Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: IE7 beta2

Sivun loppuun

juha127 [02.02.2006 15:56:22]

#

Jooh, että tämmäsen microsofti on väsännyt. Oletko jo ladannut/asentanut IE7 beta2 (tai oletko edes halukas siihen).

No itse kerron oman mielipiteeni:
No esimmäise kun kokeilin niin sivut aukesivat ok, mutta kun oli kaksi välilehteä auki ja molemmissa oli jo jokin sivu auki. Kun meni avaamaan toisen sivun jompaan kumpaan välilehteen ohjelma kaatu.

Putka toimii muuten hyvin, mutta teksti on liiasn haaleaa(ja joka paikassa melkein)

Omat sivuni jotka on toteutettu huonolla taulukko viritelmällä, jota muokataan vielä css, ei näy luku kelpoisena IE7 vaikka toimii hyvin mozillalla, firefox 1.0.7 ylöspäin varmasti, konqueror, jne.(mutta ei IE7:lla) huvittavaa.

Grafiikka painikkeissa on parantunut ja osa painikkeista on kadonnut.

no siinä ne oli, mutta tuo ei silti vielä käännä minua pois tuliketusta. Ainoa huonosti tehdyt sivut näkyvät huonosti.

ps. Tämä taitaa silti kannustaa mua tekee paremman sivun, niin ja jos tuon IE7 asennatte ihailkaa tätä sekasortoa RSPKRS

sooda [02.02.2006 15:59:57]

#

Enpä kai ku ei linuxille ole, enkä muutenkaan käyttäisi. Vois sitä joskus kokeilla toimisko winellä, että sais nauraa sille. Operaa käyttelen.

edit: ei pahalla, mutta noi sivut ei ole hirveen vakuuttavat. Yhdyssanavirheitä ja kirjoitusvirheitä vaikka millä mitalla, "Warning: Division by zero in /mbnet/r/rspkrs/inclaskuri.php on line 18" sivupalkissa, tekstistä ei palkeissa tahdo ottaa selvää ja hyi, comic sans :(

Metabolix [02.02.2006 16:03:52]

#

Jos joku keksii yhdenkin hyvän syyn, miksi tuo kannattaisi ladata, niin voisin ladatakin. Vaan eipä kukaan keksi. En nyt jaksa raahautua edes vilkaisemaan. Mahtaako edes toimia Win2k:lla, vai vaatiiko väkisin XP:tä?

Niin ja sivujen tekijälle vihjeenä, kannattaa kokeilla painaa Ctrl ja plus tai pelkkä plus tai muuta vastaavaa, eli suurentaa fonttikokoa. Kauniisti räjähtää. Muutenkin taas mainio esimerkki: "Ei näin!"

juha127 [02.02.2006 16:10:25]

#

No joo tuota virhettä en oo saanu pois ja senki olen nähnyt vain kun olen katsonut sivujani kännykällä.
Ja tuo rivi on seuraavan lainen:

<?php

$laskuri->lisaa_lataus("data/reloads.txt");
#functio on

function lisaa_lataus($reload_filu) {

    $totalfile2 = @file($reload_filu);
    $totali = $totalfile2[0];
    $totali++;
    $fp3 = @fopen($reload_filu, "w");
    fwrite($fp3, $totali);
    fclose($fp3);

    return($totali);

}
?>

No jokin selaimen yhteen sopivuus tuossa on kyseessä. Mutta luulen, että lähes kaikki kenelle tuo sivuston materiaali on tarkotettu on tarpeeksi uusi selain.

hunajavohveli [02.02.2006 16:21:22]

#

Tähän malliin näkyy mulla toi sivu. http://koodaa.mine.nu/~vohveli/a/rspkrs.JPG

Ja ei, en ole kokeillut IE7:aa. Microsoft on jo näyttänyt, ettei se osaa tehdä kunnollista selainta, vaan paikkailee ainoastaan vanhoja bugeja yhä bugisemmilla virityksillä.

