Miten saan että kun mun sivulle menee se kuvake mikä näkyy esim. IE:n osoiterivin alussa oleva IE:n kuvake muuttuu joksikin toiseksi?
Olen joillain sivuilla nähnyt sellaisia.
Esim huuto.netissä on sellainen torvi normalin kuvakkeen tilalla.
En nyt täysin varma ole, mutta oiskos ollu tällätavalla
<link rel="icon" href="kuva.ico" type="image/ico"/>
Cube kirjoitti:
En nyt täysin varma ole, mutta oiskos ollu tällätavalla
<link rel="icon" href="kuva.ico" type="image/ico"/>
Mihin kohtaa lähdekoodia toi laitetaan?
"STYLE":een?
Toi toimi vain Firefoxilla. Ei IE:llä.
Kyseessä on siis favicon, joka on käytössä myös ohjelmointiputkassa, joten kurkkaappa vaikka putkan html-lähdekoodista miten ja mihin tuo tehdään. Ja voi olla, että täytyy tyhjentää selaimen välimuisti, ennen kuin se ilmestyy näkyviin.
Se kuva on nimeltään "favicon" eli "favorite icon", joka on alunperin tarkoitettu kirjanmerkkien visualisoimiseen.
Lisäät koodin:
<link rel="shortcut icon" href="sinunkuvasi.ico">
<head>- tagien väliin sivullesi, niin toimii kaikilla selaimilla.
..ja http://www.chami.com/tips/Internet/110599I.html <- tuolla voit tehdä kuvastasi "favicon"in.
En halua faviconia vaan sellasen mikä näkyy osoiterivillä.
Ei tän putkankaan oma toimi mun IE:llä vaikka on suosikeissa.
Onko se tää (yritin löytää huuto.netin lähdekoodista, en tajua mitään htm:stä :-) ):
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/fi/styles-palkki.css">
Ei varmaan. ".css"
Tiedätkö jonkin sivun, jossa kuva näkyy IE:llä osoiterivillä?
huuto.net
Wikipedia valaisee asiaa:
Wikipedia kirjoitti:
(current use of Internet Explorer version 6 on Windows XP only uses the favicon for bookmarked pages).
Seiskaversio vissiin näyttää muutenkin.
EDIT: esimerkiksi juuri tuon huuto.netin favicon ei näy omassa IE:ssäni. Vain Favourites-hakemistossa, jos sen sinne lisään.
Minä sain kyllä Ohjelmointiputkan kuvan osoiteriville, kun lisäsin sivuston ensin suosikkeihin. Samaten huuto.netin kuva tuli näkyviin vasta suosikkeihin lisäämisen jälkeen. Onkohan IE:n versioissa eroja? (minulla IE6)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.