Mun pitäis tehdä seuraavanlainen ohjelmanpätkä;
Ohjelman avulla saa tallennettua ilmoittautumisia kursseille.
tallennettavat tiedot:
Oppilaan nimi
Puhelinnumero
Lähiosoite
Postinumero
Postitoimipaikka
Syntymävuosi (VVVV)
Kurssin nimi
kurssin alkupäiväys (muodossa VVVVKKPP)
Kurssin loppupäiväys (muosossa VVVVKKPP)
Lopuksi pitäisi saada listaus jossa näkyy kaikkien kurssilaisten nimi, syntymävuosi ja kurssi. (Listaus ruudulle)
QB vai VB? Lisäksi voit itsekin vastata tähän aiheeseen, tuollaisten "lisäys edelliseen" -aiheiden perustaminen on turhaa. Niin, ja nythän on muokkaus -ominaisuuskin olemassa.
Toivottavasti et nyt hae aivan täysin valmista ohjelmaa, vaan sinulla on jo jotain omaakin aluillaan.
Olen tehnyt ohjelmaa jo melko pitkälle, mutta epävarmuus iski.
Onkos tämä joku koulusta saatu tehtävä? Jos et hae valmista ohjelmaa niin sinun olisi järkevää kertoa mitä kohtaa ohjelmasta et osaa toteuttaa. Tuohan on aika yksinkertainen juttu, riippuu tietenkin mihin ja miten nuo tiedot tallennetaan. Tarvitseeko tietoja salata tai jotain muuta? Ja se kieli kannattaa edelleen mainita.
Edit: Jaa olitkin tuolla pelleillyt jotain ja maininnut sen QB:n. QB:lla tuon pitäisi kyllä onnistua alle minuutissa.
Yritä suunnitella ohjelman toiminta itse ja tehdä sitä niin pitkälle kuin pystyt - tuollaista ohjelmaa tuskin kukaan ehtii / jaksaa kokonaisuudessaan tehdä. Sitten kun törmäät ylitsepääsemättömään ongelmaan ohjelman teossa, voit kysäistä apua, ongelmallisen koodinpätkän kera mieluiten.
Olen tehnyt ohjelman niin pitkälle, että saan siihen tallennettua kaikki nuo tiedot, mutta sitten tuo listaus. Miten teen ohjelmaan tuon listauksen, eli että saan kaikki kurssilaiset listattua enkä vain yhtä osallistujaa.
Jos ne on taulukossa, ja tiedät, montako kurssilaista on, niin loopissa printtaat jokainsen tietueen erikseen näytölle..
Ei onnistu...
Jos tiedot ovat järkevästi muistissa, kyllä tulostamisen pitäisi onnistua noin niin kuin proguru sanoi. Ilman tarkempaa tietoa ohjelmastasi on hyvin hankala neuvoa - kerro siis ainakin, miten ja mihin ohjelmasi tallentaa tiedot.
Sorsasi voisi kenties auttaa? Tässä hahmotelmaa miten ja kuinka tämän voisi toteuttaa: (huom. ei pakosti toimi, ja kaiken maiilman erheitä löytyy, mutta Qb-koodi näyttää ihan pseudolta ;)
' Jätetään ton tyypin määrittely poies ' ... Const Maara = 10 Dim data(Maara) As Kurssilainen ' Tässä vaiheessa tehtäisiin tietojen syötöt ym. ' Tulostetaan kurssilaisten tiedot: For i = 1 to Maara Print "Nimi: "; data(i).Nimi; " Ikä: "; data(i).Ika; ' jne Next i
VB ois ehkä järkevämpää ja helpompaa tehä tämä.
Onko kyseessä QBasic vai Visual Basic?
Normaali tiedosto vai tietokanta?
Kirjoitappas sähköpostiini, katsotaan mitä voin tehdä...
teme55@luukku.com
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.