Metabolix [02.02.2006 16:35:14]

#

Huomauttaisin, että jos sivu näkyy väärin, se on pääsääntöisesti silloin väärin tehty. Yhteensopimaton selain -perustelu on suunnilleen samaa luokkaa kuin se, että "kyllä tämä IE:llä toimii", eli hyvin matalaa kastia. Sitä paitsi käytän FF:ää.

Ota välittömästi taulukkotaitto pois ja hoida sivulaatikoiden koristelu hieman paremmalla menetelmällä (parilla divillä), niin se ehkä toimii yleisemminkin. Sitä paitsi tuo ei mene edes validaattorista läpi.

Meitsi [02.02.2006 16:59:30]

#

En IE:tä käytä enkä tule käyttämäänkään.

Blaze [02.02.2006 17:23:49]

#

Metabolix kirjoitti:

Mahtaako edes toimia Win2k:lla, vai vaatiiko väkisin XP:tä?

Sikäli kun tiedän, niin vaatii.

Onko tuon kakkosbetan Acid2-renderöinti parantunu vanhasta?

juha127 [02.02.2006 17:33:56]

#

Metabolix kirjoitti:

Ota välittömästi taulukkotaitto pois ja hoida sivulaatikoiden koristelu hieman paremmalla menetelmällä (parilla divillä), niin se ehkä toimii yleisemminkin. Sitä paitsi tuo ei mene edes validaattorista läpi.

Kokeiltu on kauan sitten moneen suuntaan mutta ainoa vahan silmää tyydyttävä tulos on tullut näkyviin vain Firefoxilla. :(

EDIT No nyt näyttäisi se css div virytys näkyvän IE7 kun tuon vielä muistin http://koti.mbnet.fi/juha127/testi_etusivu.php

EDIT2 Tuo vielä näyttää melkein toimivan en vain muista miksi sitten olen tuon jättänyt kesken.

Suominen90 [02.02.2006 18:35:52]

#

Miks mulle tulee näin http://www.meseweb.fi/ie.png kun asennan ie seiskaa. Mulla on suomenkielinen windows xp professional, joka on aito.

sooda [02.02.2006 18:43:03]

#

No ootko kattonut niitä logeja sieltä system-hakemistosta, niiku toi kehoittaa tekemään?

T.M. [02.02.2006 19:14:16]

#

Toimii vaan XP:llä tuo IE7? Ainakaan Windows98se:llä ei toiminut :(

Aika perseestä tehä selainta vain yhdelle käyttikselle :/

sooda [02.02.2006 19:17:24]

#

T.M. kirjoitti:

Toimii vaan XP:llä tuo IE7? Ainakaan Windows98se:llä ei toiminut :(

Kohta lähtee tuki vanhemmilta ie:iltä ja pakotetaan kaikki ostamaan xp. Näin se M$ taas rahastaa. :P

Merri [02.02.2006 19:21:26]

#

Tuolla uudella IE7:llä on ongelmia tasata tekstin pituus samaksi sisällölle valitun alan kanssa, joissakin tilanteissa. En voi nyt esimerkkisivua näyttää kun en mitään ottanut talteen, mutta aika usein teksti pomppii vähän reunasta yli kun kyseinen bugi sattuu kohdalle.

Tuo uusi IE tulee vain XP SP2 -käyttäjille ja Vistaan.

Suominen90 [03.02.2006 18:25:16]

#

sooda kirjoitti:

No ootko kattonut niitä logeja sieltä system-hakemistosta, niiku toi kehoittaa tekemään?

Valittaa että järjestelmän kieli on eri kuin softan.
Saisko mitenkään silti toimii?

juha127 [03.02.2006 20:46:41]

#

Kai o päivitetty XP?
Jos ei ongelma hoituu ehkä päivittämällä.
Jos on päivitetty, no se on microsoft.

Suominen90 [03.02.2006 20:50:11]

#

On niin paljon päivitetty ku pystyy eli kaikki päivitykset on. Tää on siis suomenkielinen windows xp sp2.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta