Jos mulla on tiedosto, jossa on:
aikaleima|otsikko|uutinen
aikaleima|otsikko2|uutinen2
aikaleima|otsikko3|uutinen3
aikaleima|otsikko4|uutinen4
aikaleima|otsikko5|uutinen5
aikaleima|otsikko6|uutinen6
Miten saan jonkun tietyn rivin kohdat näkymään yhdellä sivulla? Eikös siihen tarvita sitä aikaleimaa? Osaan laittaa nuo kaikki samalle sivulle, kuten linkkilistastassa, mutta en eri sivulle.
Esimerkki osoite: www.joku.com/joku.php?sivu=jokin&id=11168856
vähän epäselvästi olet kirjottanut mutta jos ymmärsin
niin
$id=$_GET['id']; // Pakollinen PHP:n 5 versiossa $rivi=file("tiedosto.txt"); echo $rivi[$id];
Kokeilen.
EDIT: En saa sitä toimimaan. Mitä jos näyttäsit koko koodin.
Ota se vaikka file()llä taulukkoon ja sitten käyt foreachilla joka rivin läpi ja explode()lla hajotat rivin |-merkin avulla ja katsot jos siitä syntyvän taulukon eka alkio on aikaleima, jos on niin oikea rivi löytyi. Php.netistä voi katella noiden funktioiden toimintaa.
Jos antasit jooko valmiin koodin esille? Heh!
EDIT: Ei tarvikaa! Mä sain sen! Kiitti sooda!
Mitä sinä siitä olisit oppinut, jos olisit saannut heti valmiin koodin?
Kyllä niistä valmiistakin koodeista voi oppia, itselle ainakin on helpompaa käsittää/muodostaa yleinen sääntö nähtyäni muutaman esimerkin asiasta. Tosin, jos ei ole halua oppia, vaan kopioi koodin suoraan ilman sen suurempia tutkimuksia, niin oppiminenkin jäänee vähemmälle.
Mutta paremminhan sitä(kai) oppii, jos joutuu itse vhän lukemaan ja hakemaan asioita. Puhumattakaan, jos joutuu jotain soveltamaan itse.
Valmiista koodeista todellakin oppii paljon, mutta sitä vartenhan tuolla on nuo koodivinkit.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.