Argh, oon tehny jotain laskimia, lukenut funetin c++ opasta nyt jonkin aikaa, ja tuli ideapula. en keksi enää mitään ohjelmoitavaa, kun mitään superhienoa/med. hienoa ei vielä osaa tehdä :P. Antakaa jotain ideoita :D
Selaa vaikka koodivinkkejä, ja ota niistä ideoita.
hmm... ilmeisesti kyseessä on vielä konsolipohjainen ohjelma? Jos näin on, niin koetappas tehdä IRCBot. Eipä pitäisi olla kovin hankalaa, varsinkaan jos on hyvät ohjeet. Opit ainakin käyttämään socketteja. Vinkiksi, että jos saat sen liittymään kanavalle, saat sen tekemään melkein mitä vain...
Miksi sen pitäisi botti olla? Oma klientti vain saman tien.
Noh, botista on melko helppo edetä moiseen vaiheeseen..
Minäkin olen tuon botti idean saanut ja lähdin tekemään sitä tuosta mureakuhan koodivinkistä missä oli irc botin runko. Kannattanee tutkia noiden irc-botti-koodivinkkien koodeja josta myös selviää miten tuo koko irchommeli toimii. Niin minä tein. :)
EDIT:
Connektasin eräälle servulle ja siellä oli tämmöinen teksti:
"NO UNAUTHORIZED BOTS (no, your bot is not authorized)"
Meinaako tuo että botteihin täytyy olla jonkunlainen lupa tms?
Enkkuni ei ole kauhean hyvä. :)
Ilmeisesti, kyllä. Ei tainnut olla Qnet tai IRCnet
Google kertoo, että kyseessä oli EFNet. Tarkemmin sanottuna efnet.cs.hut.fi.
se oli todellakin EFNet. Ja Qnettiin ja IRCnettiin ai tarvitse lupia?
Ei ainakaan käytännössä... Ja irc.kolumbus.fi:n MOTD ei puhu mitään bottikiellosta.
Haa, siinäpä vasta hyvä idea >:D ! kiitoksia ideasta + vinkeistä. taidanpa koulusta kotiin päästessäni sitä aloittaa väsäämään.
Vinkiksi suosittelen lukemaan jonkin valmiin botin sorsaa, sekä tutkimaan, miten irc toimii
Putkaposteja kannattaa myös yrittää, vaikkeivat ne vaadikaan varsinaisesti ohjelmointitaitoa vaan paperia, kynää ja järkeä.
Täällä on hyvä unix pohjanen koodi mitä minä käytin pohjana. Parilla muutoksella menee myös winukkaan. (Winsockin includet ja lib:it, Winsockin asennus ja lopetus. Unixin includien poistaminen) :)
Miksi katsoa valmista mallia ja kirjoittaa sama uusiksi mahdollisesti uusilla muuttujanimillä? Itse ainakin pidän mielenkiintoisampana ja opettavampana keksiä ratkaisun itse.
Eli tässä tapauksessa selvittäisin ensin kuinka socketteja käytetään. Niillä pientä testailua että saadaan haluttua dataa lähetettyä & vastaanotettua jne. Sitten selvitetään minkälainen on IRC-protokolla. Netistä löytyy yksityiskohtaiset selostukset miltä minkäkin asian tulisi näyttää (serverille yhdistäminen, kanavalle liittyminen, viestin lähettäminen jne.). Sitten vain väsäämään näiden tietojen pohjalta :)
Tietysti lopuksi on ihan kiva verrata omaa koodia johonkin valmiiseen malliin mahdollisten parannusten löytämiseksi.
En tiedä muista mutta itse ainakin näen paljon kehittävämpänä ratkaista ongelman itse ennemmin kuin tekemällä oman version valmiista mallista ..
~DuClare~
Itse alotin samasta rungosta, mutta totesin huonoksi ja aloin tekemään alusta oliopohjaisena. Parserin tekeminen on hankalaa/tylsää/aikaavievää, kumpaankinsuuntaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.