No kysyn jälleen kerran täältä neuvoa . Minkälaisen tekstiseikkailun tekisin ? huom ! oon tekemässä sitä quick basicilla .
Saatpas vinkin: Älä tee tekstiseikkailua...
tee jatkoo mun puukko junkkarit pelille..:)
ite en jaksa..:)
pari ideaa..
1. TietoVisa?
2. (jonku) etsintä
mikäs sen puukko junkkarit pelin latausosote on ?
Tee osta tomaatti peli! Oon joskus tehny sellasen pitää ettii rahaa ja sit ostaa tomatteja!
Tee semmonen tekstiräiskintä.. tieteski vuoropohjainen..
Eli vaikkapa:
Pekka ampuu sua rintaan hänen 45.-kaliiperisella ,( 1. Vaihda ase (Nykyinen: 9mm automaattipistooli) ..(Myöhemmin) Ammut Pekkaa rintaan. Tunnet kuin olisit hidastetussa pelissä.. luoti tursuaa läpi Pekan rinnan jättäen raa'at verijanat valumaan kohti lattiaa..
lainaus:
mikäs sen puukko junkkarit pelin latausosote on ?
empä tiiä toimiiko se puukko junkkari mun sivuilla mutta mene
http://www.roskasoft.cjb.net
(NE ON MUN EKAT (ja vikat) `SIVUT)
ellei toimi niin voin laittaa emaililla
Joo ei se puukko junkkari toimi siellä sun sivuilla. Saisko sitä mistään muualta?
Itse muuten ajattelin joskus tehdä tuollaisen tekstiräiskinnän, joka olisi ollut osana isompaa peliä. Eli peliä jossa voisi seikkailla, suorittaa tehtäviä ja taistelut kävisivät tuon tekstiräinnän perusteella. Pelissä ei väärää vastaus vaihoehtoa olisi ollut ja siinä olisi ollut useita loppuratkaisuja. Aikana pelissä olisi ollut lähitulevaisuus vuodet 2075-2080 ja paikkana maan. Enpä kumminkaan ikinä saanut valmiiksi, en nimittäin saanut kunnolla juonta kokoon ja homma kaatui siihen. Joten koetappa tehdä joku tuon tapainen peli, jos jaksat juonen kekesiä. Jos et jaksa niin voithan tehdä MacGyvereiden tapaisen pienen seikkailun vaikkapa Michael Knightista (Ritari Ässä) tai jostain muusta TV ohjelmasta/elokuvasta.
luoti tursuaa läpi Pekan rinnan jättäen raa'at verijanat valumaan kohti lattiaa..
siis ton kohdan vois jättää pois. must mihinkää tekstiseikkailuun ei sovi:
YÄÄÄH! VERI ROISKUUUUU!
..mut toi räiskintätesktipeli olis kyl hyvä idea.
mut sit, ton "luoti tursuaa" tekstin tilalle vaikka:
"Luoti kilahtaa pekkaa päähän ja nätti reikä päässä pekka kaatuu maahan pyörien" tai jotain vastaavaa, ehkä vähän humoristisempaa!
hmm..prkl..
Eipä sitä varmaan mistään saa ku se ei toimi mun sivuilla...
laitan sen postilla...
lainaus:
Saatpas vinkin: Älä tee tekstiseikkailua...
??
Sä oot syvältä LL
No, tarkoitin että elä tee tuommoista tekstiseikkailua jossa on vain vaihtoehtoja, vaan tee kunnon sierra-tyylinen peli...
Ja miksi teet enää tekstiseikkailuja. Sun tiedoissa lukee "Qbasic(3)".
Joop, no lopetetaampas tämä ilkkuminen...
Eihän me vielä mitään ilkkumista voida lopettaa. Kaikelle nimittäin löytyy selitys, kuten aina. Joksu väitti tuolla muinoin valmistavansa sekä tekstiseikkailuja että 3d-räiskintöjä, joten luultavasti tekstiseikkailut ovat pojan suuri fantasia.
Sitäpaitsi voihan tekstiseikkailuja tehdä vaikka olisi kuinka guru tahansa, eikö? Eikä noihin proofilien tietoihin ole juurikaan luottamista, itsensä realistinen arviointi kun on vaikea laji. Siksipä minä en sitä edes yritä...
tekstiseikkailut on parhaita!
no yks syy miks mä teen tekstiseikkailuja on että kaikki kaverit pitää niistä kun ne ei oo mitään ihmeellisiä ohjelmoijii
yritin tehä texti seikkailuu QB mut se rupes valittaa siin GOTOO
nyt teen animaatioo mut täs hyvä vinkki
CLS
PRINT "(NIMI)"
SLEEP 2
CLS
END
ja sit vähän näyttävämpi
CLS
PRINT "1.(OTA JOTAI)"
PRINT "2.(TAAS JOTAI)"
PRINT "3.(TAAS JOTAI)"
DO
CASE UCASE$(INKEY$)
CASE IS = "1" GOTO 1
CASE IS = "2" GOTO 2
CASE IS = "3" GOTO 3
END SELECT
LOOP
END
1 :
sun pitää tehä goto 1 2 3
esim tälleen
1:
cls
color 4
print"otat jotain"
end
2:
cls
color3
print "taas otat jotain"
3:
cls
color 16
print "otat jälleen kerran jotain"
Eieiei pojat. Goto on pahasta... Kaiken saa tehtyä ilman gotoa kun jaksaa miettiä.
Goto on syntiä, helvettiin joudutte.
Kyllä sitä QB:tä eräät vaan jaksaavat raiskata.. ei ihme että QB-ohjelmoijilla on niin huono maine ;/
lainaus:
ei ihme että QB-ohjelmoijilla on niin huono maine ;/
noist sun tiedoist näkee et oot kehno ohjelmoija fawkz .
et hauku vaan iittees taitamattomuudestas .
lainaus:
lainaus:
lainaus:
Jos fawkz olisi huono ohjelmoimaan (qb:llä) niin mitenkäs fawkz sitten olis tehny qb-b:lle sen 3D-starfieldin?
lainaus:
Missäs tiedoissani tällaisen kohdan löydät? Enkä kyllä tietääkseni ole missään tiedoissani väittänyt hyväkään olevani.
No voisit ainakin toho tietojen "Osaamat kielet" kohtaan jotain laittaa..
Menee vähän OffTopikiksi..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.