraava tieto luetaan viivakoodista viivakoodilukijalla ja tieto tulee langattomasti eli TCP-IP:n kautta? Viivakoodista luetaan numerosarja joka tallennetaan tietokantaan sekä samalla tallennetaan sen hetken lukuaika. Viivakoodi tyyppiä ei ole vielä päätetty, onko sillä väliä tässä tapauksessa, EAN vai CODE39? Tieto pitäisi saada Accessin tietokantaan...tietoa tulee kolmelta eri lukijalta.

Luku tapahtuu noin 1-10 sekunnin välein. Tunnistus itsessään ei ole ongelma.

Mites tuommonen viivakoodi hommeli saadaan käännettyä Accesille? ohjelmointi kokemusta tasan nolla…mietinnässä oisko Labview helpoin tie? vai mitä nämä muut PHP:t ynnä muut ovat?

Antakaapa vinkkiä – kiitos!

ajv [27.04.2006 21:57:08]

#

"Tieto tulee langattomasti, eli TCP-IP:n kautta"?

Siis mihin se tieto tulee? Verkkokortille?

peran [28.04.2006 01:49:46]

#

Acce$$ on Mickro$oftin tuote -> On lähes pakko käyttää Mickro$oftin tuotteita -> .NET, C#, ASP, VisualBasic.

Todettakoon, että Access-kannalle on varsin tiukat vaatimukset lisätä 1-10 sekunnin välein tietoa, mutta se ei ehkä välttämättä hajoa käsiin. Ongelmia todennäköisesti tulee eteen tietokannan valinnan takia.

Haluan vielä varmistaa, että onko varmasti pakko käyttää Acce$$-tietokantaa ?

ajv:n asialliseen kysymykseen vastaan kysyen, että ilmeisemminkin viivakoodinlukija pystyy automaagisesti täyttämään http:-lomakkeen ?

Eli ainakaan minulle ei ole selvinnyt, onko viivakoodinlukija yhdistetty tietokoneeseen, joka lähettää vastauksen, vai onko se älykäs viivakoodinlukija, jossa on WLAN itse lukijassa, vai käyttääkö lukija jotain muuta langatonta yhteyttä ?

BadSource [28.04.2006 07:40:00]

#

peran kirjoitti:

Todettakoon, että Access-kannalle on varsin tiukat vaatimukset lisätä 1-10 sekunnin välein tietoa, mutta se ei ehkä välttämättä hajoa käsiin.

Ja väite perustuu mihin? Omien kooditestisessioideni puitteissa 75 000 tuloskirjausta sekunnin välein ei vaikuttanut Access kannan toimintaan suuntaan tai toiseen, testaaja vain väsyi odottelemaan. ~30 000 tulosta kolmesta eri lähteestä samanaikaisesti ~1½ sekunnin välein myöskin sujui ongelmitta sisäverkon yli.

peran kirjoitti:

Ongelmia todennäköisesti tulee eteen tietokannan valinnan takia.

Anti-Mikkisofta-puritaanien suunnalta kenties? "Tuo ei voi toimia, kun se kerran on Micro$oftin tekemä."

Itse kysymykseen. Jos viivakoodinlukijan liikennöinti tietokoneen kanssa tosiaankin toimii TCP/IP:tä käyttäen, niin arvojen lukemisen ja siirtämisen tietokantaan voisi hoitaa helposti jonkinlaisen Winsock-härpäkkeen avulla, joista on Putkassakin useita eri esimerkkejä lähinnä Visual Basicilla ja C++:lla tehtyinä. Vaikeudeltaan tuollaisen palikan tekeminen on ohjelmoinnin alkeita, jos viivakoodinlukija vaan lähettää tuloksen selkokielisenä (Ainakin VB:llä, sillä C++:stä minulla on hyvin vähän kokemusta).

ajv [28.04.2006 11:12:32]

#

Asiaa on mietitty taas ainakin kahdessa paikassa:
http://mureakuha.com/keskustelut/9?12070

kojamo [28.04.2006 14:52:13]

#

Elikkäs tieto tulee langattomasti, en ole vielä valmistajalta saanut vastausta mikä malli olisi käypä vaihtoehto. Lukijoissa ei ole sisäistä Wlan-lähetintä mutta homma onnistuu kun lisää kaapelilla lukijaan erillisen Wlan-lähettimen. Wlan-verkko on jo käytössä...

Tietokannoista ei ole oikein kokemusta, siksi päädyin Accessiin. Guruthan ei Accessia miellä miksikään, mutta tässä tapauksessa tietokantaan tulee vain kolme taulukkoa ja niihin kaksi tietuetta, luulis olevan Access ihan käyttökelponen ohjelma?

Käsittääkseni liikennöinti toimii tässä tapauksessa TCP/IP:llä...sitä en tiedä (vielä) missä muodossa tieto lähtee ja miten hoituu vastaanotto.

Juuso [01.05.2006 21:33:33]

#

En miellä itseäni guruksi ja olen siitä huolimatta sitä mieltä että Access ei ole hyvä ohjelma. Kannattaa tutustua esimerkiksi PostgreSQL tai MySQL -kantoihin, sillä ainakin PostgreSQL-kanta käyttää standardia SQL:ää. Tästä on paljon iloa jos joudut itse tekemään sovelluksia , sillä avun saaminen on paljon helpompaa. Minulle on sanottu ettei Access ole täysin standardi SQL:n kanssa.

kojamo [02.05.2006 13:36:53]

#

Ok, no milläs tuommonen ASCII-tieto saatas helpoiten talletettua? Ku se tulee malliin koneelle TCP/IP:tä käyttäen.

oisko se tuo winsock?

Megant [02.05.2006 15:47:51]

#

Winsock ei ole tietokanta, se on sockettijutut Window$ille.
Socketit taas ovat kuin putkia, jotka avataan kahden koneen välille ja siellä sitten menee tietoa. Eli siis tämä TCP on eräs socketti-tyyppi.
Socketit ovat kehitetty muistaakseni Unix-aikana.
Siis socketeilla lähetellään tietoa ympäri verkkoa ja myös mahdollisesti oman koneen sisällä.

kojamo [02.05.2006 21:00:43]

#

Megant kirjoitti:

Winsock ei ole tietokanta, se on sockettijutut Window$ille.
Socketit taas ovat kuin putkia, jotka avataan kahden koneen välille ja siellä sitten menee tietoa. Eli siis tämä TCP on eräs socketti-tyyppi.
Socketit ovat kehitetty muistaakseni Unix-aikana.
Siis socketeilla lähetellään tietoa ympäri verkkoa ja myös mahdollisesti oman koneen sisällä.

Kyllä-siis tarkoitin tuota siirtoa tietokantaan, eli käyttäen tuota Winsockkia.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta