#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <math.h> int main () { int kata; int katb; int hypo; int poksi; scanf("%i", &kata); scanf("%i", &katb); poksi = pow(kata,2) + pow(katb,2); hypo = sqrt(poksi); printf("Hypotenuusa: %i\n", hypo); }
Windowssilla lcc käännettynä toimii nätisti mutta linuxilla gcc:
hyp.c:(.text+0x8d): undefined reference to `sqrt´
Mikäs tota linuxin neliöjuurta vaivaa?
Annat linkkeriparametrin -lm, joka siis linkittää mukaan matematiikkakirjaston. Windows-kääntäjä on tyhmä ja buginen, kun itse tekee tuollaisen ;)
Kiitti, lähti toimimaan..
Ei toi windows kääntäjä nyt niin buginenkaan ole vaikka luulis kylläkin, se on vaan hieman itse-ajatteleva
D4_B34M kirjoitti:
itse-ajatteleva
Siitäpä oiva mainoslause winblowssille. Pistähän patentoiden ennen kuin bill portti kerkee :D
Solariksen man-sivun mukaan kaikki math.h:n määrittelemät aliohjelmat löytyvät matematiikkakirjastosta (libm) ja osa niistä on myös määritelty c-kirjastosta (libc). Sinällään aivan fiksua olettaa, että jos käytetään math.h:ta, liitetään matematiikkakirjasto mukaan.
Lurah kirjoitti:
D4_B34M kirjoitti:
itse-ajatteleva
Siitäpä oiva mainoslause winblowssille. Pistähän patentoiden ennen kuin bill portti kerkee :D
Ei taitaisi auttaa patentointi kun billi vetoisi windowssien olleen itseajattelevia jo 1 versiosta lähtien. :D
@D4 B34M: LOLLERO :D
Ei Skynet^H^H^H^H^H^HWindows voi olla saavuttanu vielä tietoisuutta. Maailmaa ei oo vielä kohdannu ydintuho.
Blaze kirjoitti:
Ei Skynet^H^H^H^H^H^HWindows voi olla saavuttanu vielä tietoisuutta. Maailmaa ei oo vielä kohdannu ydintuho.
Ei se että winblows tietoisuuden saavuttaisi tarkoita suinkaan samaa kuin että se osaisi jotain tuhotakin paitti käyttäjänsä (tässä tapauksessa siis omansa) hermot.
eikä se voi niitä pommejansa ampua ko ruutu huutaa illegal functioncall ja atk-tuki vasta kasaa päivityksiä :D
heh.. läppä on hyvää, mutta karkaa pahasti aiheesta ;D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.