Eli... Mä oon yrittäny ettiä netistä neuvoo miten saisin cd aseman auki sdl:llä. Mut en oikee oo löytäny, tai osannu ettii :D
Ton funktion kaivoin jostain sdl:än wikistä mut en oikee saanu selkoo miten sitä käytetään... :(
Että olisko täällä joku kiltti joka auttais mua selvittämään miten cd aseman saa auki sdl:llä? :D
Sellainen pieni korjaus että sinähän käytät SDL:ää C/C++ ohjelmassa, eli ei sitä pakko ole SDL:llä avata. Paitsi tietysti jos SDL:ssä nyt semmoinen juttu on.
SDL_CD *cd; SDL_Init(SDL_INIT_CDROM); cd = SDL_CDOpen(0); SDL_CDEject(cd); SDL_CDClose(cd); SDL_Quit();
Tommosella näytti toimivan. Väliin tietenki virhetarkistukset ja kaverit. Toi 0 tuossa on cd-aseman numero.
Kiitos paljon:D:D:D
Nohnii! Tuli uus ongelma :D
Miten saan ohjelman tarkistamaan koko näytön pixelit (siis ikkunan ulkopuolelta)?
Ainakaan dokumentaatiosta ei pikavilkaisulla mitään sopivaa löytynyt, joten voin hyvin mutuilla että SDL:llä homma ei taida onnistua. Windowssissa WinAPI:lla saat sen tehtyä (tästä on puhuttu putkassakin niin usein että kai haullakin jotain löytää). Linuxissa varmaan jonkun X:n API:n kautta.
Ja vielä 2 juttua :D
1: Miten saa cd luukun kiinni? xD
2: Millä käskyllä saa jonkun ikkunan pysymään koko ajan aktiivisena?
Ps.Kiitos vastauksista :D
2: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Ja noita hymiöitä vois rajoittaa vähän.
Meinasin c++.
Oke.
:)
No toi winapi se on, käytä sitä.
Juu... Kiitos!
voiko joku antaa sellasen käskyn, että sais ton cd aseman kii
Sitä varten ei varsinaisesti ole (SDL:ssä) funktiota (ja eiväthän kaikki CD-asemat edes pysty sulkeutumaan itsestään, esimerkiksi kannettavissa). Voi tietenkin yrittää laittaa levyn soimaan, jos se sulkisi aseman, mutta tuskinpa. WinAPI:lla voi tietenkin säätää, jos huvittaa.
mulla Dev++ valittaa jotain tosta mciSendString-funktiosta
[Linker error] undefined reference to `mciSendStringA@16'
Lisää linkkeriasetus -lwinmm
Metabolix kirjoitti:
Lisää linkkeriasetus -lwinmm
joo kiitti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.