Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Pascal: SDL delphi

Sivun loppuun

Mandariinimies [18.02.2006 12:59:31]

#

Mä latasin tollasen SDL hommelin tohon Delphiin, mutta pystyykö tällä tekemään muitakin kuin palikoita? Haluaisin tehdä sellasen kaupungin, ja voiko tuolla Plot3d:llä edes tehdä monta palikkaa vierekkäin? Toivottavasti jollakin on tämä sama ja kertoisi mitä pitää tehdä

Metabolix [18.02.2006 13:09:48]

#

Auttaisi kovasti, kun kertoisit hieman tarkemmin. Minkähän SDL-hommelin olet ladannut?

Mandariinimies [18.02.2006 13:15:12]

#

Katsoppas http://www.lohninger.com/download_sdlsuite.html

ezuli [18.02.2006 13:47:42]

#

Tuo näytti olevan tieteelliseen käyttöön tarkoitettu, eli ei suoraan SDL:n delphi versio. En tosin aivan ymmärtänyt mitä sinä oikein haet, selityksestäsi tuli ensimmäisenä mieleeni legoilla rakentelu.

Nämä voisi ehkä sopia paremmin, vaikka ovatkin kohtuu vanhoja:
http://sourceforge.net/projects/jedi-sdl
http://sourceforge.net/projects/sdl4fp/

Metabolix [18.02.2006 15:11:38]

#

Niin, siis mitähän SDL:ää tässä nyt haetaan? Nähdäkseni tuo SDL tulee sanoista "Software Development Lohninger", kun taas ezulin linkeistä löytyy "Simple DirectMedia Layer", joka on peli- ja muuhun ohjelmointiin tehty kirjasto perustoimintoja. Eli ilmeisesti kaksi aivan eri asiaa.

Eli kerropa, Mandariinimies, mitä oikein haluat?

Mandariinimies [18.02.2006 19:44:43]

#

No emmätiiä :D..Kattelin noita pelinteko hommia ja löysin tollasen kivan näkösen 3d jutun, vaikka tarkoitus oli tehdä sellanen 2d peli. Mä tein jo pari päivää sitten sellasen pienen managerointi pelin. Millä toi 2d peli ois parasta tehdä? Käykö tuo DelphiX siihen hyvin?

Metabolix [18.02.2006 19:59:23]

#

OpenGL:ää minä suosittelisin. Tai sitten SDL, joka löytyy ezulin linkeistä. Joka tapauksessa sitä ei tehdä millään Delphin valmiskomponenteilla nimeksikään. SDL:ää jos käytät, niin neuvoisin käyttämään FreePascal-kääntäjää ja tekemään ohjelman aivan puhtaasti koodina ilman Delphi-sähellyksiä.

Mandariinimies [18.02.2006 20:21:46]

#

Latasin pari esimerkkiä noista OpenGL tutoista, mutta en pysty avamaan niitä. Johtuuko se jotenkin näytönohjaimesta? Kun mulla on AtiRadeon. Tai se .exe valittaa jotain noista open GL hommista.

Metabolix [18.02.2006 21:08:56]

#

Mitähän se valittaa, ja mistä tutoista olet ladannut?

Mandariinimies [18.02.2006 21:26:08]

#

"This demo reguires GL_arb_depth_texture" Joskus luin että tuo tutoriaali on tehty GeForce 6600 ja sano että ei oo varma toimiiko muilla näytön ohjaimilla, mutta onko Ati Radeoneissa tuota OpenGL hommelia?

Metabolix [18.02.2006 21:32:52]

#

No älä ota tuollaisia tutoriaaleja. Menee varmaankin vuosia, ennen kuin olet tuollaisten arb-laajennusten tasolla muutenkaan. Ota NeHen OpenGL-tutoriaalit, http://nehe.gamedev.net/. (Tiedän, ne ovat C++:aa, mutta paremmin opit, kun et voi suoraan kopioida. Eikä ole pakko tehdä juuri samoja ohjelmia muutenkaan.) Sieltä löytyy Delphillekin peruskoodi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta