Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C: Aimb... Eikun siis muistipaikan arvon lukeminen

Sivun loppuun

crafn [01.04.2006 20:52:01]

#

Eli miten luetaan jostain tietystä muistipaikasta muistipaikan arvo?

Metabolix [01.04.2006 21:09:52]

#

Mistähän muistipaikasta nyt puhut? Yleensä käyttöjärjestelmät eivät anna ohjelman lukea oman muistinsa ulkopuolelta. Mutta teoriassa ((char*)osoite) on "toimiva" osoitusratkaisu ainakin suojaamattomissa järjestelmissä kuten MS-DOSissa.

crafn [01.04.2006 21:19:19]

#

Mutta miten se muistipaikan luku toimii käytännössä :D

rndprogy [01.04.2006 21:21:20]

#

kaikkee kivaa tietoo voi lukea ihan hexaeditorillakin.

tejeez [01.04.2006 22:01:53]

#

Joo, ei sitä aimbottia kannata ainakaan muistipaikkaa lukemalla tehdä. Se haluttu muistipaikka on kuitenkin ohjelman joka käynnistyksellä eri, ja ei tosiaan käyttöjärjestelmäkään anna.

crafn [01.04.2006 22:04:47]

#

Jaaa.... No pitääkö se tehdä sit sillee et lukee niitä saapuvia paketteja ja mites niitä paketteja sitten lueskellaan? :)

late-late [01.04.2006 23:58:34]

#

jos nyt kyseessä on joku kaupallinen peli, on erittäin todennäköistä että serverin ja clientin välillä kulkeva tieto on cryptattu eli et varmasti tule saamaan siitä irti mitään järkevää

Metabolix [02.04.2006 00:16:57]

#

Etkä kyllä muutenkaan saisi. Hyvä jos edes silloin, kun tuntisit lähdekoodin. Aivan samoin kuin jos avaat heksaeditorilla kuvatiedoston (jonkin pakatun, kuten JPG:n tai PNG:n), niin tuskinpa siitä saat mitään irti.

crafn [02.04.2006 12:05:14]

#

No voi hitsinhitsi :P

NanoSoft [02.04.2006 19:31:57]

#

jos olet aimbottia niin eikö kannattaisi tehdä siihen semmoinen offset systeemi värin etsintään? Etsi vaikka cheatenginellä pelisi muistipaikan vaihtajan osoitete (vaikee selittää mut tajuut sitten kun teet cheatenginen oppaan kokonaan) ja etsi sen kautta tarvittava muistipaikka ja sählää sitten sen kanssa miten haluut


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